PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Advertisements


„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
„Ezt egy életen át kell játszani”
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Humánkineziológia szak
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A tanulók társas helyzete az iskolában
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Statisztika Érettségi feladatok
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Darupályák tervezésének alapjai
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Projektmunka.
szakmérnök hallgatók számára
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Személyiségváltozók szerepe a kapcsolati hálózatok szerveződésében
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.

1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Gyermekvilág régen és ma
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Kvantitatív módszerek
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Érzelmi intelligencia
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Új skála – új lehetőségek
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Előadás másolata:

PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás

A KUTATÁS CÉLJA: Feltárni és bemutatni azokat a lehetőségeket, amelyek segítséget nyújtanak a tanulók tudásszintjének növelésére és motiválják őket a jobb teljesítmény elérésére.

PROBLÉMAKÉRDÉS: Hogyan hat a II. osztályos tanulók matematikai tudásszintjének és társas kapcsolatainak alakulására a kooperatív módszerek alkalmazása?

HAT KULCSFOGALOM Csoportok Szervezés Együttműködési szándék Együttműködési készség Alapelvek Módszerek

CSOPORTOK A kooperatív tanulás alapegysége; 3- 6 tag; Legoptimálisabb a 4 főből álló (Kagan); Csoportalakítás: - véletlenszerű; - irányított;

SZERVEZÉS A tér kialakítása Csoportszabályok

EGYÜTTMŰKÖDÉSI SZÁNDÉK Közösségépítés Kooperatív feladatok Jutalmazási/értékelési rendszer

EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÉSZSÉG Fejleszti az együttműködési készséget Együttműködő csapatmunka

ALAPELVEK Párhuzamos interakciók Építő egymásrautaltság Egyéni felelősség Egyenlő részvétel

MÓDSZEREK Biztosítják az alapelvek teljesülését

ÖSSZEHASONLÍTÁS: HAGYOMÁNYOS - KOOPERATÍV Versengés Egyéni tanulás Nincs pozitív függés Együttműködő tanulás Szociális kompetenciák fejlesztése Csoport = motivációs bázis

HIPOTÉZISEK: 1. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán nő a tanulók tudásszintje. 2. A kooperatív módszerek alkalmazása matematikaórán motiválja a tanulókat a tanulásban, amely a javuló teljesítményben nyilvánul meg.

HIPOTÉZISEK: 3. Kooperatív tanulásszervezést alkalmazva fejlődik a gyengébb képességű tanulók számolási készsége. 4. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán új társas kapcsolatok alakulnak ki.

MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK típusa: alkalmazott kutatás stratégia: induktív kísérleti- kétcsoportos feltáró módszerek: - tudásmérés - szociometriai módszer eszközök:- feladatlap - szociometriai szavazólap feldolgozó módszerek: statisztikai módszerek

MINTA Érsemjéni „Kazinczy Ferenc” I-VIII. Osztályos Iskola 2010. november 15. - 2010. december 15. Minta Fiú Lány Összesen Kísérleti csoport- II.A 12 71% 5 29% 17 47% Kontroll csoport- II.B 11 58% 8 42% 19 53%

A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA Előzetes felmérés: 65,23% 55,71% Minősítés Kísérleti csoport Kontroll csoport 0- 40 elégtelen 2 - 12% 7 - 37% 41-60 elégséges 4 - 24% 4 - 21% 61-80 jó 5 - 29% 81-100 nagyon jó 6 - 35%

A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA Szociometriai teszt: - 98 deklarált kapcsolat - 28 kölcsönös választás:- 6 háromszoros - 4 kétszeres - 18 egyszeres - 2 tanulót nem választottak

1. szociogram 13 15 3 8 11 4 1 5 10 6 16 7 17 9 14 Jelmagyarázat: - fiú - lány 12 2

A KÍSÉRLET LEBONYOLÍTÁSA Tanulási tér kialakítása Csoportok kialakítása Csoportszabályok megbeszélése Csöndjel Kooperatív módszerek fokozatos bevezetése Zárófelmérés

1. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán nő a tanulók tudásszintje.

A két csoport teljesítményének összehasonlítása

2. A kooperatív módszerek alkalmazása matematikaórán motiválja a tanulókat a tanulásban, amely a javuló egyéni teljesítményben nyilvánul meg.

3. Kooperatív tanulásszervezést alkalmazva fejlődik a gyengébb képességű tanulók számolási készsége.

- 101 deklarált kapcsolat (+3) 4. Kooperatív módszereket alkalmazva matematikaórán új társas kapcsolatok alakulnak ki Szociometriai teszt: - 101 deklarált kapcsolat (+3) - 28 kölcsönös választás:- 2 háromszoros(-4) - 4 kétszeres(0) - 22 egyszeres(+4) - 1 tanulót nem választottak(-1)

Sorszám Kísérlet előtt Kísérlet után Új kapcsolatok 1. 2↔17 2↔5 2. 3↔9 3↔8 3. 3↔13 4↔8 4. 4↔6 6↔8 5. 4↔7 6↔17 6. 4↔17 7. 5↔8 8. 6↔7 9. 6↔10 10. 7↔10 11. 8↔16 12. 9↔11 13. 14↔15 14. 14↔17

6 5 3 7 10 8 4 17 2 16 9 11 14 1 12 13 15 Jelmagyarázat: - fiú - lány 4. szociogram

KÖVETKEZTETÉS Kedvezően befolyásolta a tanulók matematikai tudásszintjét. Hatékonyabb a hagyományos tanítási módszereknél. Hatása a társas kapcsolatokra. Motiválja a tanulókat.