Tamási Csilla 2003.okt.15. Képzés és továbbképzés kontrollingja Dr. Tamási Csilla Pest Megyei Könyvtár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements

A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Elektromos mennyiségek mérése
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Koordináta transzformációk
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Mérés és adatgyűjtés Szenzorok II. Mingesz Róbert
Fodrostollú magyar lúd
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Az egészségmagatartás gazdasági-társadalmi meghatározottsága
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Darupályák tervezésének alapjai
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Az LPQI rész a Partner Az LPQI-VES társfinanszírozója: Dr. Dán András Az MTA doktora, BME VET Meddőenergia kompenzálás elmélete és alkalmazása.
3. A HIDROGÉNATOM SZERKEZETE
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
7. Házi feladat megoldása
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
VARIÁCIÓK ISMÉTLÉS NÉLKÜLI ESET DEFINÍCIÓ
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
2013. számadatai A VSA kapcsolatba kerülők száma 1348 fő (ISZM: 44 fő, hozzátartozó: 41 fő) 1248 fő kliens Nő/férfi 307 fő / 977 fő 24 % nő, 76 % férfi.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Előadás másolata:

Tamási Csilla 2003.okt.15. Képzés és továbbképzés kontrollingja Dr. Tamási Csilla Pest Megyei Könyvtár

Tamási Csilla 2003.okt.15. Az előadás célja: Bevezetés a kontrolling fogalmába Kontrollingterületek Kontrollingeszközök Gyakorlati példák ismertetése

Tamási Csilla 2003.okt.15. A kontrolling fogalma „ control” = 1. irányít 2.ellenőriz „controlling” = olyan tevékenység, amely egyszerre irányít és ellenőriz A kontrolling új vezetési funkció: feladata a tervezés, a terv-tény összehasonlítás, a beavatkozás

Tamási Csilla 2003.okt.15. Lényeges kontrollingterületek A képzési teendők integrációja Az oktatási teendők tartalma Az oktatás sikerének mérése Az oktatási és tanulási módszerek hatékonysága

Tamási Csilla 2003.okt.15. kompetencia=képzettség, képességek, hozzáállás

Tamási Csilla 2003.okt.15. A könyvtárosok felkészültségének vizsgálata a Pest Megyei Könyvtárban 1996 A vizsgálat feltárja az alkalmazottak képességeit a könyvtár különböző munkaterületein Célja: Megmutatja a képzési területeket informálja a könyvtárvezetést a dolgozók képességeiről

Tamási Csilla 2003.okt.15. A feladatok közül melyeket és milyen mértékben végzi a munkája során? A1 Szolgáltatások tervezése A2 Vezetői tevékenység A3 Szolgáltatások bonyolítása A4 Információs technológiák A5 Pénzügy adminisztráció A6 Fenntartói tevékenységek

Tamási Csilla 2003.okt.15. Mely területeken érzi magát erősnek ? B 11 Javaslatok, indítványok előterjesztése B 12 Szolgáltatások stratégiai tervezése B 13 Tárgyalások politikusokkal és szolgáltatókkal B 14 Parnerkapcsolatok

Tamási Csilla 2003.okt.15. Szervező és irányító tevékenység B 21 Stratégiai irányítás B 22 Változások menedzselése B 23 Csoportmunka, irányítás B 24 Munkacsoport létrehozása B 25 Feladatkiosztás B 26 Szolgáltatás tervezése B 27 Minőségi követelmények B 28 Vezetés tájékozottsága B 29 Ügyfélszolgálat B 291 Személyzeti politika B 292 Szakemberképzés B 293 A személyzet attitűdje012345

Tamási Csilla 2003.okt.15. Szolgáltató tevékenység B 31 Kölcsönzés : felügyelet B 32 Kölcsönzés: szolgálat B 33 Gyermekkönyvtári kölcsönzés B 34 Gyermekkönyvtári foglalkozások B 35 Tájékoztatás – referensz B 36 Tájékoztatás/ állományrendezés B 37 Katalógusok használata B 38 Helytörténet B 39 Speciális gyűjtemények B 391 Szerzeményezés az iskolai könyvtáraknak012345

Tamási Csilla 2003.okt.15. Információs technológiák (IT) B 41 Az IT rendszerek kiválasztása B 42 Az IT rendszerek irányítása B 43 Adatbázis tervezés, fejlesztése B 44 Hardver karbantartás B 45 Szoftver installálás és karbantartás B 46 Információ hordozók B 47 CD-ROM használata B 48 Hálózat használata B 49 Belső katalógusok használata B 491 Szövegszerkesztő használata B 492 Továbbképzések az IT-ben

Tamási Csilla 2003.okt.15. Pénzügy és adminisztráció B 51 Intézményi költségvetési terv B 52 Igazgatási költségek B 53 Kalkuláció, árképzés B 54 Költségelemzés, ellenőrzés B 55 Számlázás B 56 Könyvelés B 57 Pénzalapok, bővítésük B 58 Beszerzés, vásárlás012345

Tamási Csilla 2003.okt.15. Szolgáltatások B 61 Állománygyarapítás B 62 Beszerzési döntés B 63 Állomány apasztás B 64 Állomány feldolgozás B 65 Katalogizálás B 66 , fax használata B 67 Fogalmazás B 68 Nyomdai előkészítés B 69 Könyvtár reklám B 691 Használói felmérések B 692 Olvasómozgalmak012345

Tamási Csilla 2003.okt.15. Összefoglalás, eredmények KönyvtárvezetésKönyvtárosok feladatismeretfeladatismeret Szolgáltatás tervezés 3,73,32,12,5 Vezetői tevékenység 3,33,20,62,3 Szolgáltatások bonyolítása 2,72,83,62,8 Információs technológiák 2,72,42,01,1 Pénzügy, adminisztráció 2,72,01,61,1 Szolgáltatások 2,33,32,82,9

Tamási Csilla 2003.okt.15. Olvasószolgálati Kommunikáció. (1.) A tréning értékelése A tréning tartalmának átadása gyakorlatias volt 2. Az anyag érthető volt 3. A tréning érdekkeltő, változatos volt 4. Az előadási és levezetési mód 5. A munkám szempontjából hasznos volt 6. Mennyire volt jó a tréner

Tamási Csilla 2003.okt.15. Olvasószolgálati Kommunikáció. (2.) A tréning értékelése54321 A tréningvezető elegendő elméleti ismeretekkel bírt Jól érezted magad az együttműködésetek során? Tudtad érvényesíteni magad és nézeteid? Hasznosnak tartottad a dokumentációkat? Milyen megelégedéssel valósítottad meg személyes célkitűzéseid? A munkahelyemnek előnyére válik megszerzett új tudásom

Tamási Csilla 2003.okt.15. JátékJátékJátékJáték Képzés vagy továbbképzés____________________________ Név:_____________________________________________ 1.Helyzetmeghatározás Együttműködés a csoportunkban Mi az ami különösenMi az, ami hiányzik a tetszik?csoportban?

Tamási Csilla 2003.okt Eredmények a csoportban Melyek a leggyakoribbMivel érünk el sikereket? kudarcaink?

Tamási Csilla 2003.okt A munkám Mi sikerül jól?Mi nem sikerül jól?

Tamási Csilla 2003.okt Magatartásom Milyen erősségeketMelyek a gyenge pontok veszek észre magamon?a viselkedésemben?

Tamási Csilla 2003.okt Milyen „szerepet játszom” a csoportban?

Tamási Csilla 2003.okt.15. „Nincsen semmi, amit nehezebb véghezvinni, aminek kétségesebb a sikere, amit veszélyesebb felvetni, mint a dolgok új rendjének kezdeményezését” Machiavelli (1513)