61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a 189+925 - 193+216 km szelvények között Lakossági fórum 2010. március 11.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - NIF Zrt. (korábban Nemzeti Autópálya Rt.) az útügyi adminisztráció átszervezése során, többletfeladatok - közúti és vasúti beruházások - miatt 2007. február 19-ével került ezen a néven bejegyzésre a Cégbíróságnál. A NIF Zrt. 100%-ban a Magyar Állam tulajdona, a tulajdonosi jogok gyakorlója a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium. Állami tulajdonú fejlesztő társaságként - elsősorban társadalmi igényeket kiszolgálva - gazdasági és közlekedési szakmai programokat valósítunk meg. Beruházói - gyorsforgalmi utak, közutak, vasútfejlesztés - feladatainkat költséghatékonyan végezzük, megteremtve mindenki számára az európai színvonalú közlekedés lehetőségét.
Ügyfélközpontúság - Minőség - Hatékonyság Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ügyfélközpontúság - Minőség - Hatékonyság Meggyőződésünk, hogy a lakosság alapos tájékoztatása elsődleges feladatunk, hogy beruházásaink támogatásukkal, életkörülményeik minimális zavarása mellett, akadálytalanul megvalósulhassanak. Célunk, hogy az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályi követelményeknek, valamint a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket, kivívva ezzel partnereink elismerését és elégedettségét. Arra törekszünk, hogy munkatársaink szakmai felkészültségére és tapasztalatára - magas színvonalú projekt menedzsment kompetenciák - támaszkodva, valamint modern szervezet kialakításával és folyamatos fejlesztésével feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük.
Műszaki tartalom A városi elkerülő szakasz a 189+925 km szelvényétől indul, a Csónakázó-tó bejáratánál körforgalmú csomópont építésével. Az új nyomvonalú elkerülő főút a vasúti fővonalat keresztezve, azzal párhuzamosan továbbhaladva, a 7. sz. főút csomópontjáig tart (204+095 km sz.). A Nagykanizsa - Sánc településrész elkerülő új nyomvonalon a 61. számú főúton 2x1 forgalmi sávval 3291 méter hosszban épül. A beruházás során elkészül: 2x1 sávos új nyomvonalú elkerülő főút 3 291 méter Nagykanizsa bekötőút 2x1 sávos bekötőút 425 méter Sánc, Kaposvári út 2x1 sávos bekötőút 70 méter 2 db csomópont (ebből 1db körforgalom) a Budapest - Murakeresztúr vasútvonal külön-szintű keresztezésére 52,0 m nyílású vasúti felüljáró készül burkolatszélesség: 7,5 méter
Áttekintő térkép
-190+061 km. sz. körforgalmú csomópont építése
-190+259 km. sz. bakónaki-patak keresztezés
-190+430 Budapest- Murakeresztúr vasútvonal különszintű keresztezése
190+644 km sz. Csónakázótóhoz vezető út T/200 TR/17 TUBOSIDER
-190+846 km sz. Nagykanizsa bekötőút
- régi 61. számú főút és a sánci bekötőút keresztezése
-192+249 földút átvezetés – párhuzamos szerviz úttal
-7. sz. főúti körforgalom
Időtartam Az építés kezdete: 2008. augusztus 3. Az építés tervezett befejezése: 2010. november 30. harmadik negyedév Forgalomba helyezés tervezett időpontja: 2010. harmadik negyedév
Csatlakozó projektek I. 74. sz. Nagykanizsa-Palin elkerülő út (tervezett befejezési határidő 2010.07.30.)
Csatlakozó projektek II. Nagykanizsa DK-i elkerülő (távlati 6804. j. ök. út) – tervezett beruházás
Kivitelezés és finanszírozás A Projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. Kivitelező: ENV 61 Konzorcium Konzorcium vezető tagja: Euroaszfalt Építő és Szolgáltató Kft. Konzorcium tagja: Nemzetközi Vegyépszer Zrt. A kivitelezés szerződéses összege: 1 568 573 196,- Ft + Áfa A szerződés aláírásának dátuma: 2008. augusztus 3. EU támogatás: 85% Hazai támogatás: 15%
KÖSZÖNJÜK MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Kapcsolattartás: www.nif.hu info@nif.hu +36 1 436 8100 Knausz Péter projektvezető