Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Ügyfélközpontúság - Minőség – Hatékonyság kiemelt feladatunk a lakosság pontos és alapos tájékoztatása az Európai Uniós irányelveknek, a hazai jogszabályoknak és a megbízók elvárásainak eleget téve magas színvonalon, korszerűen végezzük tevékenységünket munkatársaink szakmailag felkészültek, tapasztaltak feladatainkat hatékonyan, megbízóink és partnereink megelégedettségére végezzük
Az M0 útgyűrű déli szektorával kapcsolatos eddigi kommunikáció Lakossági fórumot tartottunk: Budapest – XXII. kerület 2009. július 16. Törökbálint 2009. október 22. XXIII. Ker. 2010. március 29. Sajtótájékoztató: 2010. január 7-én Sajtóközlemények: 23 db 2009-óta A sajtó számára havi rendszerességgel jelentést adunk ki a munkálatok előrehaladásáról.
További kommunikációs tevékenységek A beruházás kapcsán megragadunk minden alkalmat, hogy kommunikáljuk azokat az eseményeket, eredményeket is, melyek csak közvetve kapcsolódnak a beruházáshoz, ugyanakkor érdekelhetik a lakosságot: régészeti feltárások – 2009 – 2010. közvélemény-kutatás – 2009. december – 2010. január
Régészeti feltárás Szigetszentmiklóstól Gyál határáig húzódó, mintegy 7 hektár nagyságú területen végzett feltárások során az elmúlt 10 év leggazdagabb leletanyagát találták a Budapesti Történeti Múzeum szakemberei: III-V. századi temetőt és települést árpád-kori falurészletet avar-, szkíta- és honfoglalás kori temetők sírjait kora bronzkori harangedényeket
Közvélemény-kutatás Országos, reprezentatív közvélemény-kutatás keretében megkérdeztük a lakosságot: Mennyire elégedett az M0 útgyűrű déli szektorán a jelenlegi közlekedéssel? A megkérdezettek csupán 6%-a volt teljes mértékben elégedett. A legtöbb megkérdezett szerint a legfőbb problémák: nagy a balesetveszély túlzsúfolt ez a szektor szűk a keresztmetszete lassú rajta a haladás
M0 útgyűrű déli szektor bővítése Az M0 útgyűrű déli szektorának bővítése elengedhetetlen, mert: a jelenlegi kiépítés mellett túlzsúfolt – nagy a tranzit és teherautó-forgalom balesetveszélyes – a félpályás kiépítés okán nincsenek leállósávok a hiányzó leállósávok miatt a forgalom nagyon érzékeny a balesetekre, üzemzavarokra szükséges az M0 útgyűrű déli és keleti szektorának csatlakoztatása
M0 útgyűrű déli szektor–forgalmi adatok
M0 útgyűrű déli szektor bővítése A beruházást követően az M0 útgyűrű teljes déli szektorának paraméterei: 2x3 sáv + leállósáv, középen elválasztó sávval korszerű beton burkolat a jelenleg épülő félpályán megépül összesen 29 db műtárgy átépül összesen 8 db csomópont A bővítés az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg. A támogatás összege: 111.361.378.403 Ft. (85% EU forrás, 15% hazai forrás)
M0 útgyűrű déli szektor bővítése A kivitelezési munkákat 4 szakaszra osztottuk: I. M0-M1 csomópont bővítés II. M1-M6 autópályák közötti szakasz – már folynak a bővítési munkálatok III. M6 autópálya – 51. sz. főút – elkezdődtek a bővítési munkálatok IV. 51. sz. főút – M5 autópálya közötti szakasz – új nyomvonal létesül az M0 déli és keleti szektorainak összekapcsolása céljából
M0 útgyűrű áttekintő térképe M6 – 51. sz. főút szakasz átadás 2012-ben
M6 autópálya – 51. sz. főút közötti szakasz A megvalósításban résztvevő cégek Beruházó: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Tervező: UNITEF-CÉH Zrt. Mérnök: M0 Déli Szektor Mérnöki Konzorcium A konzorcium vezetője: UTIBER Kft. A konzorcium tagja: Metróber Kft.
M6 autópálya – 51. sz. főút közötti szakasz A megvalósításban résztvevő cégek Kivitelező: M-0 déli ág II. Konzorcium A konzorcium vezetője: A-HÍD Építő Zrt. A konzorcium tagja: KÖZGÉP Zrt., STRABAG-MML Kft., MAGYAR Aszfalt Kft., COLAS Hungaria Kft.
M0 útgyűrű átnézeti rajza M6 autópálya–51. sz. főút Csepeli gerincút
Előzetes felmérések, tanulmányok, engedélyek Környezetvédelmi hatástanulmány - 2003. január Jogerős környezetvédelmi engedély - 2004. március Építési engedély - 2005. december
M6 autópálya – 51. sz. főút közötti szakasz mérföldkövei Kivitelezői szerződés megkötése: 2010.01.07. Tervezett befejezési határidő: 2012.06.30.
A lakosságot érintő változások Mind az M0 útgyűrű bővítése (az M1 autópályától - az 51. sz. főútig), mind pedig az új szakasz építése a jelenlegi forgalom folyamatos fenntartása mellett valósul meg. Az M0 útgyűrű két oldalán elhelyezkedő települések közötti kapcsolatot továbbra is meglévő hidak , átjárók biztosítják majd. Forgalom terelésre, sávelhúzásokra kell majd számítani, amiről folyamatosan és időben tájékoztatjuk a lakosságot és a közlekedőket.
Hogyan készül a szakasz - mennyiségek Az M0 útgyűrű újonnan épülő szakasza 2x3 forgalmi sáv + leállósáv kialakítással. Szakasz hossza: 11 km Az új pálya: nagy teherbírású betonburkolat Főbb mennyiségek: Töltésépítés: 590 ezer m3 Bevágás készítés: 100 ezer m3 Burkolatépítés (CP 4/2,7): 36 ezer m3 Hidak, műtárgyak száma: 13 db – két folyami nagy híddal – Hárosi és Soroksári Duna-hidak Forgalmi csomópontok 3 db Zajárnyékoló falak 5.800 m
Hogyan készül a szakasz - időpontok A jelenlegi M0 útpálya, a keresztező közutak, a HÉV és a Vasút lehető legcsekélyebb zavarásával, korlátozásával. Főbb építési időpontok: Előkészítő munkák: 2010. február – 2010 május Állapotfelvételek, utak, lakóépületek: 2010. május – 2010 június Földmunkák készítése: 2010 június – 2011 június Burkolatépítés (CP 4/2,7): 2011 III. n.év – 2012. II. n.év Hidak, műtárgyak építése: Folyami nagy hidak: 2010. III. név. – 2012. II. név Kisműtárgyak: 2010. III. név. – 2011. IV. név Forgalmi csomópontok 2010. III.név – 2011. III. név
Csomópontok építése I. 5101 út jelentősebb korlátozásai: Déli le- és felhajtó lezárása Meglévő híd bontása Pillérek építése Lehajtó-ágak építése 51101 út jelentősebb korlátozásai: - Jobb pálya építése Lehajtó-ágak építése
Csomópontok építése II. 510 út jelentősebb korlátozásai: HÉV forgalom buszpótlása 510 út félpályás terelése Alkalmi éjszakai lezárások
M6-51. sz. főút közötti szakasz XXII. kerület
M6-51. sz. főút közötti szakasz Szigetszentmiklós Csepeli gerincút
M6-51. sz. főút közötti szakasz Dunaharaszti
M6-51. sz. főút közötti szakasz Mintakeresztszelvény (jelen állapot) JELENLEGI ÁLLAPOT
M6-51. sz. főút közötti szakasz Mintakeresztszelvény (tervezett állapot)
Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Lakossági Fórum Szigetszentmiklós 2010.04.28.