Boszporusz, Trieszt bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dél-dakotai Mezőgazdasági Minisztérium
Advertisements


„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
Weblap szerkesztés HTML oldal felépítése Nyitó tag Záró tag Nyitó tag Záró tag oldalfej tözs.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Török Ádám Környezettudatos Közlekedés Roadshow,
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Mellár János 5. óra Március 12. v
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Koordináta transzformációk
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Alhálózat számítás Osztályok Kezdő Kezdete Vége Alapértelmezett CIDR bitek alhálózati maszk megfelelője A /8 B
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Tűrések, illesztések Áll: 34 diából.
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Darupályák tervezésének alapjai
FÖLDRÉSZEK.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
5. Kutatás Panama-csatorna, Szuezi-csatorna, Gibraltári-szoros
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
Exponenciális egyenletek
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
A régió és ezen belül a kistérség munkaerő-piaci helyzete, hiányszakmák a régióban, a foglalkoztatáspolitika aktuális kérdései.
Vámeljárások korszerűsítése, gyorsabb, hatékonyabb vámvizsgálat az ukrán-magyar határon Dr. Nagy János püőr. dandártábornok Vám- és Pénzügyőrség Országos.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú pályaszakaszon? 1. Milyen módon szabályozzuk a kivonulást az Ispotály utcai egyvágányú.
Logisztikai hálózat és folyosók
Vízi és vasúti szállítás
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
IV. Terjeszkedés.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
 A világ 20 legnagyobb légikikötője közül 14 itt található (Chicago,New York, Dallas, Los Angeles, Atlanta, STB....).
Olaszország.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
MUNKA- ÉS TŰZVÉDELEMI JELEK ÉS JELZÉSEK
Itt vagyunk mi.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
BAHRAIN.
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
Törpeállamok.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
DUNA A MAGYARORSZÁGI SZAKASZA ÉS DUNAPARTI MAGYAR VÁROSOK.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Strictly Private and Confidential Üzemlátogatás Halla Visteon Hungary Kft.
Hollandia, a vizek ura Készítették: Kovács Péter, Ferke Dominik, Gál Zsombor, Tőrös András (6.A)
1. A BALKÁN- FÉLSZIGET.
Előadás másolata:

Boszporusz, Trieszt bemutatása Kamion szállítmányozási útvonal

Boszporusz (görögül: Βόσπορος, törökül: Boğaziçi İstanbul: Boğazı) Európát Ázsiától elválasztó tengerszoros amely a Fekete-tengert a Márvány-tengerrel köti össze Jellemzői: 30km hosszú szoros Isztambulnál található Sűrűn lakott a legszélesebb szakasza 3700 méter, legkeskenyebb 750 m Két híd keresztezi, az első, 1074 méter hosszú Boğaziçi (Bosporus I) A másik, Fatih Sultan Mehmed (Bosporus II) 1090 méter hosszú, és mindkettő függőhíd

Közlekedés A Boszporusz átjárhatóságának problémája: Törökország a tízmilliós isztambuli agglomeráció lakosságának, környezetének védelmére hivatkozva már megtiltotta a nagy olaj-tankerek éjszakai közlekedését Ezzel viszont túl sűrűvé vált a nappali hajóforgalom a Boszporuszon, sokszor várakozniuk kell a hajóknak a befutásra lassult a forgalom Erre úgy reagált az egyre nagyobb hányadban amerikai cégek kezében levő Kaukázus/Kászpi környéki olajipar, hogy csővezetékekkel megkerülik a török tengerszorosokat

Boszporuszi érdekességek A Marmaray projekt keretében egy vasúti alagút épült a Boszporusz alatt Az alagút 13,7 km-es ebből 1,4 km-es szakasza a tengerben, 55 méterrel a víz és 5 méterrel a meder alatt halad Ezzel a világ legmélyebb tenger alatti alagútja A projekt része még 63 kilométernyi elővárosi vasút felújítása

Trieszt Az Adriai-tenger egyik gyöngyszeme a ma kb. 300000 fős lakossággal rendelkező Trieszt. A Friuli-Venezia Giulia tartomány egyik legnagyobb városát tenger, hegyek, s egy völgy veszi körül. Az Adriai-tengerből nyíló trieszti öböl mentén található az olasz település A hegyeken termelt szőlő, a lombos fák, a völgy üde zöldjének festői látványa egyből megkaparintja az ide látogatók szívét. Az elhelyezkedésnek köszönhetően Trieszt ma az Adriai-tenger egyik legfontosabb kikötője. A tengerparti fekvés nemcsak a gazdaságot, de a kultúrát, illetve a gasztronómiát is jelentős mértékben befolyásolta

Trieszt közlekedési hálózata A trieszti kikötő Itália legjelentősebbjei közé tartozik, s egyben felső Adria meghatározó jelentőségű hajóállomása is. A nyersolajtól kezdve a fán keresztül a gabonán át, a kávéig mindenféle termék megfordul itt. az áruforgalom mellett jelentős személyforgalmat is lebonyolít a kikötő. A hajózási lehetőség mellett a város jól kiépített vasúti infrastruktúrával rendelkezik. Vasúton több világvárosnak számító települést is megközelíthetünk, átszállással pedig Európa minden városába el tudunk jutni. A Trieszt repülőtér 33 kilométerre fekszik a város szívétől A kikötőhöz hasonlóan a légi terminál is központi helyen fekszik, ennek köszönheti nagy forgalmát, hiszen nemcsak az olaszok, hanem egyéb országok határ mentén élő népessége is előszeretettel választja a légikikötő szolgáltatásait

Trieszti kikötő 2008-as statisztika: Partra szállított: 48.279.107 tonna áru (4,7 %-kal nőtt 2007-hez képest, akkor volt 46.116.075 tonna áru a forgalom) Nőtt folyékony áru 7, 2%-kal RoRo/ Ferry 560.000 tonna szállítás 5,5 millió tonnányi vagyis 210.000 kamion érkezik, ez 9,3% növekedés a tavalyi évhez képest 335.943 TEU tárolt 2008-ban, 2007-ben 265.863 TEU volt (26% növekedés)

Trieszti kikötő 2 5 elkülönített részből áll: A terület eloszlása: 3 a kereskedelmi tevékenységekből 2 gyári/ ipari tevékenységekből A terület eloszlása: 2,304,000 négyzet méter a kikötő terület 925,000 négyzet méter a raktár terület (500,000 négyzet méter fedett)

Trieszti kikötő 3 47 kikötőhely állomás: 24 a hagyományos és kombinált hajókra 11 a „full ship”– konténeres, Ro-Ro és Komp 5 fekhely az ipari használatra 5 fekhely az olaj-tankereknek 2 fekhely a nagy utasszállító és luxushajóknak 4 száraz kikötő (mérete: 295x56x12 m)

Kamionos útvonaltervezés GPS-el A GPS rendszerek felépítése: GPS = Global Positioning System Globális helymeghatározó rendszer A Földön (és környezetében) Időjárástól, helyszíntől független „Csak” tiszta rálátás kell az égboltra Bárki által használható Korlátozható

Budapestről való legjobb szárazföldi útvonal Triesztbe Budapest Magyarország 1. Haladjon északnyugat felé Fő utca irányába 77 m 2. Forduljon jobbra itt: Clark Ádám tér 0,4 km 3. Menjen tovább ezen: Alagút utca 0,2 km 4. Enyhén balra itt: Krisztina tér 0,1 km 5. Menjen tovább ezen: Mészáros utca 0,3 km 6. Menjen tovább ezen: Győző utca0,2 km 7. Enyhén balra itt: Márvány utca 0,2 km 8. Enyhén balra itt: Alkotás utca 16 m 9. Forduljon balra ezen maradva: Alkotás utca 0,8 km 10. Enyhén jobbra itt: Budaörsi út 2,7 km 11. Menjen tovább ezen: E60/E71/M1/M7 7,3 km 12. Hajtson ki a bal oldali kijáratnál Székesfehérvár irányába 0,4 km 13. Csatlakozzon rá erre: E71/M7 Részben fizetős út 157 km

Budapestről való legjobb szárazföldi útvonal Triesztbe 14. Hajtson ki a(z) 170. kijáraton Balatonkeresztúr/Zalaegerszeg/7/71/Nagykanizsa/Keszthely/76 irányába 0,4 km 15. Csatlakozzon rá erre: Út száma: 68/E71 1,0 km 16. A körforgalmat a(z) 3.. kijáraton hagyja el erre: Út száma: 7/E71 36,6 km 17. A körforgalmat a(z) 1.. kijáraton hagyja el erre: E71 Menjen keresztül 1 körforgalmon 28,5 km 18. Hajtson ki a(z) 2. kijáraton Budapest/7/Letenye/Zágráb-Zagr irányába 0,7 km 19. Csatlakozzon rá erre: E65/E71 0,1 km 20. Enyhén jobbra ezen maradva: E65/E71 (7/Letenye/Zágráb-Zagr irányába mutató jelek) Belépés ide: Horvátország 1,2 km 21. Menjen tovább ezen: A4/E65/E71 Részben fizetős út 1,6 km 22. Enyhén jobbra, hogy rácsatlakozzon erre: A4/E65/E71 Részben fizetős út 95,7 km 23. Hajtson le a(z) Obilaznica útra 1,6 km 24. Menjen tovább ezen: A3/E70 Részben fizetős út Belépés ide: Szlovénia 38,5 km 25. Menjen tovább ezen: A2/E70 Részben fizetős út 52,4 km 26. Menjen tovább ezen: H1 Részben fizetős út 28,3 km 27. Menjen tovább ezen: E70 (Ljubljana/Višnja Gora irányába mutató jelek) Részben fizetős út 97,0 km

Budapestről való legjobb szárazföldi útvonal Triesztbe 28. Hajtson ki a(z) Razcep Gabrk. kijáratnál, és csatlakozzon rá erre: A3/E61/E70, Dane/Sežana/Trst/Trieste felé Részben fizetős út Belépés ide: Olaszország 12,5 km 29. Menjen tovább ezen: Località Fernetti/SS58 0,2 km 30. Enyhén jobbra ezen maradva: Località Fernetti/SS58 (Repentabor/Monrupino irányába mutató jelek) Haladjon tovább itt: SS58 Menjen keresztül 1 körforgalmon 5,6 km 31. Élesen jobbra itt: Via Commerciale 2,4 km 32. Enyhén balra itt: Via Ovidio 0,2 km 33. Forduljon balra ezen maradva: Via Ovidio 0,1 km 34. A(z) Via Ovidio enyhén jobbra fordul, és innentől úgy hívják, hogy Via di Romagna 0,7 km 35. Forduljon jobbra ezen maradva: Via di Romagna 0,6 km 36. Élesen balra Via Fabio Severo irányába 58 m 37. Forduljon jobbra itt: Via Fabio Severo 0,1 km 38. Forduljon balra itt: Via Marco Tullio Cicerone 0,2 km Trieszt Olaszország

Budapestről való legjobb szárazföldi útvonal Triesztbe A megfelelő útvonal kiválasztásánál fontosnak tartottuk a lehető legrövidebb utat

Budapestről való legjobb szárazföldi útvonal Triesztbe Domborzati térkép

DELTA TEAM: – Kiss Gábor – Sárközi Ádám – Arató Zoltán KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!!! DELTA TEAM: – Kiss Gábor – Sárközi Ádám – Arató Zoltán