1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
C# nyelvi áttekintő A „Programozás C# nyelven (Illés Zoltán)”
Advertisements

1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
 Megfigyelhető, hogy amikor több elem közötti összehasonlítás történik, akkor szükség van egyszerre több értékre is, főleg akkor, ha ezek az értékek jóval.
V. Osztályok használata, készítése
AZ OOP ALAPJAI.
Programozás III OOP ALAPOK.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Objective- C Bereczki Gréta Tamara
3. előadás (2005. március 1.) Utasítások, tömbök
Öröklődés 2..
Programozási Nyelvek (C++) Gyakorlat Gyak 03.
© Kozsik Tamás Tömbök, kollekciók és egyéb alaposztályok.
© Kozsik Tamás Beágyazott osztályok A blokkstrukturáltság támogatása –Eddig: egymásba ágyazható blokk utasítások Osztálydefiníciók is egymásba.
Csala Péter ANDN #4. 2 Tartalom  C# - ban előre definiált típusok  Változók  Változókkal műveletek  Elágazás  Ciklus.
Sztringek.
Bevezetés a Java programozásba
Bevezetés a Java programozásba
Osztályok Garbage collection.  általában minden osztálynak vannak adattagjai és/vagy metódusai ◦ adattagok megadása:  [láthatóság] [static] [final]
Abstract osztályok és interface-ek Beolvasás és kiíratás 7. gyakorlat.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
Parancssori argumentumok Primitív típusok Operátorok Vezérlési szerkezetek Tömbök Ürmös Beáta, 2011.
Tömbök ismétlés Osztályok Java-ban Garbage collection
A CLIPS keretrendszer CLIPS "C" Language Integration Production System.
Borland C/C++ mintapéldák tömbökre
Borland C/C++ mintapéldák függvényekre. 1. példa Írjunk olyan függvényt amely egy számot kiirat.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/34 Java programozási nyelv A nyelv alapjai Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/16 Java programozási nyelv 6. rész – Java a gyakorlatban Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
Java programozási nyelv 3. rész – Osztályok I.
C# tagfüggvények.
PHP Webprogramozás alapjai
A JAVA TECHNOLÓGIA LÉNYEGE Többlépcsős fordítás A JAVA TECHNOLÓGIA LÉNYEGE Platformfüggetlenség.
A Java jellemzői Hordozható, platformfüggetlen forráskód és bájtkód szinten forráskód és bájtkód szinten Tisztán objektumorientált csak osztályok, illetve.
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
P ROGRAMOZÁS C# - BAN Kivételkezelés. P ÉLDA I. Nullával való osztás miatt kapjuk a hibaüzenetet.
Összetett adattípusok
Alapszint 2.  Készíts makrót, ami a kijelölt cellákat egybenyitja, a tartalmat vízszintesen és függőlegesen középre igazítja és 12 pontos betűméretűre.
Gábor Dénes Főiskola (IAI)A programozás alapjai (Java) - V. / 1 16.Objektumok, karakterláncok, csomagolók 17.Osztály készítése.
Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
A Pascal programozási nyelv alapjai
Félévi típus feladatok
A Pascal programozási nyelv alapjai
Tömbök és programozási tételek
Készítette: Csíki Gyula
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
Java programozási nyelv Filekezelés
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv Stringek.
Java programozási nyelv Adatbekérés konzolról
Programozás III KOLLEKCIÓK.
Objektum orientált programozás
Objektum orientált programozás
Programozás III KOLLEKCIÓK.
Power Lutár Patrícia Pellek Krisztián.  -ltLess than  -leLess than or equal to  -gtGreater than  -geGreater than or equal to  -eqEqual to  -neNot.
1 Mivel foglalkoz(t)unk a laborokon? 1.Labor: Word alapok Excel alapok: Excel alapok: Cellahivatkozás, munkalapfüggvény, diagram varázsló, trendvonal 2.
Excel programozás (makró)
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás I. 3. gyakorlat.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 6. gyakorlat.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 4. gyakorlat.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
Forrás: Reiter István C_Sharp programozás lépésről lépésre (frissített tartalommal )
Excel programozás (makró)
Objektum-orientált programozás Stringműveletek
A CLIPS keretrendszer
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
B M Java Programozás 1. Gy: Java alapok IT A N Ismétlés ++
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Filmes példaalkalmazás I.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
Előadás másolata:

1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a az első tíz természetes számot! 3. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a az első tíz természetes számot és összegüket!

1. Gyakorlat 4. Tárolja az első tíz természetes számot tömbben, majd írja ki őket fordított sorrendben. 5. Készítsen programot Pascal-háromszög számolására! 6. Írjon programot x - sin(x) értékpárok kiíratására! Használja a Math.sin(double x) metódust!

1. Gyakorlat - bevitel 7. Készítsen programot, ami a konzolról karaktereket olvas be és kiírja őket a képernyőre! Használja az int i= System.in.read(); metódust és a try - catch struktúrát.

1. Gyakorlat - elágazás 8. Tesztelje az if - else if - else struktúrát a konzolról bevitt karakterek segítségével! 9. Tesztelje a switch - case - default struktúrát a konzolról bevitt karakterek segítségével!

1. Gyakorlat - ciklusszervezés 10. Írjon ciklust a while struktúrával, a konzolról bevitt karakterek segítségével! 11. Tesztelje a do cilust a konzolról bevitt karakterek segítségével! 12. Tesztelje a for ciklust!

1. Gyakorlat - String Tesztelje a String objektum metódusait! String s = new String ("abc");s = "ABC"; char charAt(0); int lenght(); int indexOf("BC"); int lastIndexOf("BC"); boolean startsWith("AB"); boolean equalsIgnoreCase("abc"); String substring(int beginIndex, int endIndex); String toLowerCase(); String trim(); byte [] getBytes();

2. gyakorlat 1. Konvertáljon számjegyekből álló sztringeket számokká! Használja a Double objektum static double parseDouble(String); static Double valueOf(String); és double doubleValue(); metódusait! 2. Készítsen különböző szám- és sztring-tömböket! Készítsen többdimenziós tömböket! Készítsen változó elemszámú, többdimenziós tömböket! Töltse fel az elemeket értékekkel, majd olvassa ki őket! 3. Másoljon át tömböket! Bizonyosodjon meg arról, hogy valóban másolatot készített-e!

2. gyakorlat 4. Készítsen egy egyszerű objektumot! (Kör, négyzet, kémiai elem, vegyület, gyümölcs, stb.) Legyen példány és osztályszintű változója és metódusa is! 5. Készítsen példányokat az előzőleg megírt objektumból! Tesztelje a példányváltozók tartalmát! Tesztelje az osztályváltozók tartalmát! Tesztelje a példány- és osztálymetódusokat! Próbálja ki a this kulcsszót is! 6. Írjon a meglevő objektumhoz újabb konstruktor metódust! Tesztelje!

2. gyakorlat 7. Írjon statikus és példányszintű iníciálóblokkot! Teztelje az eredményét kiíratással! 8. Írjon újabb metódusokat már szereplő metódusnévvel! (Ügyeljen a különböző szignatúrára!) Tesztelje az azonos nevű metódusokat! 9. Írjon újabb konstruktorokat! Tesztelje!