Gyümölcslevek, ásványvíz, üdítők, tejtermékek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az élet körfolyamat Mit jelent az életben a siker?... A magyarázat nagyon egyszerű.
Advertisements

ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
PRO WEAR.
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
AEROSZOL RÉSZECSKÉKHEZ KÖTÖTT RADON LEÁNYELEM AKTIVITÁSOK NUKLID-SPECIFIKUS MEGHATÁROZÁSA Katona Tünde, Kanyár Béla, Kávási Norbert, Jobbágy Viktor, Somlai.
KOMPLEX CUKORRENDSZEREK
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Hogyan működik az elektronikus nyelv
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
Halálozási adatok elemzése Direkt standardizálás gyakorlat
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
100-as szög méreteinek gyakorisága (n = 100) db mm.
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
szakmérnök hallgatók számára
Aktuális helyzet Elhasznált gumiabroncs hasznosítás MAGUSZ
Adatnyerés a)Térkép b)Helyi megfigyelések c)Digitális adatbázis d)Analóg táblázatok, jelentések e)Távérzékelés.
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
AGY1 Gömbgrafitos öntöttvas szövetszerkezetének jellemzése képelemzés segítségével Szalai Ibolya - DUNAFERR Rt. Innovációs Menedzsment.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása
Az internetes ismerkedés hatása a homofíliára Lőrincz László Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Kvantitatív módszerek
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
ALKALMAZÁSOK ÉS LEHETŐSÉGEK Dr. Fekete András egyetemi tanár BCE Élelmiszertudomány Kar Fizika-Automatika Tanszék.
Sör, bor, pálinka Szöllősi Dániel PhD hallgató.
Javaslatok további alkalmazásokra Szöllősi Dániel PhD hallgató.
Szakképzési hozzájárulás Saját dolgozó képzési költségeinek elszámolása 2011.
Példák I. Viszonyszám számítás.
Szerves talajszennyező anyagok fázisok közötti megoszlása és biológiai hozzáférhetősége Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Mezőgazdasági Kémiai.
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
Képfeldolgozási módszerek alkalmazása kajszimagok morfológiai tulajdonságainak leírására Felföldi J. 1, Hermán R. 2, Pedryc A. 2, Firtha F. 1 1 Budapesti.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Megoldások az együttműködés segítségével AGP – Mezőgazdasági Konferencia június Harkány Hogyan reagáljunk a sertéságazatot érintő mai kihívásokra?
A Jókai Mór Református Általános Iskola és AMI Miskolc 4. évfolyamos tanulóinak a 2011-es Országos Kompetenciamérésen elért eredményei Készítette: Bánné.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
XXVI. Hegesztési konferencia
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Áramlástan Tanszék február.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Új technológiák elterjedésének modellezése
Kétszintű érettségi.
Comenius Logo (teknőc).
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Emelt- vagy középszintű felkészítés? Szülői értekezlet Lovassy László Gimnázium március 1.
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
VI/1. dia Az etoricoxib tolerálhatósági profilja.
Magyar villamosmérnök Számítástechnikus Informatikus
Elektronikus szenzorsorok alkalmazása a Kaposvári Egyetemen folyó kutatásokban (elektronikus orr & elektronikus nyelv) Bázár György, Romvári Róbert Kaposvári.
K OVÁCS ANDRÁS, Ph D. E GYETEMI ADJUNKTUS S ELYE J ÁNOS E GYETEM november 25. IX. MRTT Vándorgyűlés, Révkomárom Selye János Egyetem Gazdaságtudományi.
Nemzetközi pénzügyek 4. előadás Nemzetközi hitelfinanszírozás hivatalos csatornái.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Epres joghurtok élvezeti értékének objektív (műszeres) vizsgálata
Előadás másolata:

Gyümölcslevek, ásványvíz, üdítők, tejtermékek Kovács Zoltán egyetemi tanársegéd Budapesti Corvinus Egyetem Fizika-Automatika Tanszék

Az előadás tematikája Gyümölcslevek Ásványvíz Szénsavas üdítőitalok almalé narancslé Ásványvíz Szénsavas üdítőitalok Joghurtok Szója italok

Vizsgált almalevek 100%-os kereskedelmi almalevek 5 féle sajátmárkás almalé Különböző koncentrációjú almalevek: desztillált vizes hígítás 50, 75, 85, 90, 95, 100%

Kereskedelmi almalevek összehasonlítása (PCA) E minta D minta B minta C minta A minta

Almalevek édes ízének becslése elektronikus nyelvvel (PLS) 25 35 45 55 65 75 85 95 Valódi édes íz Becsült édes íz R2=0,83 Becslés hibája: 5,33

Almalé koncentrációjának becslése (PLS) 50 % 75 % 85 % 90 % 95 % 100 % R2 = 0.99 Becslés hibája: 1,26% Valós koncentráció, % Becsült koncentráció, % 40 60 80 100

Vizsgált narancslevek Hőkezelés hatásának vizsgálata Frissen facsart narancslé Különböző hőmérsékleten 40, 60, 80°C-on (5 perc) kezelt narancslé Termékcsoportok vizsgálata Frissen facsart narancslé 12%-os narancs ital 50%-os narancs nektár 100%-os narancslé

Hőkezelés hatásának vizsgálata narancsleveken (PCA) - 2 1 3 10 5 C2 1.859% C1 97.842% Friss narancslé 40°C 60°C 80°C

Termékcsoport vizsgálata (DA) 20 Friss narancslé 12 % C2 - 10.763% 100 % 50 % -20 -40 -80 -40 40 C1 - 89.161%

Kereskedelmi ásványvizek Vizsgált ásványvíz Kereskedelmi ásványvizek Eredetvizsgálat Magyar sajátmárkás ásványvizek Összehasonlító elemzések Külföldi és magyar márkás ásványvizek pl.:Evian, Szentkirályi, Nestlé

Eredetvizsgálat sajátmárkás ásványvizeken (DA)

Márkás ásványvizek globális íz becslése (PLS) 10 20 30 40 50 60 70 Valós globális íz Becsült globális íz R2=0.988 Becslés hibája=3.98 4. ásványvíz 2. ásványvíz 3. ásványvíz 1. ásványvíz 5. ásványvíz

Szénsavas üdítőitalok 1. Különböző édesítőszerekkel édesítve Alkalmazott édesítőszerek: Szacharóz Invert szirup 2 féle mesterséges édesítőszer 3 féle mesterséges édesítőszer

Különböző édesítőszerekkel készült szénsavas üdítők (PCA) Invert sziruppal szacharózzal kétféle mesterséges édesítőszerrel - 40 20 100 PC3 6.05% PC1 77.56% háromféle mesterséges édesítőszerrel 1. háromféle mesterséges édesítőszerrel 2.

Szénsavas üdítőitalok 2. Különböző ízesítésű üdítők Termékfejlesztés: elképzelt íz megvalósítása citrom ízesítésű szénsavas üdítőital

Termékfejlesztés: elképzelt íz megvalósítása (DA) 5 4 Cél-íz 3 2 C2 – 0,11% 1 3. modell 1. modell -1 -2 -3 2. modell -4 -5 -90 -80 -70 -60 -50 -40 -30 -20 -10 10 20 30 40 C1 – 99,88%

Különböző kereskedelmi és kísérleti joghurt Tejtermékek Különböző kereskedelmi és kísérleti joghurt Joghurt minták: Kereskedelmi joghurtok (45°C): Normál Laktózmentes (LM) Probiotikus Kísérleti joghurtok (37 és 43°C): probiotikus probiotikus természetes adalék hozzáadásával

Termékfejlesztés: alternatív joghurt fejlesztése (DA) Normál Ker. LM Ker. C1 -93.71% C2 -6.27% Probiotikus Ker. LM Kísérleti 3. LM Kísérleti 4. 37°C LM Kísérleti 1. Kísérleti 2.

Vizsgált szójaitalok Kereskedelmi szójaitalok: Márkás szójaitalok Gyártási technológia modellezése: Nyers szójalé Feldolgozott szójaitalok

Márkás szójaitalok elkülönítése (DA) -7 -6 -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 C2 - 27.97% C1 - 71.289% Szójaital 1. Szójaital 4. Szójaital 3. Szójaital 2.

Gyártási technológia modellezése (PCA) -10 10 -40 -20 20 40 C2 - 6.454% C1 - 93.338% keserűség Keserű modelloldat 1. Kereskedelmi szójaital Nyers szójalé Keserű modelloldat 2. Keserű modelloldat 3. Köztes szójaital

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Projektazonosító: TÁMOP 4.2.1-09/1/KMR-2009-0002 Corvinus Ventures Innovációs Vállalkozási Központ Budapesti Corvinus Egyetem 1093 Budapest, Fővám tér 8. www.uni-corvinus.hu „A Budapesti Corvinus Egyetem részére konkrét technológia transzfer előkészítése a MICROTESTER, valamint az ALPHA ASTREE elektronikus nyelv ipari alkalmazása” tárgyában BCE_INNOV_MICALP_2011_42 számú közbeszerzési eljárás keretében.