2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor K&H Bank Midcorp Client Monitor 2005. Április - December.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

Jelentés a fizetési mérleg alakulásáról
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Mihálovits András Vezető szerkesztő
Örömmel értesítjük a lakosságot, hogy hétfőnként hosszabbított nyitvatartással 17:15-ig várjuk kedves ügyfeleinket!!!
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Új szelek a lakáshitelezésben? Merre tovább 2011-ben? Lakásvásár 2011 Árva András, CIB Bank lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, március 4.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Ambrus Attila.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
A diákat jészítette: Matthew Will
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Darupályák tervezésének alapjai
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
OTP Bank: finanszírozás és fejlődés
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
MAKROGAZDASÁGI KILÁTÁSOK INFLÁCIÓS JELENTÉS december Virág Barnabás December 22.
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A diákat készítette: Matthew Will
Szerviztevékenység jövedelmezősége Ausztriában Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia, május 20.
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Bankolás az [origo] szemszögéből
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Internetes bankok piacformáló hatása
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
MVM Trade portfoliója 2009-ben
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
IV. Terjeszkedés.
IV. Terjeszkedés 2..
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Zöld út Bemutatkozik a Groupama Garancia Biztosító
Elérhető, támogatott hitelkonstrukciók a kkv –k számára.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
III. További finanszírozási alternatívák
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
Út az etikus bank felé – az Ökobank projekt Kapitány Ákos Tanácsadók a Fenntartható Fejlődésért.
KAVOSZ Zrt – az MKIK és VOSZ létrehozta a KAVOSZ Zrt-t Feladatai:  Szakmai irányítás  Több mint 200 regisztráló iroda koordinálása  Ügyfelek.
Előadás másolata:

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor K&H Bank Midcorp Client Monitor Április - December

GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor Piackutatás a K&H Bank midcorp (700 millió Ft – 15 Mrd Ft éves árbevétel) ügyfelei és versenytársainak ügyfelei körében a vállalati ügyfelek igényeinek, elégedettségének és kötődésének, valamint a bank imázsának mérése érdekében, monitoring rendszerben. A K&H Bank midcorp client monitor (MCM) bemutatása 3. A projekt jellemzője Telefonos interjúk készülnek a midcorp vállalatok azon vezetőivel, akik érdemi döntéseket hoznak vállalatuk bankhasználatáról. Az egyes termékekben és szolgáltatásokban alap- képzést kapott GfK-telebankárok jegyzik fel az elégedettségi és imázs eredményeket. 2. A projekt módszere módszer: havi telefonos kutatás minta: havi 316 interjú, éves szinten 3800 interjú midcorp ügyfelek között időpont: minden hónap naptári napjai közötti időszak, kivéve a december hónapot, mikor is a szabadságolások miatt a lekérdezés december között történt bővítmény: hitelezett mezőgazdasági ügyfeleknél az alsó mérethatár 120 millió Ft 1. A projekt célja

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor Az MCM logikája 3. Contentment – elégedettség és lojalitás A folyamatok és kondíciók elfogadottsága a termékfejlesztésnek és a tanácsadóknak jelzi az érzékeny pontokat 4. Competition – akvizíció és kereszthasználat Az aktív és passzív marketing ered- ménymérése konkurenciánk lépéseit, illetve az elérhető keresletet mutatja 5. Conclusion – elérhető kereslet A kereslet és érdeklődés elemeit tágabb kontextusba helyezi más elemzésekkel összevetve 2. Confidence – elvárás és megfelelés Az elvárt bankarculat és az érzékelt valóság szubjektív tükre az imázs fejlesztéséhez 1. Consistence – ügyfélkör összetétel Az egyedi viselkedési minták megismerése és ügyfélkörre szabott kommunikáció Midcorp Client Monitor

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor Consistence – ügyfélkör összetétel K&H Bank Midcorp Client Monitor

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 5 Piaci jelenlét – főbank és mellékbank Főbankolók aránya a teljes ügyfélkörben: 58% 55% 61% 37% 41% 45% 43% 33% vállalati bankkapcsolatok a midcorp szegmensben, n=3039, , bázis: midcorp ügyfelek; Q4-5

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor Észak-Magyarország: K&H Bank 23%, Raiffeisen 14%, HVB 13% MKB 12% Észak-Alföld: K&H Bank 29%, OTP 14%, MKB 13% Dél-Alföld: K&H Bank 25%, Raiffeisen 14%, OTP 13% 6 Főbanki státusz – legerősebb konkurens a K&H Bank főbanki státusza régiónként legfőbb főbanki konkurensek régiónként, n=3039, , bázis: midcorp ügyfelek; Q5 Budapest: MKB 16%, K&H Bank 13%, HVB 12% Pest megye: HVB 20%, Budapest B. 14%, OTP 11% K&H 11% Közép-Dunántúl: K&H Bank 22%, OTP 13% Raiff. 12% HVB 11% Nyugat-Dunántúl: K&H Bank 24%, OTP 16%, HVB 12% Dél-Dunántúl: K&H Bank 37%, OTP 20%, Erste 9% 0-10 % % 26 % felett % OTP +HVB OTP+Raiff+ HVB OTP+ Erste Raiffeiesn + OTP OTP + MKB Raiffeien +HVB + MKB MKB+HVB HVB+BB+OTP

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 7 A bankválasztás múltja kék = bank kereste meg a céget – 13% sárga = anyavállalat befolyásolta – 14% zöld = cég pályáztatta a bankot – 40% bordó = megörökölt, régi kapcsolat – 33% n=3039, , bázis: midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q8 K&H Bank MKB Bank Raiffeisen Bank HVB Bank Budapest Bank CIB Bank

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 8 A bankkapcsolat jelene K&H Bank MKB Bank Raiffeisen Bank HVB Bank Budapest Bank CIB Bank kék = kijelölt ÜM – 69% sárga = fiókügyintéző – 18% zöld = fiókvezető – 7% bordó = fiókban véletlenszerűen – 6% n=3039, , bázis: midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q35

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 9 A bankválasztás jövője K&H Bank MKB Bank Raiffeisen Bank HVB Bank Budapest Bank CIB Bank kék = gyorsaság – 28% sárga = kedvező árazás – 21% zöld = rugalmasság – 28% bordó = megbízhatóság – 23% n=3039, , bázis: midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q20

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor Confidence – elvárás és megfelelés K&H Bank Midcorp Client Monitor

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 11 Elvárás / megfelelés mátrix – K&H ügyfelek a saját főbank értékelése (Q7) és a bankválasztás elvárásai (Q20) összehasonlításban, , K&H Bank midcorp ügyfelei (n=637) megfelelés elvárás

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 12 Elvárás / megfelelés mátrix – versenytársak kék: K&H Bank zöld: CIB Bank narancs: Raiffeisen Bank sötétbordó: MKB Bank piros: HVB Bank megfelelés elvárás

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 13 Az ügyintézés értékelése teljes megfelelés (top box = nagyon jellemző) ügyfélkörönként, n=3039, , midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q7 jól elérhető azonnal reagál gyors egyszerű, nem bürokrata A megfelelés csökkenő sorrendben

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 14 A termékoldal értékelése választék rugalmasság non-interest loan-interest bid-interest A megfelelés csökkenő sorrendben teljes megfelelés (top box = nagyon jellemző) ügyfélkörönként, n=3039, , midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q7

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 15 Az értékesítés értékelése megbecsül elegáns megoldást ad ajánl támogat EU-ban A megfelelés csökkenő sorrendben teljes megfelelés (top box = nagyon jellemző) ügyfélkörönként, n=3039, , midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q7

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 16 Az arculat értékelése megbízható nemzetközi modern precíz „a mienk” A megfelelés csökkenő sorrendben teljes megfelelés (top box = nagyon jellemző) ügyfélkörönként, n=3039, , midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q7

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor Contentment – elégedettség, lojalitás K&H Bank Midcorp Client Monitor

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 18 Elégedettség a bankkal elégedettség iskolai osztályzással (elégedetlen = 1. és 2. együtt) ügyfélkörönként, n=3039, , midcorp főügyfelek bankon- ként (n= ); Q21 átlag

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 19 Panaszkodók és elégedetlenek aránya a főbanknál ügyfélkörönként, n=3039, , bázis: ügyfélkör bankonként; Q27 / Q21

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 20 Előfordult zavaró problémák K&H Bank MKB Bank Raiffeisen Bank Budapest Bank HVB Bank CIB Bank kék = lassú ügyintézés – 9% bordó = PC terminál működése – 13% zöld = rugalmatlanság – 8% lila= hitelezési mehézségek – 7% sárga = kedvezőtlen árazás – 11% türkiz= fiókügyintézés – 7% n=3039, , bázis: midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q23 nem fordult elő

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 21 Az ügyfelek lojalitása zöld = teljes, nem gondol váltásra – 86% sárga = gondol váltásra, nem tájékozódott – 5% piros = gondol váltásra, épp tájékozódik – 9% lila= friss bankváltó (itt új bankjánál) – 1% ügyfélkörönként (n= ); ; Q24 K&H Bank MKB Bank Raiffeisen Bank Budapest Bank HVB Bank CIB Bank

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 22 Bankváltásra készülő K&H ügyfelek régiós megoszlása n=118-34, ; Q24 BANKVÁLTÁSRA KÉSZÜLŐ K&H ÜGYFELEK ORSZÁGOS ARÁNYA: 14% ÁTLAGNÁL MAGASABB ARÁNY ÁTLAGOS ARÁNY ÁTLAGNÁL ALACSONYABB ARÁNY

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 23 Elégedettség az ügyfélmenedzserrel elégedettség a bankkkal elégedettség az ügyfélmenedzserrel elégedettség iskolai osztályzással ügyfélkörönként, n=3039, , bázis: midcorp főügyfelek bannként (n= ); Q21 – Q37 – K&H Bank: referens=4,67 / bank=4,29

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 24 Az ügyfélmenedzser értékelése képzett tanácsot ad elérhető gyors rugalmas teljes megfelelés (top box = nagyon jellemző) ügyfélkörönként, n=3039, , midcorp főügyfelek bankonként (n= ); Q36 A megfelelés csökkenő sorrendben

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 25 Elégedettség a termékekkel elégedetség átlagai, bázis: termékhasználó midcorpok, ; Q28-34 Ft folyószámla deviza folyószámla PC termináltelebankFt betétdeviza betét folyószámla hitelforgóeszköz hitel beruházási hitel lízinggarancia treasury termékmunkavállalói j. cashpooling Raiffeisen CIB Bank HVB Bank MKB K&H Bank K&H ügyfelek elégedetlenek a díjakkal, jutalékokkal CIB ügyfelek elégedetlenek a betéti kamatokkal és a termékek rugalmasságával K&H ügyfelek elégedetlenek a folyószámla betéti kamatával és a bankkártya költségeivel Raiffeisen ügyfelek elégedetlenek a fedezettel, a rugalmassággal és az ügyintézéssel

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor Competition – akvizíciós hatás K&H Bank Midcorp Client Monitor

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 27 Ajánlott és keresett termékek – midcorp piac  ajánlott és megvett termékek aránya  következő 2 évben keresett termékek  ajánlott termékek az elmúlt 1 évben n=2160, érintett ügyfelek, Q11,12,16 50%

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 28 Ajánlott és keresett termékek – K&H ügyfelek  ajánlott és megvett termékek aránya  következő 2 évben keresett termékek  ajánlott termékek az elmúlt 1 évben n=467, érintett ügyfelek, Q11,12,16 50%

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 29 Vállalatok aktív megkeresése bankonként  elért midcorpok aránya bankonként  K&H akvizíció által elért ügyfélkörök  idegen bank által elért K&H ügyfelek n=3039, midcorp/K&H ügyfelek, Q9 a K&H Bank a midcorpok 13%-át érte el

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 30 Vállalatok érdeklődése bankok iránt  ügyfélkörök ajánlatkérő része  idegen ügyfelek ajánlatkérése a K&H-tól  K&H ügyfelek ajánlatkérése idegen banktól n=3039, midcorp ügyfelek, Q10 a K&H Bank ügyfeleinek 28%-a keresett meg más bankot az elmúlt 1 évben

2005. Április-December GfK HungariaPénzügykutatásK&H Bank – Midcorp Client Monitor 31 A midcorp piac termékpreferenciái midcorp piac termékválasztási preferenciái bankválasztás prioritása termékeknél n=3039/637, midcorp/K&H ügyfelek, Q17-19 folyószámla betét hitel tranzakciós díj számlavezet. díj kamat struktúra hozzáférés biztonság hitel kamata gyors foly. költségek bürokr. fedezet összes midcorp cég (n=3039): kamatbürokr. K&H midcorp cégei (n=637): folyószámla betét hitel tranzakciós díj számlavezet. díj kamat struktúra hozzáférés biztonság hitel kamata gyors foly. költségek fedezet kamat bürokr. = kevés dokumentáció kelljen