A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0008 pályázat 2009. július 02. Tóthné Jachimovits Magda szakmai vezető A TISZK rendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat október 2. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit.
KIÚT A HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL Modell értékű program a Zalaegerszegi kistérségben Molnár Máté programigazgató Foglalkozta Társ – Társ a foglalkoztatásban.
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat június 30. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
Tanulmányi eredmények Bornemisza Péter Gimnázium
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A középfokú oktatás szerkezeti változásai és az érettségivel kilépők Imre Anna – Híves Tamás Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 2010 június.
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A tételek eljuttatása az iskolákba
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
Agria Media Eger, október
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
HUMÁN TISZK TÁMOP /1-2F számú projekt Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója július 02.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat fenntartása május 31. Glowacz Miklósné projektkoordinátor Koordinációs.
HUMÁN TISZK TÁMOP 07/1-2F SZÁMÚ PROJEKT Szolgáltatásszervezési csoport beszámolója 2009 október 02. „Mércénk az ember”
TISZK pályázatok az ÚMFT-ben: TÁMOP projektek zárása során a TISZK-eket érintő kötelezettségek.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
A 2008/2009-es tanév 6 iskola közösségi életének szervezésével kezdődött.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat Július 2. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Záró konferencia TAMOP-2.2.3/B-09/
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Projektindító nap TÁMOP /1-2, TÁMOP /1
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt indikátorai Az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Tájékoztató 10. osztályosoknak
Az Európai Szociális Alap támogatásával Zempléni Térségi Integrált Szakképz ő Központ fejlesztési eredményei, fenntartási lehet ő ségei Dr. Simon Csaba.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
Szakiskolai fejlesztési program
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
Előadás másolata:

A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat július 02. Tóthné Jachimovits Magda szakmai vezető A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat július 02. Tóthné Jachimovits Magda szakmai vezető TÁMOP /1-2F

Más elnevezéssel: monitoring mutatók A 2009/2010-es tanév végével zárul a kumulált mutatók lekérdezése Minimálisan elvárt teljesülés: 90 % Szerződésmódosítással (mely a pályázati támogatás arányos csökkentésével jár): 75 %-ig Szerződés bontás, támogatás teljes visszafizetése kamatostul: 75 % alatt !!! TÁMOP /1-2F

A 2009/2010-es tanév végével zárul a kumulált mutatók lekérdezése Projekt Előrehaladási Jelentések (PEJ-ek) beadási határideje 10 munkanappal a jelentéstételi időszak lezárultával június december június DE! Záró PEJ szeptember 30. TÁMOP /1-2F

A pályázati dokumentáció szerint elvárt egyéb adatok, információk: A megvalósítás során a képzésbe bevont és szakképzettséget szerezett célcsoport tagokról legalább az alábbi kategóriák bontásában kell információt biztosítani a Támogató számára: Szakképzésbe bevont személyek: nem, életkor, iskolai végzettség, hátrányos helyzet, megcélzott szakképesítés; Szakképzettséget szerzett személyek: nem, életkor, iskolai végzettség, régió, megszerzett szakképzettség. Továbbképzésbe bevonat személyek: nem, életkor, iskolai végzettség, továbbképzés típusa. A támogatott személlyel egy háztartásban elő 18 év alatti gyermekek száma TÁMOP /1-2F

TISZK összes tanulólétszáma „Értelmezése: jogosultsági feltételként (1500 fő) a nappali rendszerű szakiskolai (beleértve a felzárkóztató oktatást is) és szakközépiskolai oktatásban résztvevők létszámát (9-16. évfolyam) kellett kiszámítani, viszont - a projektek szakmai tartalmának nyomon követésére, és az eredeti célkitűzések teljesülésének ellenőrzésére használt - összes tanulólétszám indikátor számításánál a szakképző iskolai tanulólétszámok összegénél figyelembe kell venni a TISZK intézményeiben a szakiskolai és a szakközépiskolai felnőttoktatásban résztvevők összes létszámát is.” TÁMOP /1-2F

TISZK összes tanulólétszáma Minimális elvárás: nem csökkenhet a kiinduló értékhez képest TÁMOP /1-2F Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 3681 fő3950 fő3700 fő

Az oktatási rendszerből lemorzsolódott, szakképzésbe bevont tanulók száma „Értelmezése: a legalább egy tanévig iskolai rendszerű oktatásban részt nem vevő, az indikátor számítása szempontjából lemorzsolódottnak tekintett tanulók létszámának kiszámításánál a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak iskolai rendszerű szakképzésébe (beleértve a felzárkóztató oktatást is) beiratkozott tanulók létszámát kell figyelembe venni. Ennél az indikátornál figyelembe kell venni a nappali és felnőttoktatásban résztvevők számát is.” TÁMOP /1-2F

Az oktatási rendszerből lemorzsolódott, szakképzésbe bevont tanulók száma Megjegyzés: kumulált érték TÁMOP /1-2F Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 30 fő92 fő50 fő

Szakképzésbe bevont hátrányos helyzetű tanulók száma „Értelmezése: a hátrányos helyzetűként nyilvántartott, szakképzésbe bevont tanulók létszámának kiszámításánál a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak nappali tagozatára beiratkozott tanulók létszámát kell figyelembe venni.” TÁMOP /1-2F

Szakképzésbe bevont hátrányos helyzetű tanulók száma Minimális elvárás: célérték 300 fő (kumulált érték) TÁMOP /1-2F Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 138 fő669 fő300 fő

Szakképzést előkészítő évfolyamon végző tanulók száma „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak szakképzést előkészítő évfolyamát sikeresen befejező tanulók száma.” TÁMOP /1-2F

Szakképzést előkészítő évfolyamon végző tanulók száma Minimális elvárás: célérték 70 fő (kumulált érték) TÁMOP /1-2F Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 0 fő 70 fő

Oktatói képzésbe/továbbképzésbe bevont tanárok, szakoktatók száma „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009. és a 2009/2010. tanévben a TISZK tagjainak (beleértve a gazdálkodó szervezeteket is) tanárai, szakoktatói közül az oktatói képzésben, továbbképzésben résztvevők számát kell figyelembe venni.” TÁMOP /1-2F

Oktatói képzésbe/továbbképzésbe bevont tanárok, szakoktatók száma Megjegyzés: kumulált érték Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 80 fő96 fő150 fő

Menedzsment képzésbe/felkészítésbe bevont személyek száma „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009. és a 2009/2010. tanévben a TISZK tagjainak vezetői és irányítói közül a menedzsment képzésben, továbbképzésben résztvevők számát kell figyelembe venni.” TÁMOP /1-2F

Menedzsment képzésbe/felkészítésbe bevont személyek száma Megjegyzés: kumulált érték TÁMOP /1-2F Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 13 fő15 fő30 fő

Felnőttképzésben résztvevők száma „Értelmezése: a 2008., a 2009., illetve a naptári évben a TISZK intézményeinek felnőttképzésében résztvevők létszámát kell figyelembe venni az indikátor számításánál. Minden résztvevő csak egyszer vehető figyelembe, még akkor is, ha több tanfolyamon, illetve az adott naptári évek közül több évben is részt vett a TISZK valamely intézményében felnőttképzésben.”

Felnőttképzésben résztvevők száma Minimális elvárás: nem csökkenhet a kiinduló értékhez képest Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 355 fő796 fő400 fő

Szakképzést sikeresen befejezők aránya „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak utolsó szakképzési évfolyamát megkezdett tanulók hány százaléka tett sikeres szakmai vizsgát a tanév befejezésének évében. Ennél az indikátornál figyelembe kell venni a nappali és felnőttoktatásban részvevők számát is.”

Szakképzést sikeresen befejezők aránya Minimális elvárás: célérték 90 % Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 84 %93,62 %90 %

TISZK iskolai rendszerű szakképzéséből lemorzsolódók aránya „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak nappali tagozatára beiratkozott tanulók hány százaléka hagyja el a TISZK iskoláit szakképesítés megszerzése nélkül. Az arány megállapításánál figyelmen kívül kell hagyni azokat a tanulókat, akik felsőoktatásban továbbtanultak. A mutatót tanévenként kell számítani, a TISZK adott tanévi összes szakképző iskolai tanulói létszámához kell viszonyítani a szakképzettség nélkül (kivéve a felsőoktatásban továbbtanulókat) a TISZK intézményeiből szakképzettség nélkül kimaradók számát.”

TISZK iskolai rendszerű szakképzéséből lemorzsolódók aránya Minimális elvárás: célérték 8 % Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 20%10 %8 %

Tanulószerződéssel a gyakorlati képzésben részt vevők aránya az utolsó szakképzési évfolyamon „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak utolsó szakképzési évfolyamára járó tanulók létszámához kell viszonyítani az erre az évfolyamra járó, a gyakorlati képzésben tanulószerződéssel részt vevő tanulók létszámát.” Utólag engedélyezett: együttműködési megállapodás is figyelembe vehető

Tanulószerződéssel a gyakorlati képzésben részt vevők aránya az utolsó szakképzési évfolyamon Minimális elvárás: célérték 60 % Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 1%100 %60 %

A bevont hátrányos helyzetű tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak utolsó szakképzési évfolyamát megkezdett hátrányos helyzetű tanulók hány százaléka tett sikeres szakmai vizsgát. Ennél az indikátornál csak a nappali rendszerű oktatásban résztvevők létszámát kell figyelembe venni.”

A bevont hátrányos helyzetű tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya Minimális elvárás: célérték 70 % Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 65%100 %70 %

A bevont, az oktatási rendszerből lemorzsolódott tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya „Értelmezése: a 2007/2008., a 2008/2009., illetve a 2009/2010. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak utolsó szakképzési évfolyamát megkezdett – korábban az oktatási rendszerből lemorzsolódott tanulók hány százaléka tett sikeres szakmai vizsgát a végzés évében. Ennél az indikátornál figyelembe kell venni a nappali és felnőttoktatásban résztvevők számát is.”

A bevont, az oktatási rendszerből lemorzsolódott tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya Minimális elvárás: célérték 90 % Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 70 %92,81 %90 %

Az oktatói képzést/továbbképzést sikeresen befejezők aránya „Értelmezése: az oktatói képzésbe, továbbképzésbe bevont tanárok, szakoktatók száma indikátornál megadott létszámadathoz kell viszonyítani azok létszámát, akik tanúsítványt kaptak a továbbképzésen való sikeres részvételről.”

Az oktatói képzést/továbbképzést sikeresen befejezők aránya Minimális elvárás: célérték 95 % Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 95 %100 %95 %

A menedzsment képzést sikeresen befejezők aránya „Értelmezése: a menedzsment képzésbe/felkészítésbe bevont tanárok, szakoktatók száma indikátornál szereplő létszámadathoz kell viszonyítani azok létszámát, akik tanúsítványt kaptak a továbbképzésen való sikeres részvételről.”

A menedzsment képzést sikeresen befejezők aránya Minimális elvárás: célérték 95 % Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 95 %100 %95 %

Szakmájukban elhelyezkedők aránya „Értelmezése: a 2007/2008., illetve a 2008/2009. tanévben a TISZK szakképző iskoláinak nappali tagozatán sikeres szakmai vizsgát tett tanulókhoz viszonyítva a szakképzettségükkel fél éven belül elhelyezkedők arányát úgy kell kiszámítani, hogy le kell vonni a felsőoktatásban és a szakmájuk magasabb szintjén (beleértve a szakiskolai szakképzettséget szerzők érettségire való felkészülését is) továbbtanulók számát. Ez tehát azt jelenti, hogy a szakmájukban elhelyezkedett tanulók számát kell viszonyítani a vizsgát tett tanulók közül azoknak a létszámához, akik nem tanultak tovább felsőoktatásban vagy szakmájuk magasabb szintjén. Csak a nappali tagozaton továbbtanulók létszámát lehet levonni a sikeres vizsgát tett tanulók létszámából az indikátor kiszámításánál.”

Szakmájukban elhelyezkedők aránya Minimális elvárás: célérték 70% Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 65 %94 %70 %

Felnőttképzésben a szakmájuk magasabb szintjén továbbtanulók aránya „Értelmezése: a 2008., a 2009., illetve a naptári évben a TISZK intézményeinek felnőttképzésében résztvevők létszámából azokat kell figyelembe venni az indikátor számításánál, akik szakképzettséggel rendelkeznek. A szakképzettséggel rendelkezőkhöz kell viszonyítani azokat, akik ugyanazon szakmacsoport vagy rokon szakképesítés magasabb szintjére iratkoztak be felnőttképzésbe a TISZK szakképző intézményeibe.”

Felnőttképzésben a szakmájuk magasabb szintjén továbbtanulók aránya Minimális elvárás: célérték 50% Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 20 %64,55 %50 %

Beszerzett / kidolgozott tananyagok, továbbképzési tematikák Megjegyzés: kumulált érték Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 24 30

Eredmények elterjesztésére irányuló akciók száma Megjegyzés: kumulált érték Minimális elvárás: a kiinduló értékhez képest plusz 3 típusó Plusz: honlap, börzék, konferenciák, szóróanyagok stb. Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 4 típus5 típus7 típus

Kialakított közösségi funkciók száma Megjegyzés: kumulált érték Minimális elvárás: a kiinduló értékhez képest plusz 3 típusú Kiindulás:Versenyek, felzárkóztató oktatás, egészség nap, iskolai nap Plusz: Mentorálás, táborok, karrier tanácsadás, pszichológus Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 4 típus5 típus7 típus

Eredmények elterjesztésére irányuló akciókkal elért közösség Megjegyzés: kumulált érték Minimális elvárás: a kiinduló értékhez képest plusz 2000 fő Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 1000 fő3950 fő4000 fő

Közösségi szolgáltatásokat igénybevevők aránya Minimális elvárás: célérték 60 % Megvalósulását segítik: a pályaorientációs programok, a szakmai táborok, a mentorálási program, a szakmai rendezvények, a tanulás módszertani tanácsadás folyamata. Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 30 % 60 %

Közösségi szolgáltatásokat igénybevevők arányához kiegészítő információ Közösségi szolgáltatásaink: Mentorálás:125 fő Felzárkóztatás:350 fő Sport verseny:63 fő Táborozás:60 fő

Beszerzett / kidolgozott tananyagok felhasználási aránya az oktatásban Minimális elvárás: célérték 95% Kiinduló érték2009. május 31-i állapot Célérték 75 % 95 %

Tóthné Jachimovits Magda szakmai vezető TÁMOP /1-2F