Kutyaképzés klikkerrel

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Kvázistacioner ívkarakterisztika Animáció indítása.
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
Kutyafajták tanulási képességének mérése
1 -40dB 20dB -20dB 0dB f h -2f h -1 fhfh f h +1 eheh v ≤ e h -e z -4.07dB A TETRA BÁZISÁLLOMÁS VEVŐBERENDEZÉSÉNEK AZ ANALÓG KÁBEL- TV SUGÁRZÁSSAL SZEMBENI.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Könyvtárhasználati verseny
Bravecto a gyakorlatban 2011 szeptember – november
Horváth Dorina A kutya.
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
Kutya.
A tanulás idegrendszeri alapjai
Kutyafajták.
Készítette: Csoma Bence
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Behaviorizmus (előzmények)
A III. Béla Gimnázium és a Bolyai Farkas Elméleti Líceum.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Kutyafajták Cseke Tímea 2009.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Egyéni animációk készítése
Bach Musikalisches Opfer c. művének logikai megoldásai
INNOCSEKK 156/2006 Hasonlóságelemzés-alapú vizsgálat a COCO módszer használatával Készítette: Péter Gábor
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
AZ ÉLETTANI PARAMÉTEREK MINŐSÉGELLENŐRZÉSE
Kultúra és Szocializáció
STM nanolitográfia Készítette: VARGA Márton,
Készítette: VÁLI Tamás, MTA TTK MFA, H-1525 Budapest, Pf. 49.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Ellenőrzés, visszacsatolás
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához.
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
Halmazműveletek.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Mentális állapot felmérés BCI segítségével
Az ujjlenyomat genetikai hátterének vizsgálata ikerpárok segítségével
2009. március. Sziasztok, Sydney vagyok. A haveroknak csak Syd. :o) Másfél év körüli kopó keverék kislány vagyok. Ivartalanítva, chippelve természetesen.
Hidroxiapatit és polimer alapú biokompatibilis nanokompozitok
Méréstechnika.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
FÉNYSEBESSÉG MÉRÉSE 1800-IG
Adatbázis-kezelés 3-4. Adatok lekérdezése utasítás általános formája SELECT [ALL/DISTINCT] {*/, …, } FROM [ ], …, [ ] [WHERE GROUP BY, …, HAVING ORDER.
Kutyák A boxer A csau-csau A német juhász A spániel
Kutyák A német juhász A spániel Testméretek További információk.
Péntek!!!. 1. állomás: Kolozsvár Házsongárdi temet ő : A temet ő ben fényképezkedtünk és sétáltunk. A Házsongárdi temet ő arról kapta a nevét hogy el.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Készítette: Hundzsa Ferenc Jenei István Szombati Sándor Felkészítő tanár: Borbola Tímea Erkel Ferenc Gimnázium, Gyula.
Tanulási nehézségek 5/3.
A raktár teljesítményének mérése
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Cavalier King Charles spániel. Eredete A fajta igazi kékvérű, nevét I. Károly ( ) és II. Károly királyoktól ( ) kapta. Mindkét uralkodó,
Hirdetés más szemmel Kreatív hirdetési formák hatása a fogyasztóra.
SZIPORKA ORSZÁGOS MATEMATIKA VERSENY 2017.
Készítette: Sólyom Anna
Fotonikus kristályok előállítása és vizsgálata
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Ki tudjuk-e mutatni a globális felmelegedést Karcagon?
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Kutyaképzés klikkerrel Készítette: Martonosi Dóra Horváth Mihály Gimnázium, Szentes Felkészítő tanár: Gazsó István

Bevezetés: 2 kutya fajta (samoyed, border collie) tanulási képességét vizsgáltam meg, klikker segítségével. Klikker: egy jellegzetes, rövid és mindig azonos, kattanó hangot kibocsátó jeladó.

Samoyed: Északnyugat- Szibériából származó kutyafajta, eredetileg szánhúzó, vadász, valamint rénszarvasterelő

Border collie: Angliából származó, juhász- és pásztorkutya

Felmérés: 20 samoyed, 20 border collie 3-szor 10 perces kondícionálást hajtottam végre, köztük 5 perces szünetekkel pozitív megerősítés a kutya a klikkert társította a jutalommal egyszerű feladatsor végrehajtása

Kapott eredmények:

Samoyedek és borderek átlagos összehasonlítása: A samoyedek átlagéletkora: 4,9 év border colliek átlagéletkora: 4,4 év Borderek gyorsabban tanulnak

Egy fajtán belüli, ivar szerinti eltéréseket megfigyelése: Átlagéletkorok: samoyed kanoknál és szukáknál is: 4,9 év, a border kanoknál: 3,6 év, míg a border szukák esetén 5,2 év A border colliek mindkét nemre nézve jobban teljesítettek

Másfél éves egyedek összehasonlítása: A másfél éves kutyákat alaposabban megvizsgáltam korcsoportokba, majd nemek szerint csoportokba foglaltam

Másfél éves kutyák tanulási ideje nemek szerint:

Összefoglalás: Fajtára, korra és nemre nézve is megvizsgáltam az általam kapott eredményeket Mindegyik diagramon kitűnik a border colliek gyorsabb teljesítménye Kiemelten foglalkoztam a 1,5 éves kutyákkal

Jelentőség: Tanulás szempontjából az általam vizsgált egyedek mindegyike, hatékonyan elsajátította a klikker szerepét és a képzés alapjait. Ez egy egzakt módszer a kutyafajták értelmi képességeinek mérésére

Köszönetnyilvánítás: köszönöm a segítséget: - Gazsó Istvánnak - Fazekas Emesének - Jámbori Attilának - összes kutyának és a kutyák gazdáinak