Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
C# nyelvi áttekintő A „Programozás C# nyelven (Illés Zoltán)”
Advertisements

Programozási nyelvek II.
Összefoglalás 1. Pascal program szerkezete 2. Pascal típusai
Jt Java Feltételek, logikai kifejezések. jt 2 Logikai operátorok Logikai kifejezésekre alkalmazhatók a következő műveletek: 1. nem! 2. és&ill.&& 3. kizáró.
A Java programozási nyelv
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Objective- C Bereczki Gréta Tamara
3. előadás (2005. március 1.) Utasítások, tömbök
Objective-C Készítette: Zsivics Sanel NL5LWN. Tartalom bevezető történeti háttér rangsor elterjedtsége / népszerűsége alapok felépítése (.h,.m, xcode,
Adatbányászati technikák (VISZM185)
JavaScript.
© Kozsik Tamás Tömbök, kollekciók és egyéb alaposztályok.
Csala Péter ANDN #4. 2 Tartalom  C# - ban előre definiált típusok  Változók  Változókkal műveletek  Elágazás  Ciklus.
Bevezetés a Java programozásba
Fájlkezelés, IO Kivételkezelés Belső osztályok
Osztályok Garbage collection.  általában minden osztálynak vannak adattagjai és/vagy metódusai ◦ adattagok megadása:  [láthatóság] [static] [final]
Fejlett Programozási Technikák 2.
Parancssori argumentumok Primitív típusok Operátorok Vezérlési szerkezetek Tömbök Ürmös Beáta, 2011.
Tömbök ismétlés Osztályok Java-ban Garbage collection
Programozás I. Horváth Ernő.
Java programozási nyelv 2. rész – Vezérlő szerkezetek
Java programozási nyelv 3. rész – Osztályok I.
PHP Webprogramozás alapjai
C++ Alapok, első óra Elemi típusok Vezérlési szerkezetek
Szombathely Dinamikus WEB programozás: PHP és JSP.
Lénárt Anett egyetemi adjunktus - PTE PMMK Rendszer- és Szoftvertechnológia Tanszék Előadás JavaScript Tananyag: W eb - programozás.
Vizuális és web programozás II.
A JAVA TECHNOLÓGIA LÉNYEGE Többlépcsős fordítás A JAVA TECHNOLÓGIA LÉNYEGE Platformfüggetlenség.
Programozási technológiák
Programozási nyelvek II. Objektumorientált programozás a Java nyelv eszközeivel 2007/08.
PHP I. Alapok. Mi a PHP? PHP Hypertext Preprocessor Szkriptnyelv –Egyszerű, gyors fejlesztés –Nincs fordítás (csak értelmező) Alkalmazási lehetőségek:
Programozás Operátorok C# -ban.
C nyelv utasításai.
Programozási Nyelvek (C++) Gyakorlat Gyak 02.
Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
1 Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
PHP nyelv. PHP Interpreteres nyelv → parancsértelmező szükséges hozzá Rasmus Lerdorf 1995 → személyes felhasználás (internetes önéletrajzának megtekintésének.
1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely.
Készítette: Csíki Gyula
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
Készítette: Lipp Marcell
A D programozási nyelv Angeli Dávid. Nagy vonalakban  C++  
Javascript Microsoft által készített kiegészítése Statikus típusosság Nagy projektek Windows 8 fejlesztésénél WinRT egy részét ebben írták Nyílt forráskódú,
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
Java programozási nyelv Vezérlési szerkezetek
Java programozási nyelv Filekezelés
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv Stringek.
Komoróczy Tamás 1 Java programozási nyelv A nyelv alapjai.
Java programozási nyelv Adatbekérés konzolról
Objektum orientált programozás
Objektum orientált programozás
A Visual Basic nyelvi elemei
Operátorok Vezérlési szerkezetek Gyakorlás
Fontos tudnivalók A MATLAB egy fajta objektummal dolgozik (Mátrix)
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 1. gyakorlat.
Excel programozás (makró)
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás I. 3. gyakorlat.
1Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai KarAntal Gábor Programozás I. 4. gyakorlat.
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Utasítás és blokk. Elágazás típusai, alkalmazása Kovács.
Script nyelvek előadás
Script nyelvek előadás
Programozási alapismeretek
Script nyelvek előadás
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam
Függvénysablonok használata
Előadás másolata:

Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:

A mai előadás tartalma: Miért pont Java? Hello World! Fordítás Szemétgyűjtő Java nyelv alapjai adattípusok változók operátorok vezérlő szerkezetek

Miért pont Java? I. Egyszerű Magas szintű, objektum orientált Biztonságos, robusztus erősen tipizált nyelv Platform független, hordozható “Java: A simple, object-oriented, network-savvy, interpreted, robust, secure, architecture neutral, portable, high- performance, multithreaded, dynamic language.” The Java Language: An Overview – java.sun.com

Miért pont Java? II. Interpretált, dinamikus virtuális gép class loader byte kód Többszálú elosztott rendszerek

Hello World! /* Hello World! */ class HelloWorldApp { public static void main(String[] args) { System.out.println("Hello World!"); } ClassLoader()‏ Ellenőrzés Memória foglalás A hivatkozott osztályok betöltése Inicializálás main metódus meghívása

Fordítás JVM Java API program file: osztaly.java compiler: `javac osztaly.java` bytekód: osztaly.class interpreter: `java osztaly`

JAR file-ok Segítségükkel több file-t egy archívumba pakolhatunk Tipikusan egy alkalmazás class file-jait tartalmazza Az így csomagolt alkalmazás futtatható közvetlenül, appletként, az osztályai hozzáférhetőek Előnyei: biztonságos rövid letöltés tömörítés hordozhatóság

Java komponensek – JDK 1.4

Java komponensek – JDK 5.0

Szemétgyűjtő (Garbage Collector)‏ egyik legfontosabb szolgáltatás mérőszámai: Szünet időtartam Szünet megjósolhatóság Memória használat CPU használat Virtuális memória kezelés Cache kezelésű

Java nyelv alapok adattípusok változók operátorok vezérlő szerkezetek osztályok interfészek RTTI reflexió alap objektumok csomagkezelés

Változók – adattípusok

Primitív adattípusok C++ boolean: 1, 0 nincs! szigorú szabályok a byte-okra (platform függetlenség)‏ standard default értékek (platform függetlenség)‏ nincs unsigned! string mindig objektum (String)‏

Wrapper (csomagoló) osztályok Minden primitív adattípusnak van csomagoló osztálya Segítségükkel a primitív típusokat is objektumként kezelhetjük Boolean, Integer, …

Változók Minden változóhoz típust és nevet kell rendelnünk. A változók nevét kicsi betűvel kezdjük, a több szóból álló változókat a szóhatárnál nagybetűvel választjuk el. bool isVisible; az aláhúzást mindenhol használhatjuk de csak a konstansokban szokás az utasítások végén ; Létrehozáskor az alapértelmezett érték: False /U0000 null

Példa public class MaxVariablesDemo { public static void main(String args[]) { byte largestByte = Byte.MAX_VALUE; short largestShort = Short.MAX_VALUE; int largestInteger = Integer.MAX_VALUE; long largestLong = Long.MAX_VALUE; float largestFloat = Float.MAX_VALUE; double largestDouble = Double.MAX_VALUE; char aChar = 'S'; boolean aBoolean = true; System.out.println("The largest byte value is " + largestByte); … }

Operátorok különbözô értékadások = += -= *= /= %= ^= &= |= >= >>>= feltételes kifejezés ? : logikai OR || logikai AND && bitenkénti OR | bitenkénti XOR ^ bitenkénti AND & egyenlô, nem egyenlô == != összehasonlítások >= <= bitenkénti léptetések > >>> összeadás, kivonás + - szorzás, osztás, moduló * / % új egyed létrehozása new (type)expression (pre- vagy poszt-) inkremens és dekremens, logikai és bitenkénti negálás, típus ellenôrzés ! ~ instanceof zárójelek, indexelés, osztály komponensére hivatkozás () []. nincs sizeof() van instanceof

Vezérlő szerkezetek I. ciklusok: while do-while for döntési pontok: if-else switch-case while (kifejezés) { utasítások } do { utasítások } while (kifejezés); for (inicializálás; befejezés; növekmény) { utasítások } if (feltétel) { utasítás ha teljesül} else { utasítás ha nem teljesül } switch (változó(csak int)) { case érték1: utasítás1; break; case érték2: utasítás2; break; default: utasítás; }

Vezérlő szerkezetek II. kivétel kezelés: try-catch-finally elágazás break (kilép)‏ continue (ellenőrzi a feltételt)‏ return (kilép a metódusból)‏ try { utasítások } catch (kivétel neve) { utasítások} finally { utasítások}