Magyar ÉrtékTár (MÉRT),

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Magyar Fesztiválszövetség közgyűlése Százhalombatta, november 25. Dr. Faragó Hilda.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
KLASZTER A FOGYATÉKOS EMBEREKÉRT Szakmai konferencia Pécs, szeptember
A Gencsapáti Integrált Közösségi Szolgáltatói Tér megvalósítása A Kezdőkör Egyesület pályázata IKSZT/2008/2.
Csabai Csípős Blues Club Kulturális Egyesület Székhely: 5600 Békéscsaba, Berzsenyi u. 41/1. Klub: Elefánt Söröző, 5600 Békéscsaba, Illésházi u. 1.   A.
Emberi Erőforrások Minisztere alapította,
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest Magyarság az információs társadalomban Szövetség a Közös Célokért társulás, Felvidék  Az.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
A turizmus rendszer környezete
„HUNGARIKUMOK A PARLAMENTBEN” A HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA, MINT A „MAGYAR ÖRÖKSÉG” RÉSZE szeptember 26.
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
DÉL-MÁTRA Helyi Közösség Stratégiai Vázlat Debrei Attila.
Dr. Dömötör Tamás Magyar Tájépítészek Szövetsége.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
BALOGH KÁROLY elnök Magyar TDM Szövetség Budapest, március 2.
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Településmarketing Értékaudit.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
A Duna földrajzi kapocs, közös identitástudat képező elem települések, régiók és országok közötti többszintű és sokrétű kapcsolatrendszer alapvető eszköze,
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Értéktár Bizottság munkája, tapasztalatai Budapest, május 21.
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
Értéktárak Pest megyében
Integrált közösségi szolgáltató terek
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
B örzsöny- D una- I poly V idékfejlesztési E gyesület Nemzetközi együttműködés Miért jó vidéken élni?
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
Az agroturizmus és a vidékfejlesztés sokszínűsége Európában.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
A Cseh - Magyar Üzleti Klub. A Cseh Magyar Üzleti klub legfőbb céljának tekinti a kétoldalú üzleti kapcsolatok fejlesztését, és a cseh illetve magyar.
Hungarikumok a Parlamentben II Gyaraky Zoltán főosztályvezető Gőgös Zoltán államtitkár.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Nem anyagi érték (Kultúra, tudomány) A hagyomány, a művészet és a tudomány értékteremtő erő, vagy díszlet? – Életet adó gyökér, vagy karanténbeli őskövület,
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Horváth Zsuzsa Hungarikum Bizottság Titkársága koordinációs referens
Magyar ÉrtékTár (MÉRT), HUngarikum kerettörvény Az érték a mérték! Készítette: Birinyi József a Parlamenti Hungarikum Munkacsoport vezetője.
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Mezőnagymihály, december 9.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
Magyar Mudi Egyesület. Rövid történetünk február 21-én alakultunk 1 elnök 2 helyettes – 3 tagú elnökség 21 alapító tag és még ban 4 taggal.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Polgárdi, 2016.január 28.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
Előadás másolata:

Magyar ÉrtékTár (MÉRT), HUngarikum Piramis Az érték a mérték! 2011. 10.13. Veresegyház, Turizmus és Hungarikum. Készítette: Birinyi József a Hungarikum Szövetség (HUSZ) elnöke, Hungarikum törvény stratégiájának alkotója

A világ nem arra kíváncsi hogyan utánozzuk, hanem arra, mi mit adnunk a világhoz. A turizmus, az élménygazdaság, élményipar alapeleme az élményképzés, a legendaalkotás. Parancsra nem lehet szeretni! Az élményszerzés ígérete indítja el a legtöbb turistát. A magyar specifikum, a Hungarikum fő vonzerő! Nemzeti romantika, szuvenír – újra felfedezés, eredeti

„Nem minden fontos, ami megszámlálható, és nem minden megszámlálható, ami fontos.” (Einstein dolgozószobájának felirata) Nem minden érték örökség, de minden örökség érték. Nem minden örökség hungarikum, de minden hungarikum örökség, kiemelt érték. Passzív örökség (vitrin mögötti, muzeális) Aktív örökség (mai funkciókkal élő) Átjárás az aktív és passzív között. Survival - revival „eredeti” - neofolklorizmus (új funkciókkal, ismét tömeges alkalmazásban)

„A tradíció nem a hamu őrzése, a tűz továbbadása.” (Gustav Mahler) A kiemelkedő, kirakatba tehető magyar értékek felmérését, gondozását, köztudatba juttatását, segítését célozza a Magyar ÉrtékTár, Hungarikum törvény.  Egy kultúra addig marad fenn, amíg működik az alapértékeit védő társadalom immunrendszere. „A tradíció nem a hamu őrzése, a tűz továbbadása.” (Gustav Mahler)

Előzmények, időrend: Nem magyar találmány a hungarikum! Külföldi példák (Francia, olasz, holland, dán, finn, lengyel, kínai, koreai, japán…) HÍR program a VM-ben Országgyűlés a védett őshonos és régi magyar állatfajtákat nemzeti kinccsé nyilvánította. 2008. június 13. 77/2008 Országgyűlési Határozat a hungarikumok védelmében. 2009. februárban Parlamenti Hungarikum Munkacsoport (PHM) alakulása.

Előzmények, időrend: „Hungarikumok a Parlamentben” konferenciák Lezsák Sándor, az Ogy. alelnöke védnökségével: 2009.09.26., 2010.01.23., 09.25. A következő: 2011. őszén. Törvénytervezet. PHMCS 17 változata VM 2010. december 23. 2011. március 30. Hungarikum vagy Agrárikum? 2011. ápr. Hungarikum Szövetség (HUSZ) alakulása 2011. őszén a kerettörvény előterjesztése, elfogadása. 2012. Az intézményrendszer felállítása, a részletes, ágazati, szakmai végrehajtási utasítások, rendeletek kidolgozása, elfogadtatása. Költségvetési önálló tétel és/vagy társadalmi mozgalom, nemzetegyesítés értékekkel?

Cél: Értékalapú, értékvédő MÉRT/Hungarikum törvény alkotása (definíció, osztályozás, ágazati kidolgozás) a társadalom aktivizálása, (lokális, regionális és nemzeti szinten) a nemzetet értékekkel organikusan egyesítő Magyar ÉrtékTár, Hungarikum mozgalom indítása, a létező értékrendszerek harmonizálása, integrálása, kiegészítése (Magyar Termék, Népművészet Mestere, Népművészet Ifjú Mestere, Népi Iparművész, Kézműves Remek, HÍR, Kiváló Magyar Élelmiszer, Vonzerő-leltár, Közkincs, ÉrtékTérkép,Téka, Népzenei, Néptánc Minősítés…) értékrend kialakítása értékek mentén, az érték trendi az értékőr rendszer kiépítése

Jó bornak is kell a cégér! (EU-s soros elnökség) Cél: az értékteremtők minősített védelme, támogatása a magyar produktumok pozitív diszkriminációja, segítése a reális önbecsülés, pozitív település, tájegység, országmárka. Az identitás, az irántunk való érdeklődés erősítése. a valós és virtuális értékkörök, értékháló megteremtése a fogyasztók értékorientálása, tájékoztatása jó hírünk a világban Jó bornak is kell a cégér! (EU-s soros elnökség) Adottságaink, lehetőségeink, specifikumaink, értékpotenciálunk tudatosítása, jobb kihasználása.

A MÉRT - HUngarikum rendszer nem antiglobalista, nem nacionalista, az egyetemes emberi kultúrát gazdagító, ÉRTÉKCENTRIKUS. Fontos: A minőség, a bizalom, érték. Nemzeti marketing hármasa: Felfedezés, megtartás, organikus fejlesztés. Nagy az igény az alkotókban, közösségekben, cégekben idehaza, határon túl, a magyar diaszpórában az értékalapú, komplex rendszer felállítására, működtetésére. Nagy társadalmi, gazdasági potenciál, vonzerő- és termékfejlesztő adottság rejlik a MÉRT,Hungarikum rendszerben.

Fontos a pozitív, reális képet adó országmárka felépítése, a hazai vállalkozások, értékteremtők erősítése, védelme. Az önfoglalkoztató alkotók, KKV-k speciális helyzete. A helyi értékek bevonásával, a pangó nemzetrészek, a vidék gazdasági, turisztikai, gasztronómiai, kulturális, társadalmi vérkeringését, eredményességét javíthatjuk! Az érték támogatása a legjobb befektetés! (Multiplikáló, legnagyobb megtérülés eszmei, emberi, anyagi vonatkozásban.) Legyünk az élő hagyományok, a kiemelkedő XXI. századi teljesítmények országa! A Hungarikum törvény ágazati összehangolása. (Kerettörvény, salátatörvény) A hungarikum a turizmus katalizátora, a turizmus a hungarikum leghatékonyabb közvetítője.

A hatalom értéke, az érték hatalma! Legyen tehát: AZ ÉRTÉK A MÉRTÉK!

Közös sikereket kívánok az alkotóknak, az értékteremtőknek, hungarikumoknak, hogy hatékonyabban kiaknázhassuk értékpotenciálunkat, hogy megvalósíthassuk Magyarországot!

Örökségünk a ma élményével jövőnk alapja. Köszönöm a figyelmet Örökségünk a ma élményével jövőnk alapja! Köszönöm a figyelmet! Birinyi József a Hungarikum Szövetség (HUSZ) elnöke