Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Advertisements

Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Csoport munka.
D ALE C ARNEGIE T RAINING  Dale Carnegie ® : A hagyomány  Alapítva: 1912  Cég-központ: New York City  DC Kutató-központok: New York, St.Louis, Washington.
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
EMPOWERMENT Az alkalmazottak felhatalmazása
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Minőségmenedzsment alapelvek
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A projektmenedzsment fogalma
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
Szervezet Szervezet: személyek és csoportok valamilyen célra történő egyesítése, ahol mindenkinek meghatározott feladata és felelőssége van, mellyel hozzájárul.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Családi vállalkozás.
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
R. S. Kaplan - D. P. Norton: A stratégiaközpontú szervezet
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
A STRATÉGIAKÖZPONTÚ SZERVEZET
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
MOTIVÁCIÓ.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A szervezeti felépítés definíciója
Minőségdíjak.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
1 Tanpálya Munkavédelmi mutatók 3 4 A számok kedvezőek, de tanulni kell a múlt hibáiból !! A tevékenység megkezdése előtt mindig vegyük számba.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A vállalatok szerepe környezetük fenntartható fejlődésében
A stratégiai tervezés folyamata
BFH Európa Projektfejlesztő és Tanácsadó Kft.
A vezető a legjobb HR-es.
Az út………….. Gondolatok az executive coach képzés módszertana mentén
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Motiváció.
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Az üzletek operatív működtetése
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Teamek, kommunikáció.
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az SZMBK Intézményi Modell
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Leading Change A változás vezető szemmel

Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?

Sir Robert Horton

Formális Leader Leadership

Mi kell a hatékony vezetéshez? 1. Legyen egy világos cél megfogalmazva 2. Teljesítménycélok folyamatos kitűzése 3. Felfelé irányú kommunikáció elősegítése 4. Érzelmi kötelék kialakítása 5. Jövő vezetőinek kiképzése

Túl az egyéni vezetésen… A változás két aspektusa: a.Egyre dinamikusabban változó versenykörnyezet b.A szervezetek növekvő komplexitása A változásmenedzsment érintettjei Egy vezető vs. Érintettek a vállalat minden szintjén A központosított vezetés lehetséges hátrányai

Túl az egyéni vezetésen…II. Megoldás: A változás vertikális és horizontális menedzsmentje A felelősség megosztásának nehézségei a.Az attitűd b.A döntéshozatal módja c.A vállalat mérete d.A vezetési stílus

A vezetés kihívásai Carlos Ghosn: „A felsővezetés működése jól látható, vagyis összhangban kell lennie mindennek amit gondolunk, amit mondunk és amit teszünk.” A vallott és elért értékek szinkronja A vezető vagy a beosztottak kudarca?  A cselekedetek nem lehetnek inkonzisztensek a kitűzött célokkal

A változásmenedzsment sarokpontjai Megfelelő kommunikációs csatornák Folytonos visszajelzés Szilárd elkötelezettség a munkavállalók részéről A motiváció, tanulás és adaptáció erősítése A jövő vezetőinek folyamatos képzése Hatékony csapatmunka A változás céljának megértetése

Esettanulmány-Carlos Ghosn 1996-tól a Renault második embere A változásmenedzsment három hipotézise: 1.Hagyd a feltevéseket! 2.Dolgozz gyorsan 3.Építs bizalmat és tiszteletet A Renault pénzügyi gondjának gyökerei A Ghosn-féle megoldás alapelvei

Esettanulmány II Renault-Nissan együttműködés A diagnózis felállítása a.Kezdj tiszta lappal! b.Menj terepre! c.Kérdezd meg a munkásokat! d.Hallgass és figyelj! Az összegyűjtött anyagok alapján a változtatások a.A hivatalos nyelv bevezetése b.A nyilvánosság bevonása a folyamatba c.Cross-Functional Teams

Az esettanulmány tanulsága Hogyan vitte sikerre a vállalatot Mr. Ghosn? Állandó kihívások keresésével, rendkívül magas elvárásokkal, folytonos célkitűzéssel, a határok feszegetésével Az emberi erőforrás területén a.Szakított a szenioritás elvével b.Megfelelően motiválta és jutalmazta a kiemelkedően teljesítő munkatársakat a.Az őszinteségre és tényszerűségre törekedett.  Mindez megfelel a korábban elemzett módszereknek.