Zrínyis tapasztalatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
Minőség elejétől a végéig Abranet ™. ABRANET  •ABRANET TM egy új típusú porelszívásos csiszolóanyag.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
A területi vízgazdálkodási tervek készítéséhez (vizeink minősítése érdekében) végzett laboratóriumi mérésekből levonható következtetések Krímer Tibor.
Mester szakok igényfelmérése, KJF 2012 február. A felmérésről  Felkeresett populáció: 5207 fő  Aktív hallgatók (2., 3., 4. évfolyam)  Végzettek ( )
GONDOLATOK AZ NKE MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI RENDSZERÉNEK KIALAKÍTÁSÁHOZ
Minőségbiztosításunk helyzete
A Föld Éve OSZVALD T.: Az elmúlt 15 év 15 év a felszínmozgások, partfalomlások elleni védekezésben Oszvald Tamás főosztályvezető-helyettes Magyar.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A felvételi eljárás intézmény specifikus részei november 29. Előadó: Papp Gabriella, Felvételi Irodavezető ELTE IK Nyílt Nap.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Készítette: Szendrődi Bernadett Informatikus könyvtáros II. évfolyam
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Turcsányi Károly, DSc. egyetemi tanár
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Felkészülés az intézményi akkreditációra ( )
A kontrolling és a minőségmenedzsment kapcsolata
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
szakmérnök hallgatók számára
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A évi demográfiai adatok értékelése
Minőségfejlesztés a Kossuth Nevelési Oktatási Központban 1999 – 2001 Comenius II.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása Szabó Péter János BME Anyagtudomány és Technológia Tanszék Anyagvizsgálat a gyakorlatban (AGY 4) 2008.
A szemcsehatárok tulajdonságainak tudatos módosítása
Akkreditációs eljárás a megbízható foglalkoztatásért december 4.
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Közművelődési, közgyűjteményi intézmény minőségirányítási programjának lehetséges szerkezete.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Milyen szemléletváltást követel meg a választható portfoliós rendszer bevezetése a pénztáraktól? Pénztárkonferencia 2008 Biró Gergely.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
ING main colour palette ING secondary colour palette
Ki az aki meg van elégedve az anyagi helyzetével? Ki az aki nincs megelégedve az anyagi helyzetével? Ki az aki szeretne az anyagi helyzetén változtatni?
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
Az önértékelés moderálása EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
Együtt? Egymásért. Hagyományok és kihívások III. szakmai nap az Egyetemi Könyvtárban Budapest, március 05.Készítette: Pór Dorottya, osztályvezető.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Kvantitatív módszerek
A második világháború harc kocsijai Készítette: Dobi Gábor.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Turcsányi Károly: (Minőségszemléletű) barangolások a hadtudományban
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Zrínyis tapasztalatok Lehetőségek és nehézségek a minőségfejlesztés útján (Turcsányi Károly, ZMNE) Zrínyis tapasztalatok

Minőségügy rendszerszemléletben

A ZMNE 2005-től hozzáfogott egy tudatos minőségfejlesztéshez Mérés értékelés Önértékelés

Alkalmazott módszerek PDCA Adatfeldolgozás (EvaSys) SWOT elemzés Belső audit Önértékelés Alkalmazott módszerek

PDCA ciklusok a ZMNE-n, avagy a minőség folyamatos fejlesztése MIR továbbfejlesztése Új MFP 2009-2010 EMIÉR továbbfejlesztése SZMSZ módosítása, Belső audit program 2010 Minőségirányítási rendszer tervezése MFP 2006 EMIÉR Belső Audit program INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS MŰKÖDÉSE INTÉZMÉNYI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS MŰKÖDÉSE Minőségirányítási kézikönyv, bevezetés 2006 MFP cselekvési program végrehajtás EMIÉR felmérések bevezetése, végrehajtás Belső auditok, helyesbítő intézkedések MIR felülvizsgálata 2008-2009 MFP végrehajtás értékelése EMIÉR felmérések elemzése Helyesbítő intézkedések eredményeinek ellenőrzése

NEHÉZ HARCKOCSIK ÖSSZEHASONLÍTÁSA A KESSELRING MÓDSZERREL ÉS A GENERÁCIÓS BESOROLÁSSAL Típus Tulajdons. ISz-3 ISz-2 M-26 Pershing Centurion Pz. VI Tiger B WM Tas Pz. V Panther Pz. VI Tiger E Churchil VII Ideál Tűzerő (pc. átüt.) 7,81 (185 mm) 6,25 (160 mm) 8,75 (200 mm) 3,6 (118 mm) 4,06 (125 mm) 5 (140 mm) 0,625 (70 mm) Védettség (ekviv. Hom. pc.) 9 (260 mm) 8 (240 mm) 3 7 (220 mm) 5,75 (195 mm) 6.5 (210 mm) 1 (100 mm) (102 mm) Harcászati mozgékony-ság (hcjmű sebesség) (40 km/h) 4.33 (38 km/h) 6.66 (45 km/h) 4 (37 km/h) 0.66 (27 km/h) 6,66 Hadműveleti mozgékony-ság (hatótáv) 5,5 (200 km) 7,5 (240 km) 4,3 (176 km) (190 km) 1,5 (120 km) (170 km) 3,5 (160 km) 0.5 (100 km) 2 (130 km) Összesen 27,31 26,75 21,05 20,6 20,33 19,5 18,16 10,5 4,285 32 Átlagolva: 0,853 0,836 0,657 0,643 0,635 0,609 0.567 0,328 0,134 Generáció jellemzői Öntvénypáncél + dieselmotor + befecskendezéses. Otto-motor Döntött lemez páncél + karburátors Otto-motor Függőleges lemez. páncél + karburátoros Otto-motor

A MINŐSÉGRE HATÓ ELLENTMONDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN I.

A MINŐSÉGRE HATÓ ELLENTMONDÁSOK A FELSŐOKTATÁSBAN II.

NEVELÉS A (KATONAI) FELSŐOKTATÁSBAN

Köszönöm megtisztelő figyelmüket Elérhetőségek: Prof. Dr. Turcsányi Károly egyetemi tanár Tel: +36 30 919-4927 e-mail: turcsanyi.karoly@zmne.hu