A LabVIEW használata az oktatásban Sub-VI és grafikonok Mingesz Róbert, Vadai Gergely 2013. április 18.
Tartalom Szorgalmi feladat Bevezető anyag Feladatok megoldása Jegyzőkönyv
Szorgalmi feladat: eseményvezérelt programozás
Eseményvezérelt programozás Egyszerű stratégia: ciklus várakozik az emberi beavatkozásra (fogyasztja a processzort) „Helyes” megoldás: eseményvezérelt programozás http://www.ni.com/white-paper/3331/en Események: Egérműveletek Érték megváltozása Saját események
2. Szorgalmi feladat Készítsen programot a következő funkciókkal: „1 gomb” megnyomásakor: generál egy véletlen adatsort és azt megjeleníti egy grafikonon „2 gomb” megnyomásakor: elmenti az adatsort egy szöveges fájlba „3 gomb” megnyomásakor: egy korábban mentett fájl megnyitása „4 gomb”: kilépés Nem használható: lokális változó
3. Szorgalmi feladat Készítsen olyan programot, ahol a „Stop” gomb, elmenekül az egér elől (de látható marad).
Szorgalmi feladat: DAQmx műszerek vezérlése
NI műszerek
DAQmx platform Azonos szerkezetek különböző műszerek vezérlésére http://www.ni.com/white-paper/2835/en http://www.ni.com/white-paper/5468/en http://www.ni.com/white-paper/5438/en http://www.ni.com/white-paper/5434/en Példák: DAQmx / Voltage – On Demand Output DAQmx / Voltage – SW Timed Input
Voltage – On Demand Output
Voltage – On Demand Output
4. Szorgalmi feladat Készítsen olyan programot, mely a cDAQ rendszer segítségével megméri egy alkatrész (pl. zéner-dióda, LED) áram(feszültség) karakterisztikáját! Mérje meg a kiadott alkatrészek karakterisztikáját!
Bevezetés
Formula node C jellegű szintaxis
Sub-VI Terminál elrendezések
Sub-VI Terminálok bekötése (huzal eszköz)
Sub-VI Ikon szerkesztése
Waveform Chart Új adatok hozzáfűzése a grafikonhoz
Waveform Graph Mintavételezett jelek megjelenítése
Waveform Graph Mintavételi időköz megadása
XY Graph Jelek ábrázolása egymás függvényében
XY Graph Express
Lineárisan növekvő jel előállítása
Szinusz minta előállítása
Feladatok megoldása
1. feladat - Jelzőlámpa
2. feladat Olyan sub-VI elkészítése, mely másodfokú egyenletet old meg, majd ennek egy programba való integrálása Lépések: Megoldóképlet: formula node-ban Mentés Ikon szerkesztése Terminálok bekötése Felhasználás
3. feladat Lissajous-görbék rajzolása A Lissajous-görbék időben változzanak, mint a régi scifik-ben!