Objektumok. Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyszerű oszthatósági problémák
Advertisements

Események formális leírása, műveletek
I. előadás.
ADATBÁZISOK.
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Programozás III OOP ALAPOK.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
Számítógépes ismeretek 5. óra
Képességszintek.
EE/R adatmodell (Extended E/R) 1 Az objektum orientált szemlélet elterjedésével egyre nőtt az igény az olyan SDM (Semantic Data Model) modellek iránt,
MI 2003/ A következőkben más megközelítés: nem közvetlenül az eloszlásokból indulunk ki, hanem a diszkriminancia függvényeket keressük. Legegyszerűbb:
Halmazok, műveletek halmazokkal
Microsoft Access V. Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Körlevél készítése.
Gyakori hibák C# programozásban
© Kozsik Tamás Beágyazott osztályok A blokkstrukturáltság támogatása –Eddig: egymásba ágyazható blokk utasítások Osztálydefiníciók is egymásba.
OBJEKTUMORIENTÁLT PROGRAM
Vizuális modellezés Uml és osztálydiagram UML eszközök
Mutatók, tömbök, függvények
Halmazok, relációk, függvények
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/12 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 8. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
JSP és JavaBean JavaServer Pages és Java Beans Fabók Zsolt Általános Informatikai Tanszék Miskolci Egyetem.
© Kozsik Tamás Csomagok. © Kozsik Tamás A program tagolása Típusdefiníciók (osztályok, interfészek) Metódusok Blokk utasítások Csomagok.
Készülj az érettségire
Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 1 Template-ek. Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 2 A template fogalma Kiindulási probléma: tetszőleges típusokon kellene ugyanolyan.
P ROGRAMOZÁS C# - BAN Kivételkezelés. P ÉLDA I. Nullával való osztás miatt kapjuk a hibaüzenetet.
A valós világ modellezése. Az embert a valós világ modellezésekor a következő gondolatok vezérlik: Absztrakció Megkülönböztetés Osztályozás Általánosítás,
*** HALMAZOK *** A HALMAZ ÉS MEGADÁSA A HALMAZ FOGALMA
1Objektumorientált elemzés és tervezés - Alapfogalmak Gyurkó György Objektumorientált elemzés és tervezés Alapfogalmak.
Objektumorientált tervezés és programozás II. 3. előadás
A szinusz és koszinuszfüggvény definíciója, egyszerű tulajdonságai
Hálózati réteg.
Gépi tanulás Tanuló ágens, döntési fák, általános logikai leirások tanulása.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
Objektumorientált programozás
Atomi mondatok FOL-ban Atomi mondat általában: amiben egy vagy több dolgot megnevezünk, és ezekről állítunk valamit. Pl: „Jóska átadta a pikk dámát Pistának”
Objektumorientált tervezés
Objektumorientált tervezés Út az objektumig Az objektum fogalma, jellemzői Objektummal kapcsolatos fogalmak Hardverfogalmak A rendszer modell nézetei Objektumorientált.
Adatbázis kezelés. Az adatbázis tágabb értelemben egy olyan adathalmaz, amelynek elemei – egy meghatározott tulajdonságuk alapján – összetartozónak tekinthetők.
Java programozási nyelv Metódusok
Adatbázis kezelés.
Adatbázis-kezelés.
A függvény deriváltja Digitális tananyag.
Termelő-fogysztó modell. A probléma absztrakt megfogalmazása: informális leírás. Adott egy N elemű közösen használt tároló, N  1. Adott a folyamatoknak.
1 Objektum orientált programozás Öröklődés: többszörös öröklődés, konstruktorok, destruktorok, overloading Nagy Szilvia.
Enterpise JavaBeans Simon Balázs
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 7. óra – Iterator, State, Interpreter © Szőke Gábor.
I. előadás.
Az algoritmuskészítés alapjai
Lineáris algebra.
Programozás III OOP ALAPOK.
Programozás III KIVÉTEL.
ProgramozásProgramozás célja hosszabb számítások elvégzése ill. kiíratása akkor érdemes programot írni, ha sok számolni való van illetve ha ugyanazt az.
A MATEMATIKA FELÉPÍTÉSÉNEK ELEMEI
előadások, konzultációk
Adatbáziskezelés. Adat és információ Információ –Új ismeret Adat –Az információ formai oldala –Jelsorozat.
Függvények a C nyelvben 1 Függvényeket a következő esetekben szokás írni: Ha ugyanazt a tevékenységet többször is el kell végeznünk ugyanolyan típusú,
C Programozási alapok.
1. feladat  Készíts olyan függvényt, mely paraméterül kapja két egész típusú változó címét, s hívása után a két változó értéke helyet cserél.
1 Objektum orientált programozás Az objektumok és az osztályok – példányosodás Nagy Szilvia.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.
Gazdasági informatika II (SZIE GTK GVAM 1. évfolyam) 2009/2010. tanév 2. félév.
A szoftver mint komplex rendszer: objektumorientált megközelítés.
Kovács Gergely Péter Az egyed-kapcsolat modell
Objektumorientált fejlesztés – szoftverobjektumok fizikai megjelenése
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
3. osztályban.
Algoritmus készítés.
Előadás másolata:

Objektumok

Az objektum információt tárol, és kérésre feladatokat hajt végre. Az objektum adatok (attribútumok) és metódusok (operációk,műveletek) összessége, mely felelős feladatai elvégzéséért.

Metódus A metódus tulajdonképpen egy rutin (eljárás, függvény), mely az adott objektum adatain dolgozik. Függvénnyel általában információt kérünk az adott objektumtól.

Példaként legyen az objektum egy ember – az absztrakció eredményeként csak nevét, születési évét, címét és magasságát tároljuk. Név Születési év Cím Magasság Összesen két operációja van, az Elköltözik(ÚjCím) és a Növekszik(Cm). –tehát el tud költözni egy új címre, illetve meg tud nőni egy adott cm-rel (DE CSAK AKKOR, HA ERRE MEGKÉRIK)

Király Béla 1970 Mátraszőllős, Királydűlő út Elköltözik(ÚjCím) Növekszik(CM) Metódusok Adatok

Az objektum állapota Az objektumnak mindig van egy állapota – az adatok pillanatnyi értékei. Egy feladat elvégzése után az objektum állapota megváltozhat.

Az objektum ismeri állapotait. Ha kap egy kérelmet Növekszik(5), akkor a növekedést onnan folytatja, ahol azt előzőleg abbahagyta. Két azonos tulajdonságokkal és operációkkal rendelkező objektumnak akkor és csak akkor azonos az állapota, ha az adatok értékei rendre megegyeznek.

Objektumok azonosítása Az objektumok egyértelműen azonosíthatók. Az objektumok azonossága független a tárolt értékektől.

Az absztrakció eredményeként azonban két objektum állapota könnyen megegyezhet. Az objektumokhoz ki kell találni egy-egy azonosítót, melyek biztosan különbözni fognak egymástól. Két objektum akkor sem azonos, ha állapotaik megegyeznek Az objektumot lehetőleg ne azonosítsuk egyik adatával sem, mert az adatok megváltozhatnak.

Osztály, példány Az osztályozás a természetes emberi gondolkodás szerves része. Az ugyanolyan adatokat tartalmazó, és ugyanolyan viselkedés-leírással (metódusokkal) rendelkező objektumokat egy osztályba soroljuk.

Példa Ha Király Béláról ugyanazokat az adatokat tartjuk nyilván, mint Uhu Joe-ról, valamint a két ember ugyanazokat a feladatokat tudja végrehajtani, akkor Király Béla és Uhu Joe ugyanahhoz az osztályhoz tartozik: Király Béla „olyan mint” Uhu Joe.

Definíció: Az objektum osztály egy objektum minta (típus), mely alapján objektum példányokat (objektumokat) hozhatunk létre.

Az ember egy osztály, ami alapján K.B. és U.J elkészültek K.B. és U.J. az Ember osztály példányai, ők létező (valós világban) objektumok. A példányt szokás előfordulásnak, vagy egyszerűen objektumnak nevezni.

Az objektumot a programban azonosítani kell. (Még mindig: az objektum tulajdonságait nem szokás azonosítóként felhasználni.). A programokban általában az azonosítók változók. Egy objektum keletkezésekor annak osztálya egyértelműen meghatározott. Ettől kezdve az objektum a szabályoknak megfelelően viselkedik, egész létezése alatt tudja hova tartozik

Az osztály és példány összetartozását a rendszer felügyeli, arra a programozónak nem kell figyelni. Ha két – azonos osztályhoz tartozó – objektumnak ugyanaz az állapota, akkor ugyanarra a kérésre pontosan ugyanúgy reagálnak