Miért felügyeljük az ügyfélkörnyezetet? Tervezési segédlet Ügynök nélküli felügyelet A fontos ügyfelekről Riportok, trendek és amit ezekből tanulhatunk
Az ügyfél rendszerek is lehetnek üzleti szempontból kritikusak Így válik értékelhetővé az ügyfélkörnyezet egészségi állapota az IT vezető és a kliensekért felelős rendszergazda számára Felszínre kerülnek a rendszerhibák – egyébként a hibák 90 %-a nem jut el az IT-ig Mérhetővé válik a változtatások és a hibák közötti összefüggés A felhasználói tapasztalatok meghatározzák az IT üzemeltetés megítélését
Összesített kép az ügyfélkörnyezet „egészségéről” Alkalmazás és számítógép hibák utólagos követése Összesítő jelentések Eszközök a gyors hibaelhárításhoz Minden diagnosztikai információ egy helyen Integráció a majdani Service Desk termékkel Ügyféldiagnosztika Megelőző célú felügyelet Alkalmazás és számítógép „egészségi állapot” Business Critical Desktop Vállalható ügyfél SLA Alkalmazások felügyelete az ügyfél szemszögéből Teljes körű IT szolgáltatás
Erőforrás igények Az átlagos magyar vállalatnak egyetlen SCOM kiszolgáló is elegendő lehet Ha audit információt is gyűjtünk, az legyen külön gépen! Több telephely esetén külön-külön menedzsment kiszolgáló célszerű Használjuk a System Center Capacity Planner-t a méretezéshez!
Mielőtt nekifognánk a konfigurálásnak tűzfalakkal, portszűrőkkel védett hálózat esetén készítsünk listát a használni kívánt portokról és nyissuk ki ezeket a portokat tervezzük meg a jogosultsági struktúrát (csoportokra, ne személyekre) az ügyfél gépeket soroljuk szervezeti egységbe aszerint, hogy milyen módon szeretnénk felügyelni őket!
Hogyan működik? A Watson és Windows Error Reporting események átirányítása a SCOM-ba XP esetén megosztáson keresztül, Vista esetén HTTP(S) adatfolyam Az összegyűjtött adatok továbbküldhetők a Microsoft-nak (opcionális, de hasznos)
\\momserver\errordata AEM – adatgyűjtés Watson.microsoft.com HTTP(S)://momserver/Watson scrim.microsoft.com
Beállítása 0. lépés: proxy konfigurálás (ha továbbítani akarjuk az összegyűjtött adatokat) Ügyfél felügyeleti varázsló futtatása Létrehozza a hibajegyeket fogadó megosztást és HTTP listener-t Generálja a csoportházirend sablont Csoportházirend beállítása nem felejtsük el a portokat! Alapértelmezés: 51906, (TCP)
Mit várhatunk tőle? Összesített hibajelentéseket (adott időszakban, típusonként) A leggyakoribb alkalmazás hibák listáját A leggyakoribb rendszerleállások listáját Hibatrendek jelzését Ha továbbítjuk az adatokat, akkor akár javítócsomagokat is!
A fontosabb ügyfélgépek felügyeletére A nagyobb erőforrásigény miatt menedzsment kiszolgálónként legyen <100 Az operációs rendszer és az alkalmazások sokkal részletesebb felügyelete – menedzsment csomagokon keresztül Az ügynök telepítés az AD integráción keresztül automatizálható Az alapvető riportokat is a menedzsment csomag hozza magával
A beállítás lépései Az Active Directory előkészítése A felügyelendő ügyfelek behatárolása (LDAP lekérdezésekkel) Az ügynökök telepítése (a Discovery wizard- ból, vagy az AD-val) Finomhagolás (pl. heartbeat kikapcsolása)
A számítógépek egészsége Új szemléletmódot jelent A különböző megfigyelt komponensek összesített jelzéseiből, hierarchikusan épül fel Könnyen visszakövethető és értelmezhető Az állapotváltozások időben is láthatóak
A jelentésekhez az adatokat a SCOM DataWarehouse szolgáltatja Az SQL Reporting Services minden funkciója használható Alapvető jelentéseket a menedzsment csomagokkal is kapunk Nagyobb környezetben figyeljünk a teljesítményre!
A System Center Operations Manager weblapja: A menedzsment csomagok katalógusa: A teljes SCOM dokumentáció: