Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei március 1.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
Az internet, a TV és társas támogatás összefüggései
Internet? Szülőként (és jogalkotóként) lehetünk-e okosabbak, mint egy ötödikes? Az között szerzett tapasztalatai Dr. Németh Gábor Internet Hotline.
VI. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” szeptember 26–28. Balatonalmádi Dr. Biró A. Zoltán Sapientia Erdélyi.
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Kábeltelevízió Mi a kábeltelevízió? Földfelszínről, műholdról és optikai kábelen érkező csatornák kábelhálózaton történő továbbítása az előfizetőknek.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
VII. NEMZETKÖZI MÉDIAKONFERENCIA „A MÉDIA HATÁSA A GYERMEKEKRE ÉS FIATALOKRA” SZEPTEMBER , BALATONALMÁDI A középfokú médiaoktatás legújabb.
Ide hallgass, gyermekem! Új hullámok a gyerekrádiózásban a Picur Rádió példáján szeptember 26. „Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra” c.
A Médiatanács klasszifikációs ajánlásának alkalmazásával kapcsolatos eredmények és tapasztalatok dr. Futó Gábor Médiafelügyeleti munkatárs NMHH Médiafelügyeleti.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi Hogyan fogja a gyermekünk használni az internetet? Fiatal családok tervei az internetszabályozással.
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
Médiapolisz lakói III. Dr. Antalóczy Tímea Dr. Szabó Andrea VII. Nemzetközi Médiakonferencia, IX. 25. Közélet, közérzet.
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
„Hát persze, hogy tévézzen!” A családi televíziózás kiskátéja
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
A gyermekek jogi védelme az új médiakörnyezetben „VII. Nemzetközi Médiakonferencia” A média hatása a gyermekekre és a fiatalokra Dr. Koltay András a Médiatanács.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Fiatalok motiválása a véleményformáló diáksajtósok bevonásával
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
A társadalmi t ő ke, az internet- elérés és a túlzott TV-nézés összefüggései Dr. habil Németh Erzsébet, BKF, főiskolai tanár, a Viselkedéstudományi Intézet.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
Gyermekjogok - egy lépés előre
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Quality Management C. No QM08 Agenda Setting KFT,,Két keréken,, - igény felmérés és tracking
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
Hírnév! Jólét! VV! Képernyő- és valóságshow - kutatás
A N emzetközi Gy ermekmentő Sz olgálat Magyar Egyesület pápai számítógépes klubjának Safer Internet tevékenysége és megvalósulási formái Készítette: Nagy.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
A televíziózási szokások változása az infokommunikációs eszközök tükrében.
nielsen közönségmérés
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről február 21. Domokos Tamás.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Internet a családban Székely Levente –
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Közönséges, durva és trágár kifejezések a médiában KUTATÁSI GYORSJELENTÉS.
Gyerekek a hálón – gyerekek a hálóban? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia A média hatása a gyerekekre és a fiatalokra szeptember 29 – október 1. Balatonalmádi.
Tudja-e befolyásolni a Gyermekvédelmi Internet- kerekasztal tevékenysége a média gyermekekre és fiatalokra gyakorolt hatásait? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
Copyright ©2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Idősáv: 02:00-25:59 (egész nap); célcsoport: évesek (Universe: Cases:
– Letölthető változat –
Top 20 termékosztály – április
Top 20 termékosztály – május
Top 20 termékosztály – Február
Top 20 termékosztály – július
Top 20 termékosztály – szeptember
Top 20 termékosztály – március
Top 20 termékosztály – január
Top 20 termékosztály – november
Top 20 termékosztály – június
Top 20 termékosztály – augusztus
Előadás másolata:

Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól László Kinga & Puhl Gábor NMHH Műsorelemző főosztály VII. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi 2013. szeptember 27. online kérdőíves felmérés (2013 augusztus/szeptember)

A kutatás 3 évnél fiatalabb gyermekek tévénézési szokásai A kutatás módszere, mintája A kutatás 3 évnél fiatalabb gyermekek tévénézési szokásai Szülői vélekedések, szabályozás mértéke Segítő lehetőségek feltérképezése: legkisebbek védelme, ajánlható műsortárház, problémás tartalom típusának megjelölése

A kérdőív terjesztésében az alábbi honlapok nyújtottak segítséget: A kutatás módszere, mintája A kérdőív terjesztésében az alábbi honlapok nyújtottak segítséget:

A kutatás módszere, mintája Online kérdőív médiahasználatban jártasabb, főként értelmiségi szülők Elemszám:937 fő

A gyermekek tévézési szokásai Csoportok: 1-3 éves, 4-6 éves, 7-11 éves, 12-16 éves Főbb kérdések: Hány éves kortól néz televíziót Tévénézéssel töltött idő - háttértévézés jelentősége Kedvenc csatornák

A gyermekek tévézési szokásai Mennyi televíziót/videót/DVD-t néz a gyerek ? - ( korcsoport szerinti bontás) N=937

A gyermekek tévézési szokásai

A gyermekek tévézési szokásai A naponta tévénézésre fordított átlagos időt a Nielsen Közönségmérés Kft. a hétvégi és hétközi napok közötti különbséget figyelmen kívül hagyva vizsgálta

A gyermekek tévézési szokásai

A gyermekek tévézési szokásai Az Ön családjában milyen gyakran fordul elő, hogy a tv bekapcsolva marad anélkül, hogy bárki nézné?(N=937)

A gyermekek tévézési szokásai Mit néznek a bölcsődés korúak? (tévé/DVD/videó) N=486 - a szülőket kérdeztük 3 évnél fiatalabb gyermekükről - 10 kisgyermekből 8 találkozott már televíziós műfajokkal - a DVD-t és videót nézők többsége még csak 2 éves korú

A gyerek kedvenc csatornája A gyermekek tévézési szokásai A gyerekek kedvencei:  (N = 937) Csatornák Fogható csatorna A gyerek kedvenc csatornája 1. Minimax 767 337 2. M2 774 280 3. JimJam 242 87 4. Disney Channel 637 148 5. Nickelodeon 429 99 6. Boomerang 247 55 7. Baby Tv 197 42 8. Duck Tv 222 46 9. Da Vinci Learning 309 60 10. Cartoon Network 593 104 11. Kids Co 72 9 12. Animax 498 28 13. Megamax 279 15 14. RTL Klub 918 38 15. TV2 907 34

A kedvenc-toplista az 1-3 évesek körében (N=937): A gyermekek tévézési szokásai A kedvenc-toplista az 1-3 évesek körében (N=937): a dobogós médiaszolgáltatók sorrendje változatlan az átalakult struktúrájú M2 toronymagasan vezet a gyermekek körében

A gyermekek tévézési szokásai A legkisebbek (0-3 év):

A gyermekek tévézési szokásai

Főbb kérdések: Szülői szabályozás Szülői attitűd Mennyit tévézhetnek a legkisebbek, hogyan hat rájuk a televízió Mit nézhet a gyermek – a szülő kezében a döntés? Felnőtt felügyelete nélkül… Tévénézéssel töltött idő: túlzásba vitt vagy megfelelő

„Főleg a reklámokat szereti nagyon.” A gyermekek tévézési szokásai „Akkor is nézi, ha nem engedem, azt a bizonyos csatornát nézni.” „Főleg a reklámokat szereti nagyon.” „A kisebb babák nem nézik a tévét fixen, csak megy de közben játszik, járkál stb. De elkapcsolni nem lehet, a zene vagy nem tudom mi miatt…” „Nem cenzúrázom a bejövő információt.” „Rosszul evő gyermekem figyelmét ezzel próbálom elterelni.” „Az én gyerekeim általában csak hallgatják a tévét!”

Szülői szabályozás

Szülői felügyelet nélkül tévézők aránya a megkérdezettek körében Szülői szabályozás Szülői felügyelet nélkül tévézők aránya a megkérdezettek körében

Szülői felügyelet nélkül tévézők aránya a megkérdezettek körében Szülői szabályozás Szülői felügyelet nélkül tévézők aránya a megkérdezettek körében

Hogyan hat a legkisebbekre a televízió? - Szülői vélemények Szülői szabályozás Hogyan hat a legkisebbekre a televízió? - Szülői vélemények

Legkárosabbnak ítélt médiatartalmak (szülői vélemények) N=892

Szülői szabályozás

A jelenlegi törvényi szabályozás alapján a csatornák korhatár kategóriákba sorolják a műsorok többségét (pl. filmeket, rajzfilmeket). Önt segítené, ha a korhatár jelölések mellett a káros médiatartalom típusáról is (pl. erőszak, trágár beszéd, szex) tájékoztatnák? N=897 Néhány műsorszám fiatalok számára kifejezetten ajánlható is lehet. Ön számára segítség volna, ha felhívnák a figyelmét ezekre a műsorokra (pl. az interneten, műsorújságban vagy a televízióban)? N=893

Kitekintés, lehetőségek Médiatudatosság hatósági/médiaszolgáltatói támogatásának feltérképezése 3 éven aluliak tévézése Segédpiktogramok a káros tartalom típusáról Korosztályonként ajánlható műsorok

www.mediatanacs.hu www.nmhh.hu Köszönjük a figyelmet! www.mediatanacs.hu www.nmhh.hu