Adatalapú intézményi fejlesztések DPR a Miskolci Egyetemen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Felvételi jelentkezések I.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Humánkineziológia szak
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
A JAPÁN FELSŐOKTATÁSI RENDSZER Paál Balázs
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Társadalmi háttér és mobilitás Educatio – DPR Február 8. Budapest.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Előadás másolata:

Adatalapú intézményi fejlesztések DPR a Miskolci Egyetemen Dr. Szintay István egyetemi tanár Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata. Tartalomjegyzék DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata. DPR tesztrendszer struktúrája. DPR vizsgálatok eddigi eredményei. Feladatok. Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

1. DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata A hallgató mint belső vevő visszajelzései Munka-közvetítés E G Y T M Műszaki Földtudományi Kar Kurzus értékelés Oktatás módszertan, tananyag fejlesztés Műszaki Anyag-tudományi Kar Karrier-támogatás Záróvizsga előtti motivációs vizsgálat Gépészmérnöki és Informatikai Kar Szak értékelés szak fejlesztés Támogatási igények MUNKAERŐ- PIAC Állam- és Jogtudományi Kar Záróvizsga értékelés Munkaerő-piaci kivezetés támogatása Szak fejlesztés Munkaügyi Központ Gazdaság-tudományi Kar MUNKAERŐ PIAC, külső vevő visszajelzései Bölcsészet-tudományi Kar Munkaerő piaci szereplők véleménye TÁRSADALMI, SZAKMAI SZEREPLŐK Szak és képzés- fejlesztés Kamarák Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar Társadalmi, szakmai szervezetek véleménye ALMA MÁTER kutatás, rendezvény A L U M N I Bartók Béla Zeneművészeti Intézet Szak és képzés- fejlesztés Diplomás pályakövető rendszer vizsgálatai (DPR) DPR (A), DPR (B) DPR (C), DPR (D) Egészségügyi Kar képzés fejlesztés ALUMNI MPK fejlesztés Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

1. DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata Műszaki Földtudományi Kar A hallgató mint belső vevő visszajelzései Műszaki Anyag-tudományi Kar Kurzus értékelés Munka-közvetítés Gépészmérnöki és Informatikai Kar Oktatás módszertan, tananyag fejlesztés Állam- és Jogtudományi Kar Karrier-támogatás Gazdaság-tudományi Kar Záróvizsga előtti motivációs vizsgálat Bölcsészet-tudományi Kar Szak értékelés szak fejlesztés Támogatási igények Munkaerő-piaci kivezetés támogatása Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar Záróvizsga értékelés Bartók Béla Zeneművészeti Intézet Szak fejlesztés Egészségügyi Kar Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

1. DPR és Minőségirányítási rendszer kapcsolata Műszaki Földtudományi Kar Műszaki Anyag-tudományi Kar MUNKAERŐ PIAC, külső vevő visszajelzései MUNKAERŐ- PIAC Gépészmérnöki és Informatikai Kar Munkaügyi Központ Állam- és Jogtudományi Kar Munkaerő piaci szereplők véleménye Szak és képzés- fejlesztés Gazdaság-tudományi Kar TÁRSADALMI, SZAKMAI SZEREPLŐK Bölcsészet-tudományi Kar Társadalmi, szakmai szervezetek véleménye Kamarák Szak és képzés- fejlesztés ALMA MÁTER kutatás, rendezvény Comenius Tanítóképző Főiskolai Kar A L U M N I Diplomás pályakövető rendszer vizsgálatai (DPR) DPR (A), DPR (B) DPR (C), DPR (D) Bartók Béla Zeneművészeti Intézet ALUMNI MPK fejlesztés képzés fejlesztés Egészségügyi Kar Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

2. DPR tesztrendszer struktúrája DPRA DPRB DPRC DPRD Országos OA OB OC OD Egyetemi EA EB EC ED Kari KA KB KC KKD Szak specifikus SA SB SC 75 Átlag 35 DPR A/M Kérdés csoportok Országos 1.Személyes adatok 2.Képzés (szint,képzés) 3.Munkahely azonosítás 4/a Foglalkoztatás, jövedelem Egyetemi 4. /b Kapcsolat az oktatási intézményhez 5. Továbbképzési igény 6. Elhelyezkedés:- stratégia,támogatás Kari 7.Képzettség- munkaerő kapcsolat 8. Szak, szakirány, minősítés Szak specifikus 9. Kari specifikus kérdések 248 kérdés 24 oldal

DPR D tesztrendszer 75+ 35 kérdés 28 oldal DPRA DPRB DPRC DPRD Országos OA OB OC OD Egyetemi EA EB EC ED Kari KA KB KC KKD Szak specifikus SA SB SC DPR D Kérdés csoportok Országos Személyes adatok Képzés Egyetemi Munkahely, foglalkoztatás, jövedelem, kapcsolat szakmai, társadalmi szervezetekkel Kari Kari kérdések 75+ 35 kérdés 28 oldal

DPRB= DPRA+ DPRD (egyes kérdései) DPR B tesztrendszer DPRA DPRB DPRC DPRD Országos OA OB OC OD Egyetemi EA EB EC ED Kari KA KB KC KKD Szak specifikus SA SB SC DPRB= DPRA+ DPRD (egyes kérdései) DPRA Kérdés csoportok DPRD - kérdéscsoportok Országos 1.Személyes adatok 2.Képzés (szint,képzés) 3.Munkahely azonosítás 4/a Foglalkoztatás, jövedelem 1. Személyes adatok 2.1- 2.24; 2.55- 2.58 Képzés Egyetemi 4. /b Kapcsolat az oktatási intézményhez 5. Továbbképzési igény 6. Elhelyezkedés:- stratégia,támogatás 2.25- 2. 54 Képzés 3. Munkahely, foglalkoztatás, jövedelem, kapcsolat szakmai, társadalmi szervezetekkel Kari 7.Képzettség- munkaerő kapcsolat 8. Szak, szakirány, minősítés 4. – 12. Kari kérdések Szak specifikus 9. Kari specifikus kérdések

DPRA / FSZ DPRB / FSZ DPRC / FSZ 1. FSZ / GÉIK 28. FSZ / GÉIK 55. FSZ / GÉIK 2. FSZ / ÁJK 29. FSZ / ÁJK 56. FSZ / ÁJK 3. FSZ / GTK 30. FSZ / GTK 57. FSZ / GTK 4. FSZ / BTK 31. FSZ / BTK 58. FSZ / BTK 5. FSZ / EK 32. FSZ / EK 59. FSZ / EK 6. FSZ / CTFK 33. FSZ / CTFK 60. FSZ / CTFK DPRA / BSc DPRB / BSc DPRC / BSc 7. BSC / MFK 34. BSC / MFK 61. BSC / MFK 8. BSC / MAK 35. BSC / MAK 62. BSC / MAK 9. BSC / GÉIK 36. BSC / GÉIK 63. BSC / GÉIK 10. BSC / ÁJK 37. BSC / ÁJK 64. BSC / ÁJK 11. BSC / GTK 38. BSC / GTK 65. BSC / GTK 12. BSC / BTK 39. BSC / BTK 66. BSC / BTK 13. BSC / EK 40. BSC / EK 67. BSC / EK 14. BSC / CTFK 41. BSC / CTFK 68. BSC / CTFK 15. BSC / BBZI 42. BSC / BBZI 69. BSC / BBZI DPRA / MSc DPRB / MSc DPRC / MSc 16. MSc / MFK 43. MSc / MFK 70. MSc / MFK 17. MSc / MAK 44. MSc / MAK 71. MSc / MAK 18. MSc / GÉIK 45. MSc / GÉIK 72. MSc / GÉIK 19. MSc / ÁJK azonos M/ÁJK 46. MSc / ÁJK azonos M/ÁJK 73. MSc / ÁJK azonos M/ÁJK 20. MSc / GTK 47. MSc / GTK 74. MSc / GTK 21. MSc / BTK azonos M/BTK 48. MSc / BTK azonos M/BTK 75. MSc / BTK azonos M/BTK DPRA / PhD DPRB / PhD DPRC/ PhD 22. PhD / MFK 49. PhD / MFK 76. PhD / MFK 23. PhD / MAK 50. PhD / MAK 77. PhD / MAK 24. PhD / GÉIK 51. PhD / GÉIK 78. PhD / GÉIK 25. PhD / ÁJK 52. PhD / ÁJK 79. PhD / ÁJK 26. PhD / GTK 53. PhD / GTK 80. PhD / GTK 27. PhD / BTK 54. PhD / BTK 81. PhD / BTK DPRD 83. Interjú sorvezető teszt, amit a kérdezőbiztos bont meg Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

3. DPR vizsgálatok eddigi eredményei DPR felmérések Azono-sító Egyetem ÁJK BBZI BTK CTFK EK GEIK GTK MAK MFK 2008. tele 2007-ben végzettek (Provizorg) DPR P 379 97 8 67 44 16 58 18 17 2009. tele 2008-ban végzettek (Provizorg) 557 133 15 96 35 30 103 100 28 2010. tavasza 2007-ben diplomát szerzettek felmérése DPR B 236 (22%) 41 (20%) na 36 (13%) 11 (12%) 10 (23%) 63 (24%) 55 (21%) 8 (38%) 8 (13%) 2009-ben diplomát szerzettek felmérése DPR A 280 (21%) 27 (15%) 64 (19%) 9 (18%) 6 (13%) 83 (26%) 63 (29%) 10 (24%) 13 (18%) 2007-2009. között PhD fokozatot szerzettek DPR A+B 49 (45%) 19 3 5 6 2010. kimenő motivációs (BA/BSc., MA/MSc., Hagyom.) Motivá-ciós 292 (12%) 55 59 1 69 77 2010. nyara 2007-ben abszolváltak 35 (24%) 7 (18%) 1 (50%) 3 (23%) 3 (13%) 2 (29%) 8 (14%) 9 (21%) 2 (13%) 1 (33%) 2009-ben abszolváltak 128 (21%) 26 39 4 11 27 2007-2009. között abszolvált PhD-sok 85 (36%) 25 12 2010. ősze-2010. tele 2010. kimenő motivációs (FSz, SZT) 106 (32%) 7 22 9 2007-2009. FSZ diplomát szerzett-abszolvált Túl alacsony válaszadás 2007-2009. SZT diplomát szerzett-abszolvált 41 (23%) 14 21 2007-2009. között végzettek személyes-telefonos megkeresése DPR D 804 (10%) 157 132 76 33 184 134 42 Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

4. Feladatok A teszteket tovább kell karcsúsítani. Az on-line ALUMNI adatbázis karbantartását, aktualizálását fokozni kell. Személyes-telefonos megkeresés fenntarthatóságának pénzügyi fedezete megoldatlan. Egyetemi szabályzat a DPR és ALUMNI rendszer működtetésére. Változások kezelését tartalmazó szabályzat kidolgozása DPR kézikönyv tartalmára. Informatikai teszt kezelő rendszer kialakítása. DPR értékelések kari, egyetemi értékelési mintáinak rögzítése. Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.

Köszönöm a figyelmet! Adatalapú döntéshozatal és stratégiaalkotás a felsőoktatásban, Budapest, 2011. február 24.