Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Kvíz kérdések az Toldi iskola múltjából és jelenéből
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Darupályák tervezésének alapjai
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
szakmérnök hallgatók számára
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
1 Foglalkoztatási kihívások, avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.NOVEMBER EGER Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató december 4.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
7. Házi feladat megoldása
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
Összefoglalás 2.. Összefoglalás - 1. feladat (a ; b) = 23·33·7 a szám = 2x·33·72·115 b szám = 24·3y·5·7z x = ? y = ? z = ? Mennyi az x, y és z értéke?
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
IV. Terjeszkedés.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények Vizsgázók száma: 114 fő Rendes vizsga: 82 fő Előrehozott vizsga: 32 fő (30+2) Összes értékelt tantárgyi vizsga: 495 Összes.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
Kvantitatív módszerek
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Előadás másolata:

Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete

 Korábbi adatok:  A pedagógusok sajátos jellemzői: legtöbb elsőgenerációs értelmiségi  A diplomások közül a legrosszabb elhelyezkedési esélyek, legrosszabb fizetés, kisebb mobilitás  Miközben: nagy a heterogenitás (elégedettség, mobilitási szándékok, elhelyezkedési esélyek)  Aktualitás:  „közbeszéd”: a tanárképzés átalakítása, életpályamodell kínálta lehetőségek  A közoktatás általános állapota és átalakítása

 2008, 2010-ben végzettek: hagyományos, osztatlan képzés, és BA, BSc, a bologna-s tanári MA még nincs benne (a levelezősöknél igen 57,6 %) Gyakoriság (fő) Gyakoriság (%) Férfi (fő)Férfi (%) Óvodapedagógusok339 22,0 % 7 2,1 % Tanítók394 25,5 % 36 9,1 % Tanárok530 34,3 % ,3 % Szakoktatók59 3,8 % 32 54,0 % Gyógypedagógusok222 14,4 % 7 3,2 % Összesen % ,9 %

 Életkori megoszlás:  Eltérés a hagyományos besorolástól (a végzett és az első két évben pályán lévők miatt) Óvodapeda- gógusok TanítókTanárokSzakoktatók Gyógypeda- gógusok Összesen 25 alattiak ,9%62,8%15,7%12,1%36,4%39,6% közöttiek ,8%28,4%35,0%53,4%27,6%31,5% közöttiek ,2%7,8%29,9%19,0%26,7%19,7% 45 fölött ,1%1,0%19,3%15,5%9,2%9,2%

 A pedagóguspálya munkapiaci trendjei  Pedagógushallgatói létszámok változása  Tanuló-tanár—arány  Kereseti jellemzők  Pedagógusok munkahelykeresése  Munkanélküliségi arányok (szakmacsoportokban, életkori csoportok)  Munkahelykeresési próbálkozások (hány helyen, mennyi ideig)  Jelenlegi munkahely ágazati megoszlása  Pályaelégedettség és mobilitás (életkoronként, szakmacsoportonként és oktatási/nem oktatási ágazatonként)  Globális elégedettség  Jövedelmi viszonyok  Másodállások

 Hallgatói létszámok alakulása - 88,7 % ebben az egyszakos-kétszakos tanárképzés is benne van  2003: fő, 2010: 6725 fő: - 88,7 % ebben az egyszakos-kétszakos tanárképzés is benne van  Az álláshelyek száma nem nőtt (a közoktatás átalakítása miatt)  Tanuló-tanár—arány  Minden kategóriában alacsonyabb a magyar adat (általános iskola: ~40 %-kal alacsonyabb)  Magyarországon gyakorlatilag hiányzik a nemdiplomás asszisztencia  Kereseti jellemzők (Magyarország/EU %) kezdő10 év15 évmaximális bér Általános iskola39,9538,5337,541,67 Alsó középfok (7-8. évf.)37,2835,7334,6839,3 Középiskola40,4540,3239,3847,79

 Munkanélküliségi arányok  ∑ : 7,3 % (3/6,7), óvodapedagógus: 8%, tanító: 12%, tanár: 4,9%, szakoktató: 8,5 %, gyógypedagógus: 3,6 %)  45: 2,2 %)  Munkahelykeresési próbálkozások  óvodapedagógus: 13, tanító: 26, tanár: 18, szakoktató: 21 gyógypedagógus:17 helyen próbálkoztak  Az időtartamban nincs látványos eltérés (2,8/3,1/3,9/3,3/4,6 hónap)  Jelenlegi munkahely ágazati megoszlása  Oktatásban dolgozik: óvodapedagógus: 58,4%, tanító: 49,5%, tanár: 60%, szakoktató: 33,9%, gyógypedagógus: 74,3 %)  45: 82,8 %)  Milyen arányban használják a szakképzettségüket a nem oktatásban dolgozók: óvodapedagógus: 17,5%, tanító: 12,9%, tanár: 34,3%, szakoktató: 37%, gyógypedagógus: 47,1%)

 Globális elégedettség  Elégedett/teljesen elégedett az oktatásban: óvodapedagógus: 84,9%, tanító: 82,6%, tanár: 73%, szakoktató: 84,5 %, gyógypedagógus: 83 %  45: 78,9 %)  Jövedelmi viszonyok  Elégedett/teljesen elégedett: óvodapedagógus: 35,9%, tanító: 24,1%, tanár: 25,4%, szakoktató: 26,3%, gyógypedagógus: 25,4 %  45: 78,9 %)  Másodállások  Arány szakmaterületenként: óvodapedagógus: 9,2%, tanító: 14,6%, tanár: 32,5%, szakoktató: 31,3%, gyógypedagógus: 21,7%  A férfiak 33,5, a nők 19,5 %-ának van másodállása, a férfiak esetében az elégedettek körében is kétszer annyi másodállás van (különösen a gyermekesek körében)