Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Advertisements

Programozás III KOLLEKCIÓK 2..
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Adatbányászati technikák (VISZM185)
Generatív programozás
JavaScript.
© Kozsik Tamás Beágyazott osztályok A blokkstrukturáltság támogatása –Eddig: egymásba ágyazható blokk utasítások Osztálydefiníciók is egymásba.
4. előadás (2005. március 8.) Pointerek Pointer aritmetika
Vizuális modellezés Uml és osztálydiagram UML eszközök
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 7. Gyakorlat Operator overloading.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 8. Gyakorlat Operator overloading II.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 9. Gyakorlat Alap file műveletek.
Programozás II. 3. Gyakorlat C++ alapok.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Programozás II. 6. Gyakorlat const, static, dinamikus 2D.
A Java programozási nyelvSoós Sándor 1/17 Java programozási nyelv 4. rész – Osztályok II. Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/14 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Adatbázis-kezelés ACCESS program:
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/15 C++ programozási nyelv Gyakorlat hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
A C++ programozási nyelvSoós Sándor 1/12 C++ programozási nyelv Gyakorlat - 8. hét Nyugat-Magyarországi Egyetem Faipari Mérnöki Kar Informatikai Intézet.
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Reprezentációs függvény. Adva egy adattípus absztrakt és konkrét specifikációja: d a = ( A, F, E a ); d c = ( C, G, E c ); A = {A 0,..., A n };C = {C 0,...,
Web-grafika (VRML) 10. gyakorlat Kereszty Gábor. Script típusok Elemi típusok: szám: egész vagy lebegőpontos – int / float – 1 / 1.1 string: ‘Hello World!’
Porkoláb Zoltán, Kozsik Tamás, Zsók Viktória,
6. előadás Parametrikus polimorfizmus. Generikus programozás. Az Ada sablonok.
5. előadás Parametrikus polimorfizmus. Generikus programozás
5. előadás Parametrikus polimorfizmus. Generikus programozás. Az Ada sablonok.
Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 1 Template-ek. Ficsor Lajos Template-ek CPP8/ 2 A template fogalma Kiindulási probléma: tetszőleges típusokon kellene ugyanolyan.
Ficsor Lajos CPP6 / 1 Virtuális bázisosztály Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Kivételkezelés a C++ nyelvben Bevezetés
Bevezetés a C++ programozási nyelvbe
Programozás C# -ban Tömbök.
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
VI. Konténerek 18. Tömbök 19. Rendezés, keresés, karbantartás
VI. Konténerek 18. Tömbök 19. Rendezés, keresés, karbantartás
V. Adatszerkezetek, kollekciók
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Web: Magasszintű Programozási Nyelvek I. Eszterházy.
1 AAO folytatás ++ Csink László. 2 Rekurzív bináris keresés (rendezett tömbben) public static int binker(int[] tomb, int value, int low, int high) public.
A D programozási nyelv Angeli Dávid. Nagy vonalakban  C++  
Javascript Microsoft által készített kiegészítése Statikus típusosság Nagy projektek Windows 8 fejlesztésénél WinRT egy részét ebben írták Nyílt forráskódú,
Scala KOVÁCS VINCENT. Gyűjtemények – Collections  Scala több féle gyűjteménnyel rendelkezik:  Listák (Lists)  Halmazok (Sets)  Maps  Tuple  A gyűjtemények.
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Programozási Paradigmák és Technikák Programozási eszközök Interfészek Generikus.
V 1.0 Szabó Zsolt, Óbudai Egyetem, Programozási Paradigmák és Technikák Programozási eszközök Interfészek Generikus.
Generics Krizsán Zoltán. Bemutató A.NET 2.0 verziótól. A.NET 2.0 verziótól. Típusparaméter Típusparaméter Más nyelvben ez a template (sablon). Más nyelvben.
Egyenesvonalú (lineáris) adatszerkezetek
C++11. TÖRTÉNETI ÁTTEKINTŐ Bjarne Stroustrup, AT&T 1979 C with classes 1983 ipari alkalmazás 1998 első szabvány 2003 apróbb módosítások 2005 tr
Objektumvezérelt rendszerek tervezése 7. óra – Iterator, State, Interpreter © Szőke Gábor.
Ficsor Lajos CPP2 / 1 Származtatási mechanizmus a C++ nyelvben Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
1. feladat  Készíts olyan függvényt, mely paraméterül kapja két egész típusú változó címét, s hívása után a két változó értéke helyet cserél.
Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv I. CPP1/ 1 Osztály és objektum fogalma.
Típuskonverzió a C++ nyelvben
Haladó C++ Programozás Az STL sablonkönyvtár felhasználói szemszögből
Haladó C++ Programozás SzJ/IV
5. előadás Parametrikus polimorfizmus. Generikus programozás. Az Ada sablonok.
Ficsor Lajos Objektumok inicializálása CPP4 / 1 Objektumok inicializálása Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék.
Programtervezés, programozás I. 2.5 tömbök,stringek
Objektum orientált programozás 4. Mutatók, típusok és struktúrák Nagy Szilvia.
Függvények, mutatók Csernoch Mária. Függvények függvény definíciója az értelmezési tartomány tetszőleges eleméhez hozzárendel egy értéket –függvény helyettesítési.
TÁMOP /1-2F JAVA programozási nyelv NetBeans fejlesztőkörnyezetben I/13. évfolyam Osztályok, objektumok definiálása és alkalmazása. Saját.
A verem és a sor adatszerkezet
Script nyelvek előadás
A C++ programozási nyelv
Viselkedési minták Behavioral patterns.
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Hernyák Zoltán Magasszintű Programozási Nyelvek I.
3. osztályban.
C++ Standard Template Library
Előadás másolata:

Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék Az STL könyvtár Ficsor Lajos Miskolci Egyetem Általános Informatikai Tanszék Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

A C++ programozási nyelv 10. (STL) Az STL STL: Standard Template Library Az ANSI C++ szabvány része Feladata: a leggyakoribb absztrakt adatszerkezetek kezelése Részei: container-ek algoritmusok iterátorok Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

A C++ programozási nyelv 10. (STL) A container fogalma A container olyan osztály, amely objektumokat tartalmazó szerkezetet definiál. Az STL-ben a container-ek célja absztrakt adatszerkezetek modellezése. Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

Algoritmus és iterátor fogalma Az algoritmusok olyan műveletek, amelyek adatszerkezettől függetlenül megfogalmazhatók. Az iterátor olyan osztály, amelynek célja egy adatszerkezet elemeinek elérése. Az iterátor teszi lehetõvé a container-ek és az algoritmusok függetlenítését. Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

Container, algoritmus és iterátor 1. Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

Container, algoritmus és iterátor 2. Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

Container-ek az STL-ben bitset deque list map multimap set multiset priority-queue stack vector Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

A C++ programozási nyelv 10. (STL) Iterátorok Egy iterátor objektumra mindig alkalmazható az indirekció operátor (*) fajtájától függően a pointer-aritmetika különböző elemei. Hierarchiába rendezhetők Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

Iterátorokkal végezhető műveletek A hierarchiában feljebb lévő iterátor használható egy lejjebb lévő helyett. A C pointer egy Random access iterátor Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

A C++ programozási nyelv 10. (STL) Algoritmusok 1. Olyan függvény-template-ek, amelyek általában iterátor típusú és egyéb paramétereket várnak. Pl: template <class InputIterator, class T> InputIterator find(InputIterator first, InputIterator last, const T value ) { while( first != last && *first != value )         ++first; return first; } Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)

A C++ programozási nyelv 10. (STL) Algoritmusok 2. Mivel minden pointer iterátor, ez a függvény akár egy egész tömbre is alkalmazható: int* a = new int[100]; int* hely; hely = find( a, a + 10, 1000 ); Ficsor Lajos A C++ programozási nyelv 10. (STL)