KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport A 2010/2011 nevelési év előkészítése minőségfejlesztési szempontból Magócs Éva előadásai nyomán Mészáros Istvánné 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport Minőség = célnak való megfelelés 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport Korlátok Nevelési program Intézményi minőségirányítási program IMIP Fenntartói elvárások Éves munkaterv 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport Célok Pedagógiai minőségcélok - A nevelési program céljaihoz rendelt megvalósítási mutatók Szervezeti minőségcélok - Folyamatszabályozás - Alapdokumentumok - Kulcsfolyamatok 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport Operatív teendők Partneri igény-és elégedettségmérés Pedagógus –teljesítményértékelés Vezetői teljesítményértékelés Alkalmazotti értékelés Az IMIP működésének éves értékelése Az intézkedési terv megvalósítása A problémás területek feltárása Intézményi önértékelés 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport Elégedettség mérések A célcsoport kiválasztása A mérőeszközök aktualizálása Mérés Értékelés Visszajelzés a célcsoportnak Problémaelemzés Intézkedési terv – tervek készítése Az intézkedési tervek megvalósítása 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Teljesítményértékelés Az értékelők kiválasztása Ütemterv készítése Adatgyűjtés Az egyéni adatok elemzése Visszajelzés az értékelteknek, minősítés Az adatok óvodai szintű elemzése Tájékoztatás a nevelő testületnek az eredményekről 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az IMIP működésének éves értékelése Kt. 40.§-ának (12) bekezdése szerint: „A nevelőtestület a szülői szervezet véleményének kikérésével évente értékeli az intézményi minőségirányítási program végrehajtását, ………………… Az értékelés alapján meg kell határozni azokat az intézkedéseket, amelyek biztosítják, hogy a közoktatási intézmény szakmai célkitűzései és az intézmény működése folyamatosan közelegjenek egymáshoz.” 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Mi lesz az értékeléssel? Kt. 40.§-ának (12) bekezdése szerint: „A nevelőtestület és a szülői szervezet értékelését, valamint a javasolt intézkedéseket meg kell küldeni a fenntartónak.” 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Amit nem tekinthetünk az IMIP éves értékelésének… Partneri igény –és elégedettség mérés eredményét Intézményi önértékelés eredményét Minőségfejlesztő csoport éves beszámolója Nevelési év értékelése 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Intézkedési terv (minta) Feladat Határidő Felelős Ellenőrzés Dokumentum 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Mikor jó az intézkedési terv? Ha megvalósítható Ha legitim Ha minden felelős ismeri a feladatát Ha reális határidőket tartalmaz Ha dokumentált Ha az ellenőrzést komolyan vesszük Ha a megvalósítást értékeljük 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Intézményi önértékelés Az IMIP - ben rögzített eljárás szerint Az önértékelés területeinek pontosítása A számszerűsítés áttekintése Adatgyűjtés Az adatok elemzése Visszajelzés Összehasonlítás az előző mérési adatokkal 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Mi történik az eredményekkel? Az eredmények közzététele Visszacsatolás a közvetlen partnereknek Problémafeltárás Intézkedési tervek 2010.október 14. KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport