Átmenet a reneszánsz és a barokk között:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Canaletto
Advertisements

Köves Kaba Kedves Kuruczlányai
KÉPTÁR Reneszánsz I..
Korstílus:minden művészeti ágban megjelent
AZ ÖNKÉPZŐKÖR TAGJAI ÁLTAL VÁLASZTOTT KEDVENC RENESZÁNSZ ALKOTÁSOK (A MŰVEK KELETKEZÉSÉNEK IDŐRENDJÉBEN)
A MANIERIZMUS EURÓPÁBAN
Via Appia Antica Terme di Caracalla-ókori közfürdő.
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Molnár András bemutatja. DUOMO (DÓM) „A székesegyház belsejét értékes freskók díszítik. A bal oldali kereszthajóban található Theodolinda királynő.
Molnár András bemutatja. SANTA MARIA DELLE GRAZIE TEMPLOM - A VILÁGÖRÖKSÉG RÉSZE. EBBEN A TEMPLOMBAN TALÁLHATÓ LEONARDO DA VINCI AZ UTOLSÓ VACSORA.
T.
A barokk stílus A 16. század végén a reformációra válaszul megszületnek az ellenreformációs tanok Katonái, a katolikus egyház 1540-ben alapított Jézus.
Pro libertate III. forduló
A sárospataki Rákóczi-vár udvari loggiája ( )
A MANIERIZMUS, A BAROKK ÉS A ROKOKÓ – a XVI–XVIII
BAROKK MŰVÉSZET (16. sz. vége-18. század )
OSZTÁLYOZÓ VIZSGÁK 9.O. 10.O..
T.
Reneszánsz Itáliában született (a renaissance francia szó, újjászületés) A képzőművészetek feladata: -természet kutatása és megismerése -valóság hiteles.
N.5 Bibliai jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
Zene: Gh. Zamfir - Summer snow
N.6 Bibliai jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
N.10 Bibliai Jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
N.9 Bibliai Jelenetek Zene: Gregorian - Feel F:Laci.
Zene: Gheorghe Zamfir the King
Zene: Gh.Zimfer - Summer snow
Zene: Gregorian - Lady in black
Botticelli: Esküvői jelenet (ideális építészet) 1493.
Anjou-kori könyvfestészet:
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
17. századi világi építészet
A barokk kezdetei hazánkban
A barokk szobrászata.
Jézus nevén szólította: „Mária!” Az megfordult, és így szólt hozzá héberül: „Rabbuni!” - ami azt jelenti: Mester. Jézus ezt mondta neki: „Ne érints engem,
Sienai festők < 2010 >.
Reneszánsz Madonnák (2008) 1.
A tudás fájától a keresztfáig
Szűz Mária életének eseményei reneszánsz művek tükrében
Kattintással lapozható
Barokk szobrászat.
T.
(középszintű érettségihez)
A ROBBIA CSALÁD MŰHELYE
ANDREA DEL SARTO
SANTA CROCE.
Műelemzés festészet, szobrászat →TÉMÁK mi a látott művek ábrázolási témája? a témát hozza kapcsolatba a kompozícióval is! (Sándor Zs., 2013)
Barokk szobrászat.
Gian Lorenzo Bernini.
Velázquez: „Las Meninas”
Diego Rodriguez de Silva y Velazquez
Barokk művészet Készítette: Ecseri István.
N.1 F: Laci Automatikus diaváltás Rafaello Sanzio Zene: Acker Bilk – Aria - the most relaxing music imaginable.
ÁLTALÁNOS ISKOLA 5-6. VIZUÁLIS KULTÚRA ISMERETANYAG 45.dia.
Téma: CSALÁD.
Via Appia Antica Terme di Caracalla-ókori közfürdő.
A barokk. A szó eredete: portugál „barocco” - szabálytalan alakú kagyló, gyöngy korstílus a században előzménye: katolikus megújulás a 16. század.
BÚTORTÖRTÉNET 1.3.
Flémalle-i mester (Robert Campin) (b. ca. 1375, Valenciennes,
BESZÉDES KÉPEK – KÉPES BESZÉDEK
Barokk.
Molnár András bemutatja VELENCE 3. RÉSZ FÉNYKÉPALBUMÁT.
PRADO-MÚZEUM MADRID.
A VILÁG 50 csodája ..
KEDVSZERZŐ ELŐKÉSZÍTÉS.
Zene: Gheorghe Zamfir the King
CARAVAGGIO (ÉS MÁSOK) MAGDOLNA-KÉPEI
Barokk.
Előadás másolata:

Átmenet a reneszánsz és a barokk között: Manierizmus < 2010 >

Raffaello Sanzio: Transzfiguráció (Jézus színeváltozása) 1516-1520 405 cm × 278 cm Pinacoteca Vaticana, Vatican City A manierizmus a kb. 1530-tól 1600-ig tartó stílustörténeti korszak elnevezése, amely a reneszánsz és a barokk korszakot kötötte össze. A fogalom az olasz maniera szóból ered, amelynek jelentése kézzel csinált, ügyes. Később a modorosságot is jelentette. Olaszországból indult ki, Németalföldön, Franciaországban és Németországban terjedt el. A 16. század első felében a késő reneszánsz, a század utolsó évtizedében és 1600 után a korai barokkal él együtt. Az új elvek már az érett reneszánsz két nagy alkotójánál is jelen voltak, Raffaellonál például a Borgó égése c. mű (1514-17, Vatikán), Michelangelónál pedig az Utolsó ítélet c. festményen (1535-41, Vatikán, Sixtus-kápolna). Ezeknél a munkáknál a művész már szakít a hagyományos ikonográfiával.

El Greco: Orgaz gróf temetése 1586-1588 480 × 360 cm Santo Tomé, Toledo Erősen intellektuális jellegű, megoldásai nem természetesek. Különleges ritmusú kompozícióival, valóságellenes térképzéssel, és új szépségeszméivel szemben állt a reneszánsz tulajdonságaival – gyakoriak a meghosszabbított formák, mint alább a Madonna nyaka, vagy a testrészek elcsavart, természetellenes pózban láthatók. - figurák lapossága - egymás mellé helyezett, elkülönített alakok - sokalakos kompozíciónak nincs megfelelő súlypontja - erősen körvonalas, rajzos ábrázolásmód - részletezés, túlzott aprólékosság - sajátos téralkotás - újszerűség hajszolása - emlékezetből festett képek jellegzetes féktelensége, megjelenik a fantázia

Diego Velázquez: La Meninas (Az udvarhölgyek) 1656 3,18 x 2,76 m Museo del Prado, Madrid

Raffaello: A Borgo égése, 1514 freskó (A Borgo égésének terme, Vatikán, Róma)

El Greco: Laokoón és fiai (1610-1614) Washington, National Gallery of Arts

Giovanni Lorenzo Bernini: Szent Teréz extázisa Róma, Santa Maria della Vittoria -templom, Cornaro -kápolna.

VÉGE < © Dr. Spissák Lajos, 2010. április 5. >