Általános iskolai tanárok fizetése Készítette: Horváth Bálint.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dixon Próbadb.Valószínűségi szint (p%) n10%5%1%7.3?4321 7? ,890,940,99pH7,07,27,3 4 0,68 0,770,89n=4 r 10 = (7,3-7,3)/(7,3-7,0) = 0 r 10 =(x 1 -x.
Advertisements

Somogy megyei projektek
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Készítette: Kovács Zsuzsanna május 29.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Készítette: Magyar Dániel
INTEGRÁLT ÖSSZKÖZLEKEDÉSI MODELL
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
Túl drága e Magyarországon a gáz? Készítette: Balogh Renáta.
Dr.Vámosi Péter Szent Rókus Kórház Szemészeti osztály
Edzők válaszai a kérdőíves felmérésre (325 válaszadó)
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
Készítette: Bálványkövi Anita
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Statisztika Érettségi feladatok
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
Túl magas-e Magyarországon az öngyilkosságok száma? Készítette: Krnács Kitti.
Túl magas-e Magyarországon a dohányosok száma? Készítette: Cseh Katalin.
Túl magas-e Magyarországon a halálozások száma?
PM10 Magyarországon Készítette: Kökényesi András.
Tejtermelő juhfajták közüli választás
Túl alacsony-e Magyarországon a nők fizetése? Készítette: Sárai Edina.
Magyarországi válások száma más országokéhoz képest Készítette: Hári Noémi 2010.
Munkanélküliség végzettség alapján
Túl alacsony e Magyarországon a közalkalmazottak fizetése? Készített: Váraljai Szabina.
Túl magas e Magyarországon a munkanélküliség?(nemek alapján) Készítette:Both Csaba.
A letermett gombakomposzt újrahasznosítása
Túl alacsony-e Magyarországon a villamosított vasútvonalak hossza?
Készítette: Szebenyi Debóra GTK. GVAM. I. évf.. Célkitűzés: Megállapítani, hogy Magyarországon az adottságokhoz képest sok vagy kevés megújuló energiaforrást.
Big Mac Készítette: Szilágyi Marianna. Fő szempont: Melyik országban a legmegtérülőbb a munkával töltött idő? 16 ország adatainak összehasonlítása és.
A JOGI KAROK KÖZÜLI VÁLASZTÁS Készítette: Kasa Helga.
Készítette:Horváth Henrietta (ISZAM3) Gödöllő,
Épületek gazdasági életciklusai július 23.ÉPÍTÉSZET A GYÓGYULÁSÉRT Horváth Zsolt építészmérnök, szakértő HORBER Mérnökiroda Kft. Építéstudományi.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
Külgazdasági politika és piacfejlesztés 0) Témák, módszerek, követelmények Dr. Kruppa Éva Főiskolai tanár 2012/2013.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Kis és középvállalkozások helyzete és kilátásai Békéscsaba, május 16. Varga Gyula vezető-főtanácsos Nemzetgazdasági Minisztérium.
Szegénység megjelenési formái az Észak-magyarországi régióban
A évi demográfiai adatok értékelése
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Tanulói lemorzsolódás 2009/2010. tanév. A 2008/2009. tanévben tanulóink közül 42 fő bukott meg (tavaly 45). Közülük 2 tanuló bukott 3 vagy több tárgyból,
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Demográfiai válság: Hová tartasz Nógrád megye?
Varga Mihály október 4. Versenyfutás az idővel?
Történetünk Euroguidance Hungary, Euroguidance hálózat tagja 2000-től FSZH alatt (2007.jan.1-től) Európai Bizottság, Leonardo Da Vinci > LLL 65 központ.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Készítette: Szekeres Judit.  Megállapítani, hogy alacsony-e Magyarországon a nők átlagéletkora  Prezentálni, hogy milyen befolyással bírnak az egyes.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Kvantitatív módszerek
Túl magas-e Magyarország CO 2 kibocsátása? Készítette : Vályi-Nagy Lilla Gvam I. évfolyam.
FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum
Szent István Egyetem Gazdaság-és Társadalomtudományi Kar Az EU- tagság és a gazdaság fellendülése közötti téves kapcsolat vizsgálata.
Perifériás érbetegség és krónikus vesebetegség: a fokozott
Kiugró adatok szűrése Dixon Próba db. Valószínűségi szint (p%) n 10%
Az országos mérések megújult rendszere
VAN-E ESÉLY A MEZŐGAZDASÁG VERSENYKÉPESSÉGÉNEK NÖVELÉSÉRE ROMÁNIÁBAN? Kerekes Melinda - Kupán Edith 2008.
Túl alacsony-e Magyarországon kórházi ágyak száma?
A GDP alakulása Csehországban az elmúlt húsz évben Farkas Bertalan Péter Földrajz BSc október 7.
Önkormányzati Egészségügyi Napok
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
3. osztályban.
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

Általános iskolai tanárok fizetése Készítette: Horváth Bálint

Célkitűzés Általános iskolai tanárok fizetésének összehasonlítása 5 befolyásoló tényező alapján több európai országban is, és az eredmények által következtetés levonása a magyarországi helyzetre

Felhasznált adatok forrása EUROSTAT (Statistical Office of the European Communites) - Európai Közösségek Statisztikai Hivatala UBS (Union Bank of Switzerland ) – Svájci Nemzeti Bank

A felhasznált befolyásoló tényezők GDP-Aktuális árakon(2009) Általános iskolai diákok száma(2007) Egy tanárra jutó általános iskolai diákok száma(2007) Átlagos diákszám osztályonként(2007) Általános iskolai oktatásba fektetett pénz aktuális árakon(2007)

Eredmény Általános iskolai tanárok fizetése Különbség%-os eltérés Ausztria ,34-1,340%kiegyenlített Csehország ,51-19,510%kiegyenlített Dánia ,61-1,610%kiegyenlített Franciaország , ,04-27%felülértékelt Németország ,047838,9618%alulértékelt Magyarország ,5721,430%kiegyenlített Írország ,34-1,340%kiegyenlített Olaszország ,99-21,990%kiegyenlített Luxemburg ,211,790%kiegyenlített Portugália ,781220,225%kiegyenlített Szlovákia ,34-1,340%kiegyenlített Szlovénia ,9318,070%kiegyenlített Spanyolország , ,78-5%felülértékelt Egyesült Királyság ,421,580%kiegyenlített

Döntés Az elemzés alatt végbemenő számolások eredményeként bebizonyosodott, hogy Magyarországon az általános iskolai tanárok fizetése megmagyarázott a felhasznált adatok tükrében

Köszönöm a figyelmet! Június 21.