A VoIP és a Microsoft Dynamics CRM Kondás János MCSA, MCSE, MCT System Builders Kft.
Miről lesz szó? Bevezetés Mi az a VoIP? Miben más - miért jó? Infrastrukturális követelmények Problémaforrások CRM integráció
Hagyományos telefon - PSTN
két külön hálózat vonalkapcsolt architektúra „bérelt távközlési vonal”
Voice over IP (VoIP)
IP alapú telefon konvergált hálózat – minden a LAN-on csomagkapcsolt architektúra többféle eszköz csatlakoztatható cégen belüli hívások – WAN „toll bypass” – WAN alközpont céleszköz – szoftveres megoldás integrációs lehetőségek
Előnyök – cégen belüli hívás A telephely B telephely T-Ávközlési szolgáltató időegység alapú $$$
Előnyök – „toll bypass” A telephely B telephely T-Ávközlési szolgáltató helyi hívás $ távolsági hívás $$$
Infrastruktúra Szállítási réteg Hálózati réteg Alkalmazási réteg Fizikai és adatkapcsolati réteg QoS, sávszélesség
Infrastrukturális problémák delay – késés –távközlési vonal kapacitása jitter – nem üzemszerű késés –hálózati problémák, terheltség –átviteli média sajátosságai packet loss – csomagveszteség –hibásan működő eszközök
CRM integráció I.
CRM integráció II.
CRM integráció III.
Összefoglalás az IP telefon önmagában is hasznos a CRM integráció „növeli a termelékenységet” ha másért nem, ezért érdemes számításba venni figyeljünk a követelményekre –megfelelő eszközpark –technológia ismerete –utolsó az integráció!
Köszönöm a figyelmet!
© 2006 Microsoft Corporation. All rights reserved. This presentation is for informational purposes only. Microsoft makes no warranties, express or implied, in this summary.