Programozás I. Horváth Ernő 1
Elérhetőségek Bauer Péter Horváth Ernő Tanszéki honlap 2
Char c = 'A'; c = 65; // 'A' ASCII kódja c = '\x41'; // a hexadecimalis ábrázolás \x-el kezdődik 3
Char 0 – NULL karakter ('\0') 32 – space (' ') 48 – 57 – '0'-'9' 65 – 90 – 'A' - 'Z' 97 –122 – 'a' - 'z' (97 – 65 = 32 – a különbség nagy és kis betűk közt) 4
ASCII 5
Első programunk /*Első program*/ #include int main() { printf("Hello World\n"); return 0; } 6
Első For ciklusunk for(i=0; i<10; i++) { printf("%d ", i); } 7
Második For ciklusunk for(i=32; i<154; i++) { printf("%c ", i); } 8
Printf #include printf("Szöveg %d", szam); Formázott kiírás 9 %i or %dint (egész típus) %cchar %ffloat (lebegőpontos) %lfdouble (lebegőpontos) %sstring
Printf printf("%d\n", 7); printf("%3d\n", 7); printf("%03d\n", 7); ___________________________________
Printf printf("%f\n", ); printf("%10f\n", ); printf("%10.3f\n", ); printf("%10.2f\n", ); ___________________________________
Printf Szekvenci a: Funkció:Karakter: \0 karakterlánc végeNUL \a füttyBEL \b visszatörlésBS \t vízszintes tabHT \n új sorLF \v függőleges tabVT \f lapdobásFF \r kocsi visszaCR \” macskaköröm” \’ aposztróf‘ \? kérdőjel? \\ fordított per jel\ \ooo max. 3 oktális számjegybármi \xhhh max. 3 hexadecimális számjegy bármi \Xhhh max. 3 hexadecimális számjegy bármi 12
Köszönöm a figyelmet! 13