József Attila Érettségi tételminta.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar irodalom és nyelvtan vizsga a 8. évfolyamon
Advertisements

Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet)
Arany János Ősszel.
József Attila önéletrajza, versei
József Attila kései lírája
Arany János: Epilogus.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
VIRTUÁLIS TEREK online életpálya-menedzsment Dexter - MarkCon
Játsszunk káoszt! Gáspár Vilmos Debreceni Egyetem Fizikai Kémiai Tanszék.
Novellaelemzési szempontok
(1856. máj. 6 Freiberg–1939. szept. 23. London)
Szóbeli érettségi tétel (középszint) Témakör: Portrék Tétel: A felvilágosodás Csokonai Vitéz Mihály költészetében A tétel forrása: SÍPOS Jenőné – SZÉLLNÉ.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Informatika matematika speciális tagozat - tematika évfolyam -
Balassi Bálint Érettségi tételminta.
Arany János Érettségi tételminta.
Berzsenyi Dániel Érettségi tételminta.
Vörösmarty Mihály Érettségi tételminta.
Petőfi Sándor Érettségi tételminta.
Ady Endre Érettségi tételminta.
Krúdy Gyula: Szindbád Érettségi tételminta
A táj, a természet szerepe Petőfi lírájában és Az apostolban
A TÉRÁBRÁZOLÁS TÍPUSAI MROE TPM 3
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
Arany János Mindvégig.
A pszichológia mint tudomány
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
József Attila önéletrajza, versei
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
A pécsi EKF a magyar politikai diszkurzív térben Dr. Tarrósy István, egyetemi adjunktus, PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MTA PAB, december.
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Az irodalmi művek elemzésének és értelmezésének lehetséges szempontjai
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
Az epikus művek elemzésének lehetséges szempontjai
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Az idill és a halál kettőssége Radnóti Miklós költészetében
Filmelemzési szempontok
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
Napraforgó Napraforgó.
József Attila tájlírája
Morális kérdések a XX. század világirodalmában
Madách Imre Érettségi tételminta.
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
József Attila: A Dunánál
„Miért játszott a szíved, te szerencsétlen,
Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet)
Molnár András bemutatja LILLAFÜRED VIRÁGOK TERASZA FÉNYKÉPALBUMÁT.
Az interaktív vizsga jellegzetes feladattípusainak áttekintése
A Nyugat költőinek kiadásai a magyarországi antikvár árveréseken c
Kosztolányi Dezső Érettségi tételminta.
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Ezt nem tudom tűrni tovább.
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Drámapedagógia és színházlátogatás szakgimnazisták számára
Katona József Érettségi tételminta.
Arany János Vojtina Ars poetikája
Összehasonlító elemzés
Életmód, szabadidő A fogalmak tisztázása.
A keletkezés körülményei
Marx a versben – vers az órán
Az SZMBK Intézményi Modell
„Miért játszott a szíved, te szerencsétlen,
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Útravaló verseimmel Versterv.
Előadás másolata:

József Attila Érettségi tételminta

Témakör-Tételek Témakör: József Attila Tételek: 1. Törekvés a teljes és felelős emberi létre: József Attila tanítása 2. József Attila Kései sirató című versének elemző bemutatása 3. József Attila Elégia című versének komplex értelmezése 4. József Attila Óda vagy Eszmélet című versének komplex elemzése

5. “Talán eltűnök hirtelen 5. “Talán eltűnök hirtelen...” Az önmegszólító és időszembesítő verstípus szerepe József Attila kései költészetében 6. Táj és környezet új értelmezése József Attila költészetében*

Feladat Az Elégia és/vagy Külvárosi éj és/vagy A város peremén című versek elemző értelmezése

„Elégia” Elemzési-értelmezési szempontok 1. Genetikus megközelítés a vers/ek keletkezési körülményei (1933) vers/ek helye a kötetben, életműben életkörülmények szerepe

2. A szerkezet vizsgálata - térábrázolás - külső (tárgyi) –belső (személyes) világ leírása - nézőpontok, nézőpontváltások - ellentétek - a vers látható és láthatatlan szerkezete -versegységek (1-2-3) -beszédhelyzet - 1. a 3.személyű indítás 1.sz.1.sz.-re vált - 2. 2. személy - 3. ½ és 1/3 személy váltakozása

3. Műfaj - elégia jellegzetes műfaji sajátosságai - önmegszólítás/meditáció „Felelj- inne vagy –e?” „Itt pihensz…” „Magadra ismersz? „ „Ez a hazám.” - képalakotás-motívumok

4. A vers értékelése - a vers tartalmi, gondolati rétegének összefoglalása - a versüzenet tudatosítása 5. Befogadásesztétikai szempontok - a lehetséges olvasatok számbavétele - hatáskeltő eszközök vizsgálata