6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a kompetencia?.
Advertisements

A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
A kolerikus vérmérséklet
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
(A vezető magatartása, stílusa)
2. előadás.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A tanulók társas helyzete az iskolában
STILUSELMÉLETEK.
A vezetés Mi a vezetés?.
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Vezetés és Szervezetfejlesztés előadás
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Algoritmizálás Göncziné Kapros Katalin humaninformatika.ektf.hu.
Menedzsment irányzatok
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
CSALÁDI VÁLLALKOZÁSOK Tapasztalatok Javaslatok Ajánlott dokumentum.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A szervezeti centralizáció jelentősége
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Vezetés – Vezetési Stílusok
A vezetés mint menedzsment funkció
Egyéni döntések a szervezetben
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Döntéselőkészítés, döntéstámogatás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
TEMESVÁR FEBRUÁR 17 HÁZICSOPORTOK A GYÜLEKEZETBEN.
A pedagógus.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Szervezeti struktúra és kultúra
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Delegálás.
Oktatásmenedzsment 2012/2013 – 1. félév.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Jel és adatvezetékek védelme, árnyékolások, tömítések.
Vezetés.
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
A munkával való elégedettség
A vezetésről.
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
A hatékony vezető eszközei
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Master of Arts International Hotel Management To Lead & To Manage Dr. Juhász László PhD :34.
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Értékesítési képviselő – Food
Kultúra és kommunikáció
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
Vezetéselmélet, rendezvény szervezés készítette: Petrika Ibolya
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Előadás másolata:

6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus

Ember és vezetés, vezetési stílus 5. Döntésközpontú elméletek A döntésközpontú elméletek a döntésben való részvétel ( participáció ) foka szerint osztályozzák a vezetési stílust, vagyis hogy a vezető a döntéshozatalban milyen fokú részvételt enged meg beosztottjainak. MAYNARD (1975) a következő 3 vezetési stílust különböztette meg. a) döntés és utasítás b) döntés és meggyőzés c) döntés együtt

Ember és vezetés, vezetési stílus 5. Döntésközpontú elméletek ( folyt. ) LIKERT szerint azonban a következő vezetői stílusok különböztethetők meg: a) keménykezű parancsoló b) jóakaratú parancsoló c) konzultatív d) részvételi elvű

Ember és vezetés, vezetési stílus 6.Személyiség központú elméletek A vezető vagy a feladatra, vagy a munkatársaival való jó kapcsolat kialakítására összpontosítja a figyelmét, avagy valamilyen arányban mindkettőre. 1) a feladat centrikus vezető a) hajtja beosztottjait b) szigorú felügyeletet biztosít c) az emberi tényezőkre nem fókuszál, csak amennyi a feladat végrehajtásához szükséges 2) a jó kapcsolat centrikus vezető a) összetartó b) jó hangulatú csoport kialakítására törekszik c) ettől várja a magas szintű teljesítést

7. A helyzetorientált vezetési stílus Ember és vezetés, vezetési stílus 7. A helyzetorientált vezetési stílus A jelenlegi vezetési teóriákat a kontingencia- elmélet uralja: Kontingencia-elmélet: nincs egyetlen jó stílus, a vezetőknek nem jó vezetési stílust kell keresgélni, hanem - a dolgokra odafigyelőnek - jó helyzetfelismerőnek - rugalmasnak - alkalmazkodónak kell lenni - ill. ezen tulajdonságokat kell fejleszteni

7. A helyzetorientált vezetési stílus Dr. Paul Hersey modellje: Ember és vezetés, vezetési stílus 7. A helyzetorientált vezetési stílus Dr. Paul Hersey modellje: A dolgozók felkészültsége, illetve motivációja alapján vázol fel különböző helyzeteket és a hozzájuk tartozó célszerű vezetési stílust.

Ember és vezetés, vezetési stílus 7. A helyzetorientált vezetési stílus Beosztottak felkészültsége: Magas: R4 Közepes: R3, R2 Alacsony: R1