ZAJVÉDELEM SZÁMÍTÁSI PÉLDA Koren Edit 3.. Feladat A gyárban folyamatos a termelés. Három műszakban dolgoznak. Nőket csak abban a műszakban lehet foglalkoztatni,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Lean stratégia gyakorlati megvalósítása
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása május, országos és budapesti hallgatottság -
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Felvételi jelentkezések I.
Egy vonzóbb város: Biharkeresztes
Mini felderítő repülőgép készítése SolidWorks-szel
Mellár János 5. óra Március 12. v
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
ZAJVÉDELEM Koren Edit 4..
Koordináta transzformációk
Vámos Máté– BME Geotechnikai Tanszék
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
Vizsgálati módszerek Közlekedési zaj mérésének alapelvei - közút
Euklidészi gyűrűk Definíció.
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje A fazekas műhely példája és más egyszerű példák a vállalat modellezésére, rendszermátrix számításokra.
Pályaválasztási szülői értekezlet 2012 Csapókerti Általános Iskola Debrecen.
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
Védőgázas hegesztések
A TERMÉSZETTUDOMÁNYOK ALAPJAI 1. Matematika
ZH: december 18 kedd, 40 perces
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Kvantitatív módszerek
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
Dr. Balogh Péter Gazdaságelemzési és Statisztika Tanszék DE-AMTC-GVK
Kvantitatív módszerek
Példák I. Viszonyszám számítás.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek
Bontsd fel a zárójeleket, vonj össze, majd helyettesíts be!
Összefoglalás 2.. Összefoglalás - 1. feladat (a ; b) = 23·33·7 a szám = 2x·33·72·115 b szám = 24·3y·5·7z x = ? y = ? z = ? Mennyi az x, y és z értéke?
IV. Terjeszkedés.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
MENETREND HASZNÁLATÁNAK GYAKORLÁSA Feladat: autóbusz, villamos, trolibusz, fogaskerekű, HÉV menetrend gyakorlása El szeretnénk jutni a Selyemrét megállóból.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Elektronikus tananyag
Felsőoktatási felvételi eredmény (2006/2007). Oszt. Létsz. (L) Jelentkezők száma (J) 1. helyen felvételt nyert További helyen felvételt nyert Összes felv.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Továbbtanulás 2013/2014..
Kvantitatív módszerek
KARSZTHIDROGEOLÓGIA (2012)
Némethné Kárpáti Nóra mb. tanulmányi osztályvezető
Geodézia BSC 1 Gyors ismertető
Iskolaválasztás előtt… A középfokú iskolák nyilvánosságra hozzák a felvételi eljárásuk rendjét.
4. hét 2007.október 9.. Üzemi zajkibocsátás vizsgálata MSZ Fogalmak:  zajkibocsátási hangnyomásszint L AE : a mérőfelület egy pontjára vonatkozó.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Győrfi András demonstrátor SZE, MTK, BGÉKI, Környezetmérnöki tanszék
A munkanélküliség problémája Szabadkán - frissen végzettek álláskeresési problémái - Szekció: Társadalmi problémák a városokban Előadó: Kovács Krisztina.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A termelés költségei.
Előadás másolata:

ZAJVÉDELEM SZÁMÍTÁSI PÉLDA Koren Edit 3.

Feladat A gyárban folyamatos a termelés. Három műszakban dolgoznak. Nőket csak abban a műszakban lehet foglalkoztatni, ahol a teljes munkaidő alatt kevesebb, mint 40 dB az egyenértékű zajszint. A működtetett gépek munkabeosztása és hangnyomásszintjei a következők: 1. gép: L=37 dB 2. gép: L=45 dB 3. gép: L=12 dB 4. gép: L= 8 dB 5. gép: L=18 dB 6. gép: L=22 dB Felvételre jelentkezik egy fiatal nő, melyik műszakban alkalmazná, miért?

Megoldás I. műszak Gépek: 1.L 1 =37dBt 1 =6ó 2.L 2 =45dBt 2 =4ó 3.L 3 =12dBt 3 =3,5ó 6.L 6 =22dBt 6 =2ó

Megoldás II. műszak Gépek: 2.L 2 =45dBt 2 =0,5ó 3.L 3 =12dBt 3 =4ó 4.L 4 =8dBt 4 =7ó 5.L 5 =18dBt 5 =4ó

Megoldás III. műszak Gépek: 5.L 5 =18dBt 5 =5,5ó 6.L 6 =22dBt 6 =6,5ó

Megoldás L eqI. = 43 dB

Megoldás L eqII. = 33 dB

Megoldás L eqIII. = 22 dB Az új jelentkező a II. ill. III. műszakban alkalmazható!