Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás v 3.1 2013.09.12.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

A LabVIEW használata az oktatásban
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Műveletek logaritmussal
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 1. óra október 7.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 5. Óra MA-DAQ – Műszer vezérlése November 26.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 6. óra március 22.
Virtuális méréstechnika Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 4. Óra LabVIEW – Fájl I/O, TCP-IP szeptember 26., verzió.
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 9. Óra Idő és sokaságátlag November 7., 9.
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 7. Óra Digitális oszcilloszkóp kezelése LabVIEW-ból Október 17., 19.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 8. Óra Spektrum, Lock-in Október 24., 26.
A LabVIEW használata az oktatásban
Mérés és adatgyűjtés Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely 10. Óra MA-DAQ – Műszer vezérlése November 12., 15. v
Virtuális méréstechnika Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 2. Óra LabVIEW alapjai szeptember 12., 14.
Virtuális méréstechnika 12. Óra Karakterisztikák mérése November 21. Mingesz Róbert v
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 7. óra március 29.
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 2. óra február 13., 16.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Virtuális méréstechnika
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat
Mérés és adatgyűjtés 4. Óra Adatok importálása és exportálása, adatok elemzése szeptember 24., 27. Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely.
Virtuális méréstechnika
Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 5. Óra LabVIEW – Ferde hajítás Október 3.
Mérés és adatgyűjtés Virtuális méréstechnika Mingesz Róbert 9. Óra Idő és sokaságátlag November 7., 9.
Mérés és adatgyűjtés Mingesz Róbert 5. Óra LabVIEW – Ferde hajítás Október 3., 5.
Virtuális méréstechnika Görbe illesztése 1 Mingesz Róbert V
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Hőmérséklet mérése Kovács Tamás, Mingesz Róbert, Balogh Krisztián, Boros Péter, Zana Roland.
Virtuális méréstechnika Adatok elemzése, fájl I/O 1 Mingesz Róbert V
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Zajok és véletlen jelenségek interdiszciplináris területeken való alkalmazásának kutatása és oktatása. TÁMOP A/2-11/ KLJN kommunikációs.
Mérés és adatgyűjtés 6. Óra Digitális oszcilloszkóp és hangkártya
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral 1 Makan.
Mérés és adatgyűjtés 7. Óra
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 4. óra február 25.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Virtuális méréstechnika levelező Mingesz Róbert 2. Óra október 8.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező Kincses Zoltán, Mellár János 5. Óra Karakterisztikák mérése II + Termisztor December 7. v 2.0.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 2. Óra Október 27. Kincses Zoltán, Mellár János v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 4. Óra Karakterisztikák mérése November 23. Kincses Zoltán, Mellár János v
Virtuális méréstechnika Ferde hajítás 1 Mingesz Róbert, Vadai Gergely V
Virtuális méréstechnika Spektrum számolása 1 Mingesz Róbert V
Virtuális méréstechnika MA-DAQ műszer vezérlése 1 Mingesz Róbert V
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat A/D konverter Makan Gergely, Mellár János, Mingesz Róbert, Boros Péter, Zana Roland Makan Gergely,
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
A LabVIEW használata az oktatásban
Alapok 2013/2014, őszi szemeszter gyakorlati foglalkozás Automatizálási tanszék.
Másodfokú egyenletek.
Darupályák tervezésének alapjai
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém 2007.
A LabVIEW használata az oktatásban
Virtuális méréstechnika Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral Karakterisztikák mérése II Mérések termisztorral 1 Mingesz Róbert V
A LabVIEW használata az oktatásban
Virtuális méréstechnika 3. Óra Sub-VI és XY grafikon szeptember 17., 20. Mingesz Róbert v
Mérés és adatgyűjtés 5. Óra LabVIEW – Ferde hajítás Október 1., 4. Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely v
szakmérnök hallgatók számára
Másodfokú egyenletek.
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Elektronikus tananyag
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Mérések MA-DAQ műszerrel 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat – levelező Fájl I/O, detrending 1 Mingesz Róbert v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Hálózati kommunikáció 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás V
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat – levelező NI adatgyűjtők programozása 1 Mingesz Róbert V
1Objektumorientált elemzés és tervezés – Dinamikus modellezés Gyurkó György Objektumorientált elemzés és tervezés Dinamikus modellezés.
Mérés és adatgyűjtés Utolsó óra Mingesz Róbert május 5. 1.
CNC forgácsoló tanfolyam 2008 – 2009 Dr. Neiger Róbert
A LabVIEW használata az oktatásban Oszcilloszkóp vezérlése LabVIEW környezetből 1 Mingesz Róbert, Vadai Gergely május 17.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat
Előadás másolata:

Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás v

Tartalom Szorgalmi feladat Bevezető anyag Feladatok megoldása Jegyzőkönyv 2

Bevezetés – Formula Node 3

Formula node C jellegű szintaxis 2 opció: formula node vagy express VI 4

Bevezetés – Sub-VI 5

Sub-VISub-VI 6 Megfelel: alprogram, függvény Bármelyik VI-ból készíthető sub-VI – Megfelelő ikon kialakítása – Connector pane: terminálok hozzáférhetősége Nincs rekurzív hívás

Sub-VISub-VI Terminál elrendezések 7

Sub-VISub-VI Terminálok bekötése (huzal eszköz) 8

Sub-VISub-VI Ikon szerkesztése 9

Bevezetés – Ábrázolás grafikonon 10

Waveform Chart Új adatok hozzáfűzése a grafikonhoz 11

Waveform Graph Mintavételezett jelek megjelenítése 12

Waveform Graph Mintavételi időköz megadása 13

XY Graph Jelek ábrázolása egymás függvényében 14

XY Graph Express XY graph 15

Bevezetés – Segédeszközök 16

Lineárisan növekvő jel előállítása 17 Saját kód vagy beépített rutin használata

Szinusz minta előállítása 18 Saját kód vagy beépített rutin használata

Feladatok megoldása 19

1. feladat Olyan sub-VI elkészítése, mely másodfokú egyenletet old meg, a megoldást pedig egy formula node segítségével számolja ki Lépések: – Megoldóképlet: formula node-ban – Mentés – Ikon szerkesztése – Terminálok bekötése – Felhasználás 20

1. feladat – példa blokk diagramra 21

1. feladat – példa előlapra 22

2. feladat Készítsen olyan programot mely egy xy grafikonon megjeleníti a másodfokú függvényt, és kiszámolja a gyökeit! Az egyenlet gyökeinek kiszámolására használja fel az első feladatban készített subVI-t! 23

2. feladat – Példa előlap 24

Emlékeztető: xy grafikon, tömbök 25

3. feladat Lissajous-görbék rajzolása A Lissajous-görbék időben változzanak, mint a régi scifik-ben! 26

3. feladat – Példa előlap 27