Európai művészet a XVIII –XIX. sz.-ban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
XIX. század második fele
Advertisements

A ROMANTIKA ÉS A MŰVELŐDÉS EURÓPÁBAN
A romantika.
A realizmus XIX. század második fele
Gustave Courbet: A mindenre elszánt/kiábrándult ember
Realista építészet EKLEKTIKA
REFORMKOR (1830 körül – 1848).
Az érett reneszánsz festészete (A 16. század eleje)
Rodostói kakukkok.
A romantika Magyarországon
Művészettörténet Az impresszionizmus
A REALIZMUS.
EURÓPA ÉS AZ EURÓPÁN KÍVÜLI VILÁG A SZÁZADBAN
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti és kulturális lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Automatikus diaváltás A hangszórókat kérem bekapcsolni.
HISTORIZMUS, EKLEKTIKA – XIX. sz. 2. felének építészete
A romantika irodalmából
OSZTÁLYOZÓ VIZSGÁK 9.O. 10.O..
HÁZI F. - ROMANTIKA.
T.
A 19. század második fele. Historizmus, akadémizmus, impresszionizmus
Klasszicizmus és romantika a képzőművészetben A magyar klasszicizmus
Festészet, szobrászat Biedermeier
A klasszicizmus.
CAMILLE PISARRO Zene: Clayderman automata képváltás.
A ROMANTIKA.
Klasszicizmus Franciaország Anglia Németország A párizsi Odeon színház
Reneszánsz festészet RAFFAELLO.
Szövetség A B A R O K K.
Építészet, szobrászat, festészet
A Rákóczi – szabadságharc korának művészettörténeti stílusa, a BAROKK
B arokk, mint művészettörténeti stílus
A barokk, mint művészeti irányzat
A romantika.
T.
(középszintű érettségihez)
(középszintű érettségihez)
T.
Andy Warhol: Marilyn 1967 Popart. Andy Warhol: Marilyn 1967 Popart.
A ROMANTIKA ÉS A MŰVELŐDÉS EURÓPÁBAN
A KLASSZICIZMUS MAGYARORSZÁGON
A romantika.
Művészetterápia vizsga anyaga. II. évfolyam őszi szemeszter
Realizmus, Preraffaeliták testvérisége, Plein air
Művészettörténet zenészeknek Irányzatok a XIX
A reformkori romantika Magyarországon
Romantika.
orosz építészet a 19. században
A klasszicizmus 24/A.
Készítette: Domján Gáborné
Családi téma megjelenése a művészettörténetben Habók Lilla Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése szeminárium
Klasszicizmus Készítette: Ecseri István.
A ROMANTIKA életérzése, világszemlélete stílusirányzata A XIX. század
Romantika 1850 ~ 1870 Készítette: Ecseri István.
A magyar klasszicizmus szobrászata
A magyar klasszicizmus építészete
A romantika.
A klasszicizmus korának festészete Európában
Készítette: Jekő Kata és Tornyi Zita
T Téma: ÉLETKÉP.
A romantika egy egységes korstílus, ami több művészeti ágra együttesen terjedt ki. Kialakulásának időszaka a 18. század vége, virágkora a 19. század első.
Impresszionizmus.
A klasszicizmus
A romantika.
A felvilágosodás kora A klasszicizmus.
Előadás másolata:

Európai művészet a XVIII –XIX. sz.-ban Klasszicizmus – XVIII. sz. Felvilágosodás, racionalizmus korszaka Az antik művészet eszményeit követő stílusirányzat Mitológiai tematika; történelmi festészet Romantika – a XIX. sz. első fele A napóleoni korszak utáni restauráció; forradalmak kora Mozgalmas, érzelmeket kifejező kompozíciók Misztika, múlt iránti nosztalgia, egzotikum Realizmus – a XIX. sz. közepe A klasszikus–akadémikus hagyományoktól való elfordulás a valóság ábrázolása; természethűség idealizálás nélkül

A klasszicista építészet Richard Boyle: A Chiswick-ház. London, 1724.

Bécs Bécs, Parlament, 1872 –73

Robert Smirke: British Museum, London. 1823 –47

A magyar klasszicista építészet Pollack Mihály: Nemzeti Múzeum. Budapest, 1837–1846.

Szeged, a Zsótér-ház (1840 – 1866)

A romantika neogót építészete Friedrich von Schimdt: Bécsi Városháza 1872 –1883. Bécs, Fogadalmi templom, 1853

Neuschwansteini kastély, II. Lajos Bajor Király. 1869 –1889

Klasszicista szobrászat: Antonio Canova Canova: Poalina Bonaparte-Borghese (Venus) Alvó Ariadné. Római szobor

Canova: Amor és Psyche

Winckelmann: „nemes egyszerűség, csendes nagyság” Ferenczy István: Pásztorlányka. 1822 Kölcsey Ferenc. 1846 Bertel Thorwaldsen: Iason; Venus

Jacques Louis David. Marat halála. 1793. KLASSZICIZMUS XVIII. század 2. fele, XIX. sz. eleje Antik művészet követése Akadémiai képzés: tökéletes rajztudás; perspektíva: három-dimenziós illúzió; fény-árnyék hatások antik harmónia tan – világos szerkezet, „szigorú”, „hűvös” stílus Heroizmus; politikai eszmények (antik minták) Jacques Louis David. Marat halála. 1793.

David: A Horatiusok esküje. 1784.

David: A szabin nők. 1799.

David: Bonaparte Napolen átkel az Alpokon. 1801.

Francisco Goya Maják az erkélyen. 1807 Boszorkányszombat. 1789.

Goya: 1808 május 3. 1814.

ROMANTIKA – XIX. sz. I. fele A klasszicista akadémikus stílus elvetése A természet, modell utáni rajz helyett/mellett teret nyer a konceptuális művészet Pátosz, érzelmek kifejezése William Blake: angol kora-romantika W. Blake: Elohim megteremti Ádámot. 1795. (metszet, akvarell) Urizen megteremti a világot. 1794. (William Blake egyéni mitológiája)

Turner: Móló Calais-nál 1803. Angol kora-romantika Turner: Móló Calais-nál 1803.

A romantika festészete. Eugène Delacroix Chopin portréja. 1838. A Szabadság vezeti a népet. 1830.

Barabás Miklós. Galambposta. 1843. Delacroix: Dante bárkája. 1822.

Az egzotikumok iránti vonzalom Delacroix: Algíri nők. 1834.

Német romantika – Caspar David Friedrich C. D. Friedrich: Reggel az óriáshegységben. 1810.

C. D. Friedrich: A Krétasziklák Rügenen. 1818 C. D. Friedrich: Vándor a ködhegység felett.1817.

C. D. Friedrich: Holdtöltét néző férfi és nő. 1824.

REALIZMUS – XIX. sz. közepe. A valóság valamennyi jelensége megörökítésre méltó téma Gustave Courbet: A festő műterme. 1855.

Jean François Millet – a barbizóni festőiskola A tájkép akadémikus kulissza-jellege helyett valóságos természet, „plein-air” tanulmányok Ideáltípusok helyett köznapi emberek, „fennkölt” témák helyett reális élethelyzetek Millet: Kalászszedők. 1857.

Millet: Angelus.

Manet: Reggeli a szabadban. 1863. Giorgione: Koncert a szabadban.1509. Manet: Reggeli a szabadban. 1863.

Edouard Manet: a realizmustól az impresszionizmusig Manet: E. Zola portréja. 1868. Manet: S. Mallarmé portréja. 1877.