UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek TMForum Dr. Bilicki Vilmos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
© 2011 IBM Corporation profit + admin = asl. © 2011 IBM Corporation APPLICATION SPECIFIC LICENSING *Certain countries may be excluded based on IBM's exclusive.
Advertisements

Az Intel® Xeon® processzor 5500 sorozat
Számítási Felhő evolúció (Cloud Computing Evolution)
Quest Szakmai Konferencia Ker-Soft Kft szeptember 27.
Tester Developer Architect Project Manager Business Analyst Designer Database Professional.
Richter Elek Technikai terméktámogatási felelős Microsoft Magyarország.
Elektronikus Közbeszerzés EU projektek. Szinergiában működtetett projektek •CEN ISSS epcwgII az Európai Szabványügyi Bizottság által indított „Elektronikus.
TRAINING PROVIDERS : Keyplayers for SME competitivity François Adoue, Multimedia Jobs Association President EQF Code logo DAT CONFERENCE BUDAPEST DECEMBER.
Messages Szöveg A A B B C C A A B B C C A A B B C C Endpoint.
2 3.NET Framework 3.0 Visual Studio Extensions for WF Visual Studio Extensions for WCF/WPF CTP ASP.NET AJAX 1.0 Ajax Toolkit.NET Framework 3.5 Visual.
21 Years of Partnership and Innovation 1989 Citrix Systems founded 2010 Citrix signed licensing agreement with Microsoft for NT Server Introduced Independent.
Openstack Matics Zoltán
Koordinációs módszerek II. Gulyás László AITIA International Rt. Ágensek és multi-ágens rendszerek Kurzus az ELTE programtervező-matematikus.
Hungary In the heart of Europe for over 1100 years Member of the European Union since May 2004 Citizenship: 10 million Economic Importance.
The role of ARC in scaling up the Hungarian NGI Péter Stefán NIIFI NorduGrid 2011 May 9-12 Sundvolden, Norway.
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency Gábor Vámosi Managing director.
Budapest University of Technology and Economics Fault-tolerant Systems Research Group Nyílt Fejlesztőrendszerek Domain specifikus nyelvek Eclipse Modeling.
Budapest University of Technology and Economics Fault-tolerant Systems Research Group BIRT, Szerveroldali Eclipse, TPTP, Subversive Balogh András.
Az IBM SPSS Statistics programrendszer Gazdaságinformatikus MsC.
1. Oracle Fusion Middleware Forum OFMW Infrastruktúrális elemek Nagy Péter Termékmenedzser.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek Bevezető Dr. Bilicki Vilmos.
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek ITIL (forrás: Georgiu Achilles.
E-Business alapfogalmak
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt eTwinning: a digital touch in teacher training Klaudia.
Az elektronikus üzletelés globális szabványa Forrás: The Global Standard for Electronic Business Dale Waldt Program Development, OASIS
Infokom. rendsz. 11. előadás nov Kommunikációs rendszerek alapjai 11. előadás Rádiós adathálózatok Bluetooth, ZigBee, WiFi, WiMAX, Takács.
Infokommunikációs rendszerek 11
Course Situation and Event Driven Models for Multilevel Abstraction Based Virtual Engineering Spaces Óbuda University John von Neumann Faculty of Informatics.
Course Situation and Event Driven Models for Multilevel Abstraction Based Virtual Engineering Spaces Óbuda University John von Neumann Faculty of Informatics.
SZANYA ZSOLT E LBACOM – A UTHORIZED W INDOWS E MBEDDED D ISTRIBUTOR.
File Classification Infrastructure
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
SZOLGÁLTATÁSMENEDZSMENT 2. előadás: ITIL V3 / Service Strategy I.
PPKE ITK 2008/09 tanév 8. félév (tavaszi) Távközlő rendszerek forgalmi elemzése Tájékoztatás 2.
 SAP AG 2001, mySAP.com Standard 1 Introduction to SAP solutions R/3, CRM, BI, SCM, SRM, Enterprise Portals & Industry Solutions.
Service Manager.. Remedy Action Request System OpenView Operations.
„MICROSOFT IT ÜZLETI INTELLIGENCIA MEGOLDÁS BEMUTATÓ” Avagy az IT adat vizualizációs lehetőségi egyéb szervezeti egységek felé („ablak” a nagyvilágra)
„MICROSOFT SYSTEM CENTER 2012 OPERATIONS MANAGER” Intelligens mérési megoldások gyorsan Benkovics Viktor Vezető tanácsadó Microsoft Magyarország – Services.
Költség hatékony és rugalmas infrastruktúra ami az ismert és meglevő termékeken alapul  Heterogén környezetek támogatása  Folyamat automatizálás  Önkiszolgáló.
Alertet indíthat egy: SQL Server esemény (LOG) SQL Server performancia érték WMI events Alert végezhet: Operátor értesítést JOB indítás (válasz az eseményre)
Kitűnjünk a tömegből Meg tudjuk mutatni, hogy értünk hozzá Jobb munkalehetőségek Magasabb fizetés Nemzetközi szinten is elismert Ismeretek bővítése.
Stratégiai szerepkör, üzleti folyamatok szerves részévé vált az IT Növekvő elvárások a szolgáltatással szemben Komplexebb rendszerek, globalizációs irányok,
Projektmunka az NI-nál
Aktuális helyzet Elhasznált gumiabroncs hasznosítás MAGUSZ
Tervminták megvalósítása B formális nyelven Papp Olga Vadász Péter Témavezető: Fóthi Ákos egyetemi tanár.
Tervminták megvalósítása B formális nyelven Papp Olga Vadász Péter.
Szervező program Pénzügy figyelő, számlázó program Legújabb alkalmazás.NET Framework 2.0 WSE.NET Framework 4.0 WCF Régebbi, jól bevált alkalmazás.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
FÉ1 FP 6 IST pályázatok Konzultációs nap. FÉ2 Tervezett program 14h-15h: A 4. pályázati felhívás tapasztalatai, magyar sikerek Feuer Éva, Haidegger Géza,
1 SCI-BUS SCIentific gateway Based User Support Kezdés: Futamidő: 36 hónap SCI-BUS is supported by the FP7 Capacities.
W3C Műhelykonferencia, BUTE FUSION Szolgáltatás-orientált üzleti rendszerek szemantikus integrációja Előadók: Szikora Béla, Martinek Péter.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
Tanulni, tanulni, tanulni Értékesítői képességek, a személyzet képzése.
SAP Best Practices for CRM Újdonságok. © SAP 2010 / Oldalszám: 2 Az SAP Best Practices for Customer Relationship Management az alábbi területekhez tartalmaz.
CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ ÉS BÉREZÉS I.A CSR FOGALMÁRÓL II.CSR ALAPÚ BÉREZÉS III.CSR ALAPÚ MOTIVÁCIÓ IV.CSR ALAPÚ GLOBÁLIS BÉRPOLITIKA MULTINACIONÁLIS VÁLLALATOKNÁL.
Domain names and DNS Félegyházi Márk Laboratory of Cryptography and System Security (CrySyS) Budapest University of Technology and Economics Department.
Szimuláció, mint vizsgálati-tervezési eszköz II.
1 © Copyright 2009 EMC Corporation. All rights reserved. Az adattárolás új trendjei az EMC-nél Suba Attila, CISA, CISSP Account Technology Consultant EMC.
- Group Policy - Group Policy Preferences - Group Policy 4x5 - Optimális munkakörnyezet – az első lépcsőfok.
*Generic Application-level Protocol Analyzer A lyuk azonosítása Lyuk kutatás Szignatúra fejlesztés Szignatúra tesztelés A szignatúra kiadása 4 óra.
A sablon nyelvének választása: /Format/Slide Design /majd jobb oldalt válaszd a másik be- ágyazott sablont! Projekt logó beállítása: /View/Master /Slide.
New Horizons in Brain Research & Gendered Innovation VALÉRIA CSÉPE Brain Imaging MTA RCNS, Budapest.
Web Application 1 Web Application 3 Web Application 2 Web Application 4 Shared Service Provider 1 Shared Service Provider 2 Excel Services1 Search1.
General Motors Powertrain – Magyarország Kft. Dátum: Április 16
Design Thinking módszertan Juhász Dániel UI Designer / DT Coach Buday Balázs Product Owner / DT Coach.
Vállalati modellek 2007.
Analyzing Business Markets
Nokia C5 Data Sheet Planned Market Introduction • Q Category
International Development Norway
Antibiotic Drug Prescription
Előadás másolata:

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek TMForum Dr. Bilicki Vilmos Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport Szoftverfejlesztés Tanszék

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A mai előadás tartalma  TMForum ■Frameworx ■eTOM – Üzelti folyamat keretrendszer ■Információs keretrendszer – SID ■Alkalmazás kerterndszer – TAM ■Integrációs kereterendszer – BSS/OSS ■Üzleti metrikák Hálózati Operációs Rendszerek

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Cél  A vállalat életében megjelenő feladatok, folyamatok szabványosítása a szoftverek egyszerűbb integrálása, csereszabatossága érdekében  Szabvány csoportok ■eTOM – folyamatok szabványosítása ■SID – adatmodellek szabványosítása ■TAM – alkalmazások szabványosítása ■Integration Framework – integrációs keretrendszer ■Business Metrics - Üzleti metrikák Hálózati Operációs Rendszerek3

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Frameworx Hálózati Operációs Rendszerek4

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS eTOM Hálózati Operációs Rendszerek5  Szolgáltatás orientált üzletet leíró hierarchikus katalógus  Három szintre koncentráll: ■Stratégiai ■Működtetés ■Vállalati

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamat szintek Hálózati Operációs Rendszerek6

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS eTOM Hálózati Operációs Rendszerek7

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS OPS folyamatok Hálózati Operációs Rendszerek8

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS L2 OPS Hálózati Operációs Rendszerek9

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS L3 OPS Hálózati Operációs Rendszerek10

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Strategy Hálózati Operációs Rendszerek11

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Strategy L Hálózati Operációs Rendszerek12

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Enterprise Hálózati Operációs Rendszerek13

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek14 Alapvető folyamat modellezés

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek15 Interakciós diagram

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek16 Folyamat interakciós diagram  A teljesítés eladás előtti szakasza  Markeing Fulfillment Response – vásárlásra ösztönzi az ügyfelet

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek17

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Dinamikus folyamat modell Hálózati Operációs Rendszerek18

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS TAM  Célja az operációs rendszerek rendszerének szabványosítása ■OSS – operation support system ■BSS – business support system  Főleg L1 alkalmazásokra koncentrál Hálózati Operációs Rendszerek19

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek20

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Market/Sales Management Hálózati Operációs Rendszerek21

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Product management Hálózati Operációs Rendszerek22

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Customer management Hálózati Operációs Rendszerek23

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Service management Hálózati Operációs Rendszerek24

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Resource management Hálózati Operációs Rendszerek25

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Supplier/Partner domain Hálózati Operációs Rendszerek26

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Enterprise domain Hálózati Operációs Rendszerek27

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Cross domain Hálózati Operációs Rendszerek28

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Intgeráció  Cél: Üzleti Folyamat definiálása (Business Process) ■SOA kiterjesztése – Függőségi modell – Érték lánc szemlélet ■Elő/Utófeltételek ■SLA, … ■Rövid vs. Hosszú idejű kapcsolat ■Granularitás Hálózati Operációs Rendszerek29

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Interfész alapú szabványosítás  Template – DSL  Specification – Konkrét terület igények leírása Hálózati Operációs Rendszerek30

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alkalmazott struktúrák  Business Service  Business Service Order – az üzleti szolgáltatás vezérlése  Task Order – a feladat végrehajtásán ak vezérlése Hálózati Operációs Rendszerek31

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Integráció TAM kapcsolat Hálózati Operációs Rendszerek32

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Frameworx elemek Hálózati Operációs Rendszerek33

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek34

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Information framework - SID  Keretrendszerek keretrendszere ■Modellek/Modell csomagok ■Tervezési minták, szabályok ■ABE – Aggregated Business Entity Hálózati Operációs Rendszerek35

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Példa - QoS Hálózati Operációs Rendszerek36

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Üzleti metrikák Hálózati Operációs Rendszerek37

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS OPEX modell Hálózati Operációs Rendszerek38

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek39

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek40

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek41

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek42

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek43

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A mai előadás tartalma  TMForum ■Frameworx ■eTOM – Üzelti folyamat keretrendszer ■Információs keretrendszer – SID ■Alkalmazás kerterndszer – TAM ■Integrációs kereterendszer – BSS/OSS ■Üzleti metrikák Hálózati Operációs Rendszerek