Kedvenc tantárgyam Ásványtan.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Reformkor.
Advertisements

Híres épületek a Reformkorban
Cseppkőbarlangok Huszti Dóra 9.o
Magyarország kék aranya Fenntartható ásvány- és termálvíz felhasználás
Fotó: Fenyősi László. Fotó: Fenyősi László Fotó: Fenyősi László.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Szigetszentmiklós Készítette:Haász Valter.
Készítette: Kiss Dániel
Készítette:Lengyel Tamás
művelődéstörténeti szerepe
Magyar sajtótörténet Irodalmi, művészeti és kulturális lapok Magyarországon a kezdetektől napjainkig.
Témakör: Ásvány és kőzettan
© Gács Iván (BME) 1 Pernye keletkezése, tulajdonságai, természetes leválasztódás.
Készítette : Kis Adrián Benjámin Neptun-kód : BAW8DS Tankör : MF13M2
Ásvány- és kőzettan – Mohs-féle keménységi skála
Készítette: Tamás Kitti (MFK M4) Téma: Ásványtan
Készítette:Majoros Péter Ásvány és kőzettan tantárgy bemutatása
Készítette: Németh Sándor
Egyesületi tagok.
Gyakorlatok a földtudományi képzésben, soproni tapasztalatok
Magyarországi természetföldrajzi kutatások története
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Ezüst Jakab Attila.
Eötvös Loránd élete és munkássága
Állattudományi és Állattenyésztéstani Tanszék
Az élőlények rendszerezése
Környezettan alapszak (BSc)
A magyar felvilágosodás
Élete IttSzületett -Élt-ésHalt A Líceum homlokzata A Líceum tornaterme 1939-ben a Baár–Madas Református Leánylíceumban kitüntetéssel érettségizett.
Ausztrália ipara.
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
Holcim Hungária Zrt. © 2010 Ismeri Ön a Holcim Hungária Otthon Alapítványt?
LED-ek élettartam vizsgálata
A Közép-Dunántúli Régió ipara
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények.
Magyar részvétel a COROT űrtávcső programjában Sódorné Bognár Zsófia MTA Konkoly Thege Miklós Csillagászati Kutatóintézete VI. Ifjúsági Fórum –
Magyarország ipara Tegnap-ma-holnap.
SZÉCHENYI ALKOTÁSAI.
Készítette: Varró Vivien Tankör: MF12M3
Felvidék kulturális öröksége Régmúlt és jelen. Felvidék néphagyománya Felvidék neves városai Írók, neves személyiségek Szlovák-magyar viszonyok - kitekintés.
Tettye.
Márciusi ifjak MINTAFELADAT.
Czene Alexandra 9.b.
Kövér családok.
Kutatási eredményeinkKiadványaink A tanszék bemutatása A Debreceni Egyetem Ásvány- és Földtani Tanszéke (korábban Intézet) Karunk legrégebbi egységei közé.
Készítette: Nagy Fruzsina,Czinege Ágnes,Habuczki Milán
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
A magyar klasszicizmus építészete
Eötvös Lóránd: Gravitáció
DEBRECENI EGYETEM Természettudományi és Technológiai Kar Földtudományi Intézet Természetföldrajzi és Geoinformatikai Tanszék AZ EMBER DOMBORZATRA GYAKOROLT.
Ásvány - és kőzettan alapjai
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Emlékezzünk azon Évfolyamtársainkra
Eötvös Loránd élete és munkássága ( Pest, július 27. – Budapest, április 8.)
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
A rendi nacionalizmus kora – A magyar jakobinus mozgalom A klasszicizmus II. Lipót császár I. Ferenc Bibliográfia: Romsics Ignác.
NPK Ember és természet szakmai tagozat
Meghívó ! Agykutatás Napjai Budapesten március 17-18
SZÜLETÉSNAPI KÖSZÖNTÉS
Emlékhelyek, régi építmények
Ásványi anyagok felhasználási lehetőségei a mezőgazdaságban
A kémia története 7. osztály.
Csongor és Tünde Németh Antal rendezésében
Vezetői kommunikáció, mint a munkaerő megtartás eszköze.
Budapesti hidak. Ferenc József híd Ez a híd 1896-ban épült. Másnéven a Szabadság híd. Az alapakokat keszon módszerrel rakták le. A híd 1901-ben A híd.
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Kvíz Híres magyar írókról.
Történelmi áttekintés 1
Történelmi áttekintés 1
Különleges fejezetek a magyarországi zsidó sport történelméből
Előadás másolata:

Kedvenc tantárgyam Ásványtan

Az ásványtan fogalma, története Az ásványtan vagy mineralógia a földtudományok (geológia) olyan területe, amely az ásványok tanulmányozásával és rendszerezésével foglalkozik. Ásványokkal már az őskorban is foglalkoztak elődeink, gondoljunk csak a pattintott kövekre. Az Ókorban már feljegyezték megfigyeléseiket, sok ásvány neve származik görög tudósoktól. Az Újkor a felfedezésekről szól, évente 50-60 db kerül felfedezésre.

Néhány neves magyar ásványkutató Benkő Ferenc (1745–1816) – A Magyar Mineralógia írója Kitaibel Pál (1757–1817) és Müller Ferenc – tellúr felfedezése Szabó József (1822–1894): Nevéhez fűződik a Budapesti Egyetem Ásvány-Kőzettani Intézetének létrehozása. Krenner József (1839–1920): nevéből ered a krennerit ásvány elnevezése. Semsey Andor (1833–1923): Számos ásvány-, kőzet- és kövületgyűjteményt vásárolt meg, többek között világhírűvé fejlesztette a Nemzeti Múzeum meteoritgyűjteményét is.

Kitaibel Pál Semsey Andor Benkő Ferenc

Az ásványtan jelentősége Rengeteg ok: Ipari felhasználás: Drágakőipar Vegyipar Kohászat Bányászat Környezeti hatások vizsgálata

Drágakövek << Bányászat >> A könyezet pusztulása…

Miért pont ásványtan? Kislánykorom óta vonzódom a kövekhez, kavicsokhoz. Már egészen kiskoromban, bárhová mentünk is, az első az volt, hogy köveket keresek a tóparton, ások, kaparok. Ez a szenvedély megmaradt tinédzser koromra is, ezért is vagyok ezen a szakon. :)

Tantárgyak, amik kapcsolódnak az ásványtanhoz Kémia Fizika

Könyvek az ásványtanhoz Szakáll Sándor – Ásványrendszertan Pápay László – Kristálytan, Ásvány-, Kőzettan