KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KLÍMAVÁLTOZÁS, KÖZLEKEDÉS, VÁROS, EURÓPAI UNIÓ, VISEGRÁGIAK
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Projekt általános bemutatása
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
Várpalota elkerülő építése
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
EKOP Elektronikus levéltár
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Baranya Megyei Önkormányzat
KözOP - célzottan közlekedésbiztonságot javító infrastrukturális beavatkozások köszöntő: Schváb Zoltán, NFM közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága dr. Dinók Henriett.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Galovicz Mihály, IH vezető
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Vasútszabályozási Osztály
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
Záhony térsége széles nyomtávú vontatóvágány hálózat felújítása
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A 21. század energiapolitikai kérdései és hazai válaszai: a „Magyarország energiapolitikája ” című stratégia és a lezajlott társadalmi-szakmai.
EKOP projektek jelene és jövője
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Óberling József r. ezredes
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
132-es megyei út feljavítása A Regionális Operatív Program 2-es prioritástengely 2.1-es kiemelt beavatkozási területe szerint - A megyei és városi utak/utcák.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Előadás másolata:

KÖZOP – célzottan közlekedésbiztonságot javító fejlesztések Szalóki Flórián KÖZOP IH

2009. október: ötlet, javaslat megszületése, kezdeményezés a közútkezelők, vasútüzemeltetők felé első megbeszélések célzottan közlekedésbiztonságot javító projektek indítására uniós támogatással Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal Magyar Közút NZrt-vel Állami Autópálya Kezelő Zrt-vel MÁV Zrt-vel GySEV Zrt-vel 2009 2010 2011 2012 2013

2010. február 18.: KÖZOP Monitoring Bizottság ülés az első említés a Bizottság, JASPERS felé közlekedésbiztonság javítására vonatkozó projektek javaslatával kedvező fogadtatás a jegyzőkönyv szerint : Axel Hörhager, Jaspers: Üdvözli a közlekedés-biztonságra vonatkozó törekvéseket, mivel ez a téma Jaspers Completion Notes jelentős részét teszi ki. Tájékoztatja a tagokat, miszerint a DG TREN szervezetileg kettévált külön közlekedési és energia részre. A közlekedési ügyekért felelős DG MOVE nyomatékosan kezeli a 2008-as közlekedés-biztonsági irányvonalat, ezért a Jaspers örömmel veszi, hogy Magyarország kiemelten foglalkozik a környezetvédelem és biztonsági kritériumokkal. 2009 2010 2011 2012 2013

2010. március - október: KÖZOP-ba illeszkedés kérdése A 2011. március 28-án kelt, COM(2011) 144 számú „Útiterv az egységes európai közlekedési térség megvalósításához – Úton egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszer felé” című uniós Fehér Könyv célkitűzései között is szerepel a balesetek csökkentése, „2050-re szinte nullára, 2020-ra felére”. A projektek jellemzője a hatékonyság, hiszen sokszor kis költségráfordítással igen komoly eredményeket lehet elérni a balesetmegelőzés terén a baleseti adatok elemzése alapján tervezett célzott beavatkozásokkal. 2009 2010 2011 2012 2013

2010. március - október: KÖZOP-ba illeszthetőség lehetőségének vizsgálata: A Közlekedésfejlesztési Operatív Program (KözOP) átfogó stratégiai céljainak (elérhetőség, közlekedésbiztonság javítása, közösségi közlekedés vonzóvá tétele, környezetbarát közlekedés kialakítása). Véleményünk szerint a közlekedésbiztonsági szempontok prioritást kell, hogy élvezzenek a közlekedési fejlesztéseknél. Meggyőződésünk, hogy ott kell beavatkozni, ahol azzal baleseteket előzhetünk meg, emberéleteket óvhatunk meg. Az átfogó célokon kívül az Operatív Program szövegében összesen 36 helyen kerül megemlítésre a biztonság, a balesetek megelőzésének jelentősége 2009 2010 2011 2012 2013

kisköltségű, hatékony, célzottan biztonságot javító beavatkozások 2010. november 22-26.: ARM (éves felülvizsgálati ülés) Ekkor mutattuk be az Európai Bizottság Regionális Főigazgatóságának valamint a JASPERSnek a projektjavaslatokat: baleseti góchelyeken tervezett beavatkozások veszélyes gyalogos átkelőhelyek biztonsági fejlesztései forgalomirányítás, közlekedésmenedzsment korszerűsítése, ITS autópályakijáratok, üzemi átjárók biztonságosabbá tétele aluljárók, hidak védelme vadelütések megelőzése veszélyes vasúti átjárók biztonságának javítása monitoring és diagnosztikai eszközök alkalmazása a vasúti közlekedés védelme érdekében kisköltségű, hatékony, célzottan biztonságot javító beavatkozások 2009 2010 2011 2012 2013

2011. március 28. és április 6.: egyeztetés NFM Közlekedésért Felelős Helyettes Államtitkársággal a KÖZOP szabad kereteinek felhasználásáról - Schváb Zoltán NFM KFHÁt biztosított minket a teljes mértékű támogatásáról 2009 2010 2011 2012 2013

2011. július 27.: szakmai ismertetés a hazai közlekedéssel foglalkozó szakemberek számára 2009 2010 2011 2012 2013

2011. július 29.: NFM/13135/3/2011 ikt. sz. miniszteri támogató levél 2009 2010 2011 2012 2013

2011. szeptember 13.: a KÖZOP közlekedésbiztonsági programjáról ismertetés és levél az Európai Bizottság Regionális Politikai Főigazgatósága felé 2011. október 4.: ARM a JASPERSszel leegyeztetett, a javaslatok alapján módosított projektek bemutatása az Európai Bizottság Regionális Politikai Főigazgatóság képviselői számára 2009 2010 2011 2012 2013

2011. november 7.: BM – ORFK – KEK KH új projektjavaslat rendőrségi tevékenységhez kapcsolódó komplex közlekedésbiztonsági fejlesztések 2009 2010 2011 2012 2013

KöZOP projektzsűrik, támogatói döntések: 2011. november 22. – GySEV 2012. február 13. – ÁAK, MK 2012. február 21. – MÁV 2012. szeptember 5. – BM-ORFK-KEK KH konzorcium Kormánydöntések: 1078/2012. (III. 28.) Korm. hat. 1424/2012. (X. 4.) Korm. hat. 2009 2010 2011 2012 2013

Támogatás szerződések aláírásra kerültek: 2012. február 28. – GySEV 2012. március 27. – ÁAK 2012. május 15. –MK 2012. június 8. – MÁV 2012. október 5. – BM-ORFK-KEK KH konzorcium Elsőként a megvalósíthatósági tanulmányok készültek el, amit a JASPERSnek bemutatttunk, nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. A teljes megvalósítás 2015. végére várható. 2009 2010 2011 2012 2013

KÖZOP - CÉLZOTTAN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGOT JAVÍTÓ FEJLESZTÉSEK 1. PRIORITÁS kedvezményezett: Állami Autópálya Kezelő Zrt., az építési engedélyköteles beruházások megvalósítására: Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. 11 helyszínen (baleseti gócok) beavatkozás (építési engedélyköteles) (ebből előkészítésre: 280 MFt) 12 230 nem építési engedélyköteles beavatkozások (MFt) 13 259   2. PRIORITÁS kedvezményezett: MÁV Zrt., problémás hosszszelvények átépítése (építési engedélyköteles) (ebből most előkészítésre 55 MFt) 1 500 vasúti átjárók, vonatérzékelés biztonsági fejlesztései, diagnosztikai és monitoring berendezések MFt) 12 405 kedvezményezett: GySEV Zrt., (előkészítésre és megvalósításra egyaránt) vasúti átjárók biztonságának javítása, diagnosztikai és monitoring rendszer (MFt) 983 3. PRIORITÁS kedvezményezett: Magyar Közút NZrt., 23 helyszínen (baleseti gócok) beavatkozás (építési engedélyköteles) (ebből előkészítésre 457,2 MFt) 4 284 góchelyeken, kijelölt gyalogos átkelőhelyeken, külterületi buszmegállóknál jelzőlámpás csomópontokban beavatkozások, szalagkorlát cseréje, összesen (MFt) 11 408 1., 3. ÉS 5. PRIORITÁS kedvezményezett: BM-ORFK-KEK KH konzorcium rendőrségi tevékenység komplex fejlesztése (MFt) 12 573 mindösszesen MFt 72 139 ebből 55 007 MFt már támogatói döntéssel rendelkezik

Kérjük támogassák közlekedésbiztonsági törekvéseinket! florian.szaloki@nfu.gov.hu