Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése – KEOP Projektmenedzsment szempontok KvVM – január 9.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
KÖZBESZERZÉSEK ÁTLÁTHATÓSÁGA Transparency International Magyarország Eger, szeptember 29. the coalition against corruption.
A határon átnyúló együttműködési programok a as időszakban Hende Csaba Körmend, november 7.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Fejlesztési Igazgatóság
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése április 17.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Beszámoló a 2013-ban a programot érintő ellenőrzésekről és ezek eredményéről KÖZOP Monitoring Bizottsági ülés
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
Lebonyolítás tapasztalatai az EU-s előírások tükrében
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
Közigazgatási Reform Programok IH
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Az ÚMVP intézményrendszere
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
Az EU támogatások és a közbeszerzés kapcsolata Kullmann Ádám Nemzeti Fejlesztési Ügynökség november.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Az EU Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
A AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Belügyminisztérium Önkormányzati Koordinációs Iroda ÁROP „Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése”
Nemzetközi végrehajtási konferencia Budapest, október 4-5.
Az ESZA Kht. monitoring tevékenysége Rettegi Zsolt vezető monitor.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
A KORMÁNYZATI ELLENŐRZÉSI HIVATAL - új szabályozás, új feladatok január 1-jétől - Dr. Tari Beatrix – főosztályvezető április 19.
EFOP CSALÁS ELLENES INTÉZKEDÉSEK MÁJUS 12. DR. SÁGI ZSOLT EU FEJLESZTÉSEK KOORDINÁCIÓJÁÉRT ÉS STRATÉGIÁKÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium

Tartalom Jogszabályi háttér Szervezeti felépítés A Fejlesztési Igazgatóság KEOP Közreműködő Szervezet KEOP KSz finanszírozása Irányító Hatóság Igazoló Hatóság Összefoglalás

Jogszabályi háttér 1083/2006/EK rendelete 1084/2006/EK rendelete 16/2006 MeHVM-PM együttes rendelet (eljárásrendek) 255/2006 Kormányrendelet (intézményrendszer) 281/2006 Kormányrendelet (pénzügyi rendelet)

KEOP intézményrendszer felépítése Európai Bizottság DG Regio Igazoló Hatóság (PM, KEHI) KP IH (NFÜ) KIOP IH (NFÜ) KP KSz (KvVM FI) KA KSz KEOP KSz KIOP KSz KEDVEZMÉNYEZETTEK

Fejlesztési Igazgatóság felépítése Gazdasági Helyettes Igazgató Gazdasági Főosztályvezető Koordinátor Titkárság Jogtanácsos Pénzügyi, Számviteli és Bér Osztály Belső Ellenőrzési Önálló Osztály Humán-erőforrás vezető Projektek Pénzügyi Osztálya Szabálytalanság felelős Minőségirányítási vezető Nagyprojektek Főosztály Kisprojektek Főosztály Monitoring Önálló Osztály Osztály 1 Osztály 2 Osztály 3 Osztály 4 Osztály 1 Osztály 2 Osztály 3

Közreműködő Szervezetek a FI-ben Nagyprojektek Főosztály (KA + KEOP nagyprojektek + 1 mrd Ft feletti kiemelt projektek) KA KSz KEOP KSz Kisprojektek Főosztály (KIOP + KEOP pályázatos projektek + 1 mrd Ft alatti kiemelt projektek) KIOP KSz

FI, mint a KEOP megvalósításának záloga Jelentős tapasztalati tőke a korábbi ISPA, Phare, LIFE, Kohéziós Alap és KIOP projektek révén Dinamikus, rugalmas, szakmailag képzett, elkötelezett munkaerő Összesen 54 mérnök 30 közgazdász 12 jogász a KEOP szolgálatában Egyéni teljesítményértékelési rendszer 2007. jan. 1. óta Uniós közigazgatási önértékelési rendszer bevezetése 2007–től Partnerelégedettség mérés bevezetése 2007-től

Karrierív, motiváció a KEOP KSz-ben Tanácsadó Projektmenedzser  Projektmenedzser Asszisztens

KEOP Közreműködő Szervezet - Feladataink - Részvétel a KEOP prioritástengelyek és az akciótervek kidolgozásában valamint módosításában Éves munkaterv készítése a KEOP megvalósítása vonatkozásában Az akciótervek alapján a pályázati kiírások és támogatási szerződés minta elkészítése

KEOP Közreműködő Szervezet - Feladataink - Projekt javaslatok befogadása, értékelése Szakmai tanácsadás a nagyprojektek kedvezményezettjei felé a projekt-előkészítés szakaszában Bíráló Bizottságok titkári feladatainak ellátása Közbeszerzési eljárások felügyelete A projekt megvalósítás során a fizikai és pénzügyi előrehaladás folyamatos nyomon követése

KEOP Közreműködő Szervezet - Feladataink - A támogatás kifizetésének engedélyeztetése Folyamatba épített ellenőrzések (helyszíni ellenőrzés, dokumentum-alapú ellenőrzések) elvégzése A projektek képviselete az Európai Bizottság előtt a monitoring bizottsági üléseken Vállalkozói számlák kifizetésének bonyolítása és ellenőrzése Projektek zárásával kapcsolatos feladatok

KEOP Közreműködő Szervezet - Feladataink - Szabálytalanságkezelési rendszer működtetése Kommunikációval kapcsolatos feladatok PR események szervezése a tapasztalatátadás érdekében Kedvezményezettek részére kézikönyvekbe foglalt útmutatók készítése, tanácsadás Projektek előrehaladásának elősegítése horizontális ügyek összefogásával

KEOP Közreműködő Szervezet - Feladataink - Tanácsadói szerepkör: Üzemeltetés Kifizetések gyorsítása Versenysemlegesség biztosítása közbeszerzési eljárásokon Vonatkozó jogszabály-alkotási folyamatokban való részvétel Tudástranszfer konferenciákon és szakmai fórumokon

KEOP KSz finanszírozása Forrás: KEOP Technikai Segítségnyújtás (OP TA) Támogatási Szerződés az IH és a KSz között Teljesítményalapú finanszírozás: Fix hányad az alapvető működési költségek finanszírozására Kiegészítő támogatás kiemelkedő teljesítmény esetére A KSz teljesítményének értékelése  Az új rendszer felállításának célja az EU alapok felhasználásának hatékonyabbá tétele

Irányító Hatóság - Nemzeti Fejlesztési Ügynökség - A KEOP, az akciótervek és a hozzá kapcsolódó dokumentumok elkészítésének koordinálása Az OP szakmai előrehaladásának folyamatos nyomon követése, különös tekintettel a teljesítményindikátorok teljesülésére Részvétel az OP-t érintő értékelési tevékenységben Monitoring Bizottság működtetése

Irányító Hatóság - Nemzeti Fejlesztési Ügynökség - Éves jelentés készítése az OP végrehajtásáról Az OP végrehajtása során kapcsolattartás az Európai Bizottság illetékes főigazgatóságával Javaslattétel a kormány felé a kiemelt projektek azonosítására A pályázati kiírások és támogatási szerződésminták jóváhagyása Projekt kiválasztást előkészítő Bíráló Bizottságok felállítása A KSz-tel szerződés kötése az OP végrehajtása tekintetében A KSz számára teljesítményalapú finanszírozás biztosítása

Igazoló Hatóság - Pénzügyminisztérium - A KEOP-ra vonatkozó átutalás igénylés dokumentáció összeállítása A költségnyilatkozatok számszaki ellenőrzése Költség – elszámolhatóság ellenőrzése Saját hatáskörében kockázatelemzésen alapuló mintavétel alapján tényfeltáró vizsgálat és látogatás elvégzése a pénzügyi lebonyolításban részt vevő intézményeknél Éves kifizetési előrejelzések megküldése az Európai Bizottságnak Az alapokból származó támogatások fogadása a Bizottságtól Az alapokból származó támogatások ellenőrzéseinek szabályozása, koordinálása és összehangolása

Ellenőrzési Hatóság - Kormányzati Ellenőrzési Hivatal - Kormányzati Ellenőrzési Hivatal feladatai: Nemzeti ellenőrzési stratégia elkészítése Rendszerellenőrzések végzése Mintavételes ellenőrzések lebonyolítása Ellenőrzések elvégzése az EB felkérése alapján Az EB felé Éves Ellenőrzési jelentések megküldése

Összefoglalás Vissza nem térő esély a környezetvédelemben Forráslehívás hatékonysága az érintett intézmények kezében Siker kulcsa az együttműködésben Kölcsönös erőfeszítések közös jövőnk érdekében

Köszönöm a figyelmet! fi@mail.kvvm.hu www.fi.kvvm.hu www.nfu.gov.hu europa.eu.int/comm/regional_policy