ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy •címe: Digitális képanalízis •szakirányos tárgy •neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) •előadó és gyakorlatvezető:
Advertisements

A november 18-i workshop napirendje
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
2007. március 22.DE TEK TTK Földtudományi BSc - szakirányválasztás Március óra I. terem Szakirány választás rendje a Földtudományi BSc szakon.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Barlangok keresése és vizsgálata a Marson Deák Márton ELTE Természetföldrajzi Tanszék Geográfus hallgató A program az ELTE jubileumi.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Lemeztektonika a Naprendszerben Dr. Horváth Ferenc ELTE Geofizikai és Űrtudományi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
A földtudományi alapszak (BSc)
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
ELTE GIS MeetUp 2011 Budapest, április 15..
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása”
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Készítette:Keresztes Katalin Borbála KEKOAAF.PTE II. éves szabad bölcsészet szakos hallgató Óra: Kommunikáció az egyetemen Oktató:Viszket Anita
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Informatikai Nyílt Nap Mi a térinformatika? Angol elnevezés: Geographic Information Systems (GIS) Röviden: Digitális térképek összekapcsolása adatokhoz.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Új lehetőségek? Az MTA Ökológiai Kutatóközpont kialakulása és kölcsönhatása a magyar ökológiával Báldi András Ökológus Tea, ELTE,
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
A révkomáromi Selye János Egyetem működése. Az egyetemről általánosságban, annak rövid bemutatása 1918-ban Csehszlovákia megalakulása A felvidéki felsőoktatási.
Kommunikáció az egyetemen
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
II. TÉRKÉPÉSZET A ROMÁNIAI (MAGYAR) FELSŐOKTATÁSBAN
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
1. 2 Program 1. Dékáni köszöntő és beszámoló a Kar 2010/11 tanévi tevékenységéről 2. Dr. Pipek János kinevezett dékán bemutatkozó beszéde 3. Rektori köszöntő.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
Ármeghatározás a felsőoktatásban Rappai Gábor október 21.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
A tudomány tudománya Kampis György ELTE TTK Tudományfilozófia Tanszék 12/7/12"FuturICT" TÁMOP ick-off meeting, SZTE.
Magyar Internet Archívum pilot és elemzés Gulyás László ELTE április 14.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Tudománykommunikáció: helyzetkép Magyarországon 2006/2007 Dr. Fábri György PhD kommunikációs igazgató MTA.
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Digitális képanalízis Félévi megbeszélnivalók. A tárgy címe: Digitális képanalízis szakirányos tárgy neptun-kód: BMEEOFTASJ5 (BSc) előadó és gyakorlatvezető:
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság évi tevékenysége Horváth Gyula elnök.
Archeometriai laboratórium a Régészettudományi Intézetben
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A környezettudományi képzés az ELTE-n, együttműködési lehetőségek
Bolygótérképek HARGITAI Henrik ELTE TTK.
Szakmódszertani fejlesztés
Mire van szükségünk a kémia órán? Könyv Munkafüzet Füzet Érdeklődés Figyelem Kitartás Szorgalom.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Környezettudomány mesterszak (MSc) Analitikai, Környezettudományi és Limnológiai Intézet Pannon Egyetem, Mérnöki Kar.
Bemutatkozik az EKF Természettudományi Kara Pénzesné Dr. Kónya Erika dékán.
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Általános társadalomföldrajz – bevezető gondolatok
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Darabos Enikő tanársegéd MFK, KGI Név.
Műszaki Földtudományi Kar, Kőolaj és Földgáz Intézet
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform Záróülés
BBTE – Földrajz Kar Magyar Földrajzi Intézet 2016
Duális képzés a Széchenyi István Egyetemen
Előadás másolata:

ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának része Budapest, március 19.

Bevezetés Előzmény: az ELTE TTK különböző tanszékein már évtizedek óta foglalkoznak bolygótudományi kérdésekkel március 10.: a Földrajz- és Földtudományi Intézetben hivatalosan létrejött a Planetológiai Műhely FFI:földrajz BSc földtudomány BSc környezettan BSc továbbá számos MSc szak Műhely: tanszékektől független szervezeti egység, amelynek tagjai egy interdiszciplináris megközelítést igénylő tudomány- területen végeznek kutatási (és oktatási) tevékenységet

Planetológia Tárgya: a Naprendszer bolygótestjeinek összetételével, belső szerkezetével, formakincsével és felszíni folyamataival, szféráival illetve fejlődéstörténetével foglalkozó tudomány (planetary science) Kapcsolódó területek:csillagászat földrajz földtudomány geofizika meteorológia távérzékelés térinformatika térképészet űrkutatás

Célkitűzés: a különböző tanszékeken jelenleg is zajló, planetológiához kapcsolódó kutatások egységes keretének megteremtése és eredményeik szintetizálása (és oktatás) Vezetők: Dr. Horváth Ferenc és Dr. Karátson Dávid Tagok:kb. 10 egyetemi kutató szakember kb. 5 hallgató / TDK-hallgató / PhD hallgató Tevékenység:magyar nevezéktani alapelvek kidolgozása marsi leszállóhely-javaslat az ExoMars-nak integrált űrfelvétel-elemző rendszer fejlesztése hazai „analógia-terepgyakorlatok” szervezése könyvek, bolygótérképek, kisatlaszok készítése A Földgömb magazin Naprendszer különszám honlap üzemeltetése ( Működés

Praktikus információk Létszám: 1 hónap alatt kb. 400 fő regisztrált (első 10 ajándék) Az ebből adódó kényelmetlenségek miatt elnézést kérünk! Megoszlás:68% középiskola – 23% felsőoktatás – 9% egyéb 70% Budapest – 30% vidék 41% XX – 59% XY Értesülés forrása:MANT? ELTE? I. Magyar MarsTalálkozó? [origo] Tudomány? Élő közvetítés: Kérdést feltenni: szabad, sőt nagyon örülnénk, ha lennének! Mobiltelefon: kérjük, kapcsolják ki / halkítsák le!

Köszönjük az InfoPark Alapítvány támogatását!