Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hány „D” is a „3D”, avagy látunk, vagy érzékelünk?
Advertisements

Grafikus Hardver Alapok
Számítógép grafika.
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
Számítógépes geometriai leíró nyelvek
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Geometriai Transzformációk
2D grafikus rendszerek Szirmay-Kalos László. 2D grafikus editor: GUI, use-case, dinamikus modell L L L R LD LU MouseLDown első pont MouseLDown második...
Geometriai transzformációk
Inkrementális 3D képszintézis
GPU Szirmay-Kalos László.
Geometriai modellezés
Inkrementális 3D képszintézis Szirmay-Kalos László.
2D képszintézis Szirmay-Kalos László. Számítógépes grafika feladata képszintézis Virtuális világ modell modellezés Metafórák: 2D rajzolás világ = sík.
Geometriai modellezés
Képfeldolgozás - esettanulmányok
Számítógépes grafika és képfeldolgozás
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
3D képszintézis fizikai alapmodellje
Virtuális világ tárolása Szirmay-Kalos László. Belső világ tárolása l Geometria: pontok koordinátái l Topológia: élek-pontok; lapok-pontok;... l hierarchia:
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Csabai IstvánELTE Komplex Rendszerek Fizikája Tanszék.
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Textúrák, világmodellek
A számítógépes grafika céljai és feladatai
A számítógépes grafika céljai és feladatai
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
2D képszintézis és textúrák
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
Bevezetés a Számítógépi grafikába - előadás
3. Vetületi ábrázolások számítási eljárásai
1 Kedves Kolléga, kérlek, hogy PowerPoint előadásaidhoz ezt a file-t használd fel alapként! a bemutatóban már van néhány, általunk összeállított dia, melyeket.
A grafikus megjelenítés elvei
Fraktálok Szirmay-Kalos László.
Pixel műveletek, képek Szirmay-Kalos László.
Grafikus alaphardver Szirmay-Kalos László. Jelfeldolgozási megközelítés modellezés modell képszintézis Digitális kép megjelenítés Analog Digitál Képinformáció.
Csipkézettség csökkentés (anti-aliasing) Szirmay-Kalos László.
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Számítógépes grafika Bevezetés
3D képszintézis fizikai alapmodellje Szirmay-Kalos László Science is either physics or stamp collecting. Rutherford.
GPGPU A grafikus hardver általános célú felhasználása
Áttekintés a számítógépi* grafika világáról
Képek feldolgozása 7. osztály.
Tárolók és háttértárak A legkisebb tárolható egység 8bit = 1byte (szó) Tárkapacitás = tárolható adatmennyiség byte-ban Szorzók: kilo-, mega-, giga-, terabyte.
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
Fotorealisztikus képszintézis valós időben Szirmay-Kalos László, Csébfalvi Balázs BME IIT.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Informatikai eszközök a virtuális valóság szolgálatában Hapák József ELTE-IK X. Eötvös Konferencia.
Intelligens Mérnöki Rendszerek Laboratórium Alkalmazott Matematikai Intézet, Neumann János Informatikai Kar, Óbudai Egyetem Mielőtt a virtuális térbe lépnénk.
Elindult a Vistánk. A Vista véleménye a hardverről.
Számítógépes Grafika OpenGL 4 shaderek, GLSL. OpenGL 4 A következő programozható fázisok vannak a 4.x-es OpenGL-ben: Vertex shader Tesselation control.
A számítógépes grafika alapjai, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Tanagyag forrás © Szirmay-Kalos László, BME A számítógépes grafika céljai és feladatai 1.
Fotonika Vékonyrétegek - bevonatok
Képek, képfeldolgozás Szirmay-Kalos László.
Grafikus szoftver Szirmay-Kalos László. Interaktív programok felépítése input csővezeték output csővezeték.
Bemutatkozás Magdics Milán Született: Budapest, augusztus 30.
Számítógépes szimuláció Első előadás Gräff József.
Bevezetés.  Miért …  … egyszálúan programozunk?  … probléma ez?  Hogyan …  … változik ez?  … tudjuk kihasználni?  Megéri-e párhuzamosítani?
3D grafika összefoglalás
Számítógépes szimuláció
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
Vizualizáció és képszintézis
3D megjelenítés eszközei
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
C/C++, hobbi játékprogramozás
Bevezetés GPGPU Alkalmazások.
Számítógépes grafika Bevezetés
Előadás másolata:

Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László Irányítástechnika és Informatika Tanszék email: szirmay@iit.bme.hu Web: http://www.iit.bme.hu/~szirmay

http://www.iit.bme.hu/~szirmay/szg.htm Juhász Imre OpenGL 4 db kötelező kisházi 1 db önkéntes nagyházi vizsga

Számítógépes grafika feladata illúzió modellezés számok Virtuális világ modell képszintézis számítás Metafórák: optika 2D rajzolás festés analógiák Képpontok: vörös kék zöld mérés

Modellezés kép (sorozat) megvilágítás mozgás geometria modell stúdió képszintézis modell stúdió objektumok kamera optikai param textúrák kép (sorozat)

Képszintézis Modell + stúdió objektumok Modell lefényképezése Kép a megjelenítőre Fényképezési analógia 2D: festés 3D: optika Bármi: vizualizáció

Raszter grafikus rendszerek Nincs sztereo parallaxis mozgás parallaxis Raszter grafikus rendszerek LUT

Sztereó 3D Nincs mozgás parallaxis HMD BAL JOBB Shutter glass JOBB BAL

Mozgás parallaxis Tracking 3D display

2D rajzolás, festés Modell Kép szín (200, 200) topológia viewport window (200, 100) geometria rajzolás saját színnel 2D világkoordináta rendszer: Egység!!!

Optika a 3D térben window 3D világkoordináta rendszer: egység!

Kihívások Bonyolult modell (giga/terabyte) Valós időben: néhány nsec/pixel

Képszintézis feladatai Vektorizáció Transzformációk Vágás Takarás Árnyalás