Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László Irányítástechnika és Informatika Tanszék email: szirmay@iit.bme.hu Web: http://www.iit.bme.hu/~szirmay
http://www.iit.bme.hu/~szirmay/szg.htm Juhász Imre OpenGL 4 db kötelező kisházi 1 db önkéntes nagyházi vizsga
Számítógépes grafika feladata illúzió modellezés számok Virtuális világ modell képszintézis számítás Metafórák: optika 2D rajzolás festés analógiák Képpontok: vörös kék zöld mérés
Modellezés kép (sorozat) megvilágítás mozgás geometria modell stúdió képszintézis modell stúdió objektumok kamera optikai param textúrák kép (sorozat)
Képszintézis Modell + stúdió objektumok Modell lefényképezése Kép a megjelenítőre Fényképezési analógia 2D: festés 3D: optika Bármi: vizualizáció
Raszter grafikus rendszerek Nincs sztereo parallaxis mozgás parallaxis Raszter grafikus rendszerek LUT
Sztereó 3D Nincs mozgás parallaxis HMD BAL JOBB Shutter glass JOBB BAL
Mozgás parallaxis Tracking 3D display
2D rajzolás, festés Modell Kép szín (200, 200) topológia viewport window (200, 100) geometria rajzolás saját színnel 2D világkoordináta rendszer: Egység!!!
Optika a 3D térben window 3D világkoordináta rendszer: egység!
Kihívások Bonyolult modell (giga/terabyte) Valós időben: néhány nsec/pixel
Képszintézis feladatai Vektorizáció Transzformációk Vágás Takarás Árnyalás