Grafika. 2 Mértékek és koordináta rendszer Használjuk a RGB és QBColor függvényeket a színekhez Grafika létrehozása Load/change picture futási időben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Koordináta transzformációk 2
Advertisements

Minden amit tudni akartál de soha sem merted megkérdezni
II. Grafikus felhasználói interfész
L ÁTHATÓSÁG MEGHATÁROZÁSA tavaszi félév.
Mintacím szerkesztése •Mintaszöveg szerkesztése •Második szint •Harmadik szint •Negyedik szint •Ötödik szint D modelling in the terrestrial.
Module 4: Lemezek kezelése. Áttekintés  Munka a lemezkezelővel  Munka alapvető lemezekkel  Munka dinamikus lemezekkel  Lemezek előkészítése Windows.
Klaszterek gazdasági környezete
Számold meg a fekete pontokat!
Objektum Orientált Programozás Visual Basicben. 2 Objektumok Object – egy dolog, tárgy, „valami” –Command button, text box, stb. Jellemzők –Properties.
Objektum Orientált Programozás
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
2D képszintézis Szirmay-Kalos László. Számítógépes grafika feladata képszintézis Virtuális világ modell modellezés Metafórák: 2D rajzolás világ = sík.
STÍLUSOK Tulajdonságok és értékek. Színek megadási módjai H1 {color: #CCF150} H1 {color: rgb(204,241,80)} H1 {color: rgb(80%,95%,30%)} H1 {color: red}
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
A számítógépi grafika matematikai háttere
Ellenőrző kérdések a)Auto-indexing enabled b)Auto-indexing disabled c)Nem eldönthető 1.
LabView használata PTE PMMK MIT Nagyváradi Anett
VFP programozása report készítése menü készítése dinamikus elemek
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
Térelemek ábrázolása hatiránypontos perspektívában
2D képszintézis és textúrák
MACROMEDIA FLASH Mire használható? példák. MACROMEDIA FLASH vektor – bitmap.
Számítógépes Grafika 2. gyakorlat Programtervező informatikus (esti) 2011/2012 őszi félév.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs.
Vezérlők használata és írása Ez az előadó neve beosztása vállalata.
Turbo Pascal 11..
Grafikus tervezőrendszerek programozása 11. előadás.
Szoftvertechnológia alapjai Java előadások Förhécz András, doktorandusz tárgy honlap:
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
2012. tavaszi félév Vitéz Gergely. A diasor ismerete nem helyettesíti a tankönyvet, és a példatárat. A diasor ismerete szükséges, de nem elégséges feltétele.
A PHP 5 újdonságai Az OOP terén. Miről lesz szó? Osztályok kezelése – Új direktívák – Konstruktor – Destruktor Interfészek Kivételkezelés.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Számítógépes grafika Bevezetés
CSÚSZÁSGÁTLÓ DEKORÁCIÓ Egy kopásálló, a legkülönbözőbb üveg, kerámia, porcelán, tűzzománc tárgyakra, burkoló lapokra, és szaniter árukra magas hőmérsékleten.
Hyper Text Markup Language
Web-grafika II (SVG) 1. gyakorlat
Web-grafika II (SVG) 6. gyakorlat Kereszty Gábor.
Web-grafika II (SVG) 7. gyakorlat Kereszty Gábor.
Embarcadero Rad Studio XE5 3D fények, alakzatok bemutatása
Grafikai lehetőségek WPF-ben Egyszerű grafika (Shape-ek)
A varázslat világába lépsz be... Enter the world of magic …
A Visual Basic nyelvi elemei
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok 2. előadás.
Cinema du look Posztmodern Neobarokk. Jean Jacques Beineix Luc Besson Leos Carax.
Bevezetés - Vonalak. Koordinátarendszer Windows form x y Az y lefelé nő Transzformáció a hagyományosra x Eltolás y Ellentett és eltolás.
Mobil alkalmazások fejlesztése Vonalkód leolvasó Symbian alapú mobiltelefonra Készítette: Tóth Balázs Viktor.
Web-grafika (VRML) 1. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
Web-grafika (VRML) 5. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs alapján Kereszty Gábor.
SESSION 1 SRING TERM. THE COURSE SZÖVEG NYELVTAN ÚJSZERŰ FELADATOK TERVEZHETŐSÉG SZAVAK ÍRÁS PREZENTÁCIÓ/ TÖBB ANGOL BESZÉD PROJEKT – ESETTANULMÁNY ?
Szebb és használhatóbb programok Vezérlőelemek dinamikus felhelyezése.
Időbeli redundancia. - Idő -> mozgás Intra-Frames: codiertes Einzelbild Inter-Frames: Differenzbild I-képek: Intra frame coded - csak képkockán belül.
Krónikus regurgitáció Chronic regurgitation A képen látható információk alapján fogalmazza meg mit lát a felvételen és mire gondolna ez alapján! Based.
TÁMOP /1-2F Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam Windows Forms alkalmazás készítése Czigléczky Gábor 2009.
ATM VONATKOZÁSÚ ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. Pál László balesetvizsgáló.
Mikro- és nanotechnológia Vékonyréteg technológia és szerepe a CRT gyártásban Balogh Bálint szeptember 21.
Maven és Ant Build eszközök bemutatása
A Büntetés-végrehajtási Szervezet helyzete és aktuális feladatai
A Panel, Scroll Bar és a Combo box tulajdonságai
Neumann János Informatikai Kar
Inverter applications
Szervó motor helyzetének vezérlése potenciométer segítségével
GPGPU – CUDA 2..
Ruletták a Minkowski síkon
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
Készletek kezelése építőipari logisztikai feladatok során
A digitális kép bevezetés.
2. A számító- gépes grafika eszközei
Cím elrendezés Alcím.
Számold meg a fekete pontokat!
Előadás másolata:

Grafika

2 Mértékek és koordináta rendszer Használjuk a RGB és QBColor függvényeket a színekhez Grafika létrehozása Load/change picture futási időben Egyszerű animáció létrehozása Timer control

3 The Graphics Environment Scale=mértékegység rendszer twips, point, pixels, inches vagy centimeters (default: twips) Twip = 1/20 point; point = 1/72 inch Pixel: Picture element A koordináta rendszer origója 0,0 (x,y) a balfelső sarokban A konténereknek (pl. picture box) saját belső koordináta rendszerük van

4 Koordináta rendszer Olvasása/írása: ScaleLeft, ScaleTop, ScaleWidth, ScaleHeight Image: Stretch property Image-t hsználjunk ha lehet PictureBox helyett (gyorsabb)

5 Színek ForeColor, BackColor, FillColor RGB függvény, konstansok (vbRed) A QBColor függvény átkonvertálja a régi színkonstansokat (0-15) a nekik megfelelő RGB-be: frmMain.BackColor = QBColor(1) ‘Blue

6 Grafikus metódusok Form, Picturebox, Printer objektumokon rajzolnakcts Default: form Pl: Cls, Pset, Line, Circle Mások, mint a grafikus vezérklők Újra kell rajzolni a grafikát, ha eltűnik, majd megjelenik egy form

7 …. DrawWidth vastagság Line szakasz (B paraméterrel téglalap) Circle kerekített alakzatokra: circles, ovals, arcs, pie-shaped wedges

8 Rétegezés Az objektumok más-más rétegen vannak Fedik egymást a rétegek Az alapértelmezett rétegre kerülnek az objektumok AutoRedraw, ClipControls tulajdonságokkal befolyásolhatjuk a rétegek viselkedését

9 Még egy-két dolog Lehet képeket hozzáadni futási és tervezési időben is Elhelyezés: image, picturebox, form – Picture property! A form Picture tulajdonsága a vezérlők mögött jelenik meg A LoadPicture függvény futási időben tölt be egy képet a vezérlőbe

10 Simple Amimation Animate an object by: –toggling between two pictures, moving a picture, –moving a picture, –or rotating through a series of pictures VB icon library graphics often have two graphics of same size but opposite states (pushed in and out, for example)

11 The Timer Control The Timer control triggers events at a programmer-specified time interval Timer control is invisible at run time—simply place it on a form Control triggers each time an interval elapses Set the Interval property (0 to 65,535) in milleseconds; disable by setting timer’s Enabled property to False

12 More Graphics Techniques Use the Scale method to change the scale of your coordinate system –[Object].Scale (x1, y1) - (x2, y2) –picLogo.Scale (0, 0) - (100, 100) changes the scale to 0 through 100 PaintPicture method places a graphic file on a form, picturebox, or the printer PaintPicture picLogo.Picture, 100, 100