Készítette: Cselényi Szandra Nóra

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Másodfokú egyenlőtlenségek
Advertisements

Összefoglalás Hardver,szoftver,perifériák Memóriák fajtái
Algoritmusleíró eszközök
Mesélő képek Fehér Ágnes FOK III/6.
Táblázatkezelés - függvények
Angol nyelvi kompetencia
Online Katalógus aleph.nyf.hu.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
É: Pali is, Pista is jól sakkozik. T: Nem igaz. É: Bizonyítsd be. Mi nem igaz? T: Nem igaz, hogy Pali jól sakkozik. Nyertem É: Pali vagy Pista.
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Alapok Néhány apróság, amit tisztázni kell. Első feladatok Szúrj be egy diát a legelső helyre! Legyen rajta valami főcímszerű szöveg!
Boole- féle algebra Készítette: Halász Rita I. István Szakképző Iskola szeptember 19.
Novellaelemzési szempontok
A reklámügynökség Budapest,
Diagramkészítés.
Kimeneti követelmények a 8. osztály végén
Thalész tétel és alkalmazása
A szöveg a kommunikáció eszköze.
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
A megfizethető hálózat HelpforYou! Ismersz jó üzleti lehetőséget? Sokba kerül az indulás? Magas az aktivitási elvárás? Tartasz a hálózatoktól? Nehezen.
Egyszerű mondat elemzése
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Hogyan nézzen ki az ajánlólevelünk?
Függvények.
A szövegszerkesztés alapjai
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Hasznos információk a kétszintű kémia érettségiről
Thalész tétel és alkalmazása
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
A szövegszerkesztés menete
Az élet igéje április „Testvérek, ne panaszkodjatok egymásra…” (Jak 5,9)
Összefoglalás eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
A szövegértési feladatok összeállítása
Prezentációkészítés összefoglaló
Mi a gyülekezet? Mi a célom? Bibliai gyülekezetplántálás
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Érettségi esszék középszinten
MIÉRT GYÖTÖRJÜK EGYMÁST KIMUTATÁSOKKAL? Készítette: Gönye Zoltán, TE MIÉRT TESZED?
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
Készítette: Turócziné Kiscsatári Nóra
Útmutató Tippek, típushibák, megoldások és némi statisztika.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A prezentáció-készítés szabályai
A stílusrétegek III november 6.. A tudományos (szakmai) stílus  Típusai:  előadás  felszólalás  ismertetés  cikk  értekezés  tanulmány 
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
Hogyan készítsünk előadást?
A stílusrétegek IV november 6..
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
22. FILMÖTLET, SZINOPSZIS, TREATMENT, STORYLINE
Az eszközök áttekintése 5/15. Előkészület – tanár A kérdőív kiértékelése Jegyzetlapok a nevekkel a játékhoz Készítette: Sági Lajos2.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
A szintagmák (szószerkezetek).
Szövegszerkesztés összefoglalás.
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
132. óra Néhány nemlineáris függvény és függvény transzformációk
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Variációk a hazugra Szókratész: Platón hazudik.
óra Néhány nemlineáris függvény és függvény transzformációk
A KERESZTÉNYSÉGNEK KÖSZÖNHETJÜK A KÖZPONTOZÁST ?.
Döntsünk okosan a hitelfelvételről!
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
A nyelvhasználat értékelésének lehetősége
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Alkotó jellegű és játékos gyakorlatok
Előadás másolata:

Készítette: Cselényi Szandra Nóra A szöveg Készítette: Cselényi Szandra Nóra

Érdemes belátni… Nincs EGY jó módszer Változhat: Témától, olvasótól és az író céljaitól függően. Szubjektív DE vannak alapvető kérdések, amelyek meghatározzák a PROFESSZIONÁLIS szöveget.

Stílus Figyelemfelkeltő Meggyőző Szaknyelv Tudományos Grafikonok Hivatkozások

Grafikon X tengely: érthetőség, világosság Y tengely: tartalom (-) tartalom és (-) érthetőség = hatástalan szöveg (-) tartalom és (+) érthető = kedvelt szöveg

Leggyakrabban (+) tartalom és (-) érthetőség Nem jól megszerkesztett szövegből szépen lassan kialakul a helyes professzionális szöveg, de rögös az út.

Hogyan haladjunk? A kulcsszó: EGYENSÚLY

Fontos, hasznos Felépítés: Átlátható, egyik mondatból következzen a másik (bekezdések szintén) Olvashatóság: Érthető kifejezések, egyszerű nyelvezet Ide tartozik? – szükséges-e az olvasónak a szöveg ezen a pontján ez az információ?

Nem jó, ha… …a hitelesség kedvéért, olyan szaknyelvet használunk, ami a laikusok számára befogadhatatlanná teszi a szöveget. …modorosak, művien mértékletesek vagyunk. (ez öntudatlanul is megtörténhet) …bele akarjuk tömöríteni a kutatási folyamat részleteit, minden tapasztalatunkat.

Segít, egy bizonyos pontig, ha… A kevesebb, több elv követése. Mond egyszer, mond helyesen! Szakszerűség

„If your face is not clean, wash it, don’t cut your head off. „

Bekezdések (1) 100-200 szó az ideális Egy bekezdés = Egy téma A bekezdés nem mondat. 100-200 szó az ideális Tételmondat – Lényeg - Befejezés

Bekezdések (2) Az igények változóak, mindig a szövegíró feladata lekötni az olvasót!

Bekezdések (3) Gyakori hibák: Befejezés nem jó elhelyezése. Más nevével kezdődő bekezdés. Befejezés nem egyenlő összefoglalás.

Mondatok Kerüljük a szenvedő szerkezetet. (Azaz a macska ne legyen felmászva a fára.) Legyen egyértelmű az állítmányunk. Minden mondat az egész része, érdemes ellenőrizni, megállja-e a helyét.

Bizonyos mondataink… …segíthetik, a munkánkat. …sokszor nem számítanak a téma szempontjából. …néha, kifejezetten rosszat tesznek a szövegnek.

Ha nem segíti elő a munkánkat egy mondat, érdemes kihúzni!!!

Milyen szempontok mentén ellenőrizhetjük? Helyes az állítás, amit a mondat közöl? Megfelel-e egy diplomamunkában szereplő mondatnak? Mit ér el a mondat? (mit lát az olvasó?)

Szóhasználat Szakszavak használata (kell, nem kell, mennyi kell, mikor kell?) Aktív igék használata (él a szöveg)

Egy érthető, STILISZTIKAILAG jól megszerkesztett, és jól STRUKTURÁLT szöveg, nem csak az olvasónak segítség, de saját munkánk előrehaladását is segíti. Ha tisztán látod hol tartasz, könnyebb továbblépni!

Köszönöm a figyelmet!