Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály 2006. szeptember előtt és után.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
az általános iskolákban
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
dr. Simich Rita mb. főigazgató-helyettes szeptember 29.
Nyílt napok látogatottsága
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
„Utca helyett iskola” A Vajda Péter Ének-zene Testnevelés Tagozatos Általános Iskola bűnmegelőzési modellprogramjáról.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Legyen jobb a gyermekeknek!
Az osztályfőnöki szerep története
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
A közoktatás személyiségfejlesztő hatásai a serdülőkorban, különös tekintettel az egészséges életmódra Borsos Anita Neveléstudományi Doktori Iskola – Nevelésszociológia.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Középfokú képzés Magyarországon Nagy Mária szerk. (2003): Mindenki középiskolája. Országos Közoktatási Intézet, Bp.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
1 A Gyermekszegénység Elleni Nemzeti Programtól a Legyen jobb a gyerekeknek Nemzeti Stratégiáig MEH–MTA 2006–2007. évi kutatások beszámolója május.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Sajtótájékoztató, november 14. AmCham - Egészséges Munkahely Program 1 Az Amerikai Kereskedelmi Kamara AmCham Egészséges munkahely programja Dr.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Dr. Kovács Zsuzsanna, Dr. Scheiber Dóra, Toma Andrea
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
Középpontban a fejlődés
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Szakképzési dokumentumok
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
BEVEZETŐ.
Szlovénia-Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
HOMO POLITOLOGICUS 3. Egészséges iskolai büfé.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Az iskolai egészségfejlesztés védőnői szemmel – kihívások és megoldások SZABÓ KATALIN – JÁRÁSI VEZETŐ VÉDŐNŐ HMKH EGRI JÁRÁSI HIVATAL NÉPEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Az iskola lehetőségei az egészségnevelés/prevenció terén a jogi szabályozási közoktatási környezetben november 16. Brassói Sándor Oktatási és Kulturális.
Kistérségi gyerekesély programok támogatása MTA Gyerekprogram.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Zöld óvodák és Ökoiskolák a köznevelési intézményekben
Mérés – értékelés 2006/2007 Gál Ferenc augusztus 31.
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után

Szeptember előtt Szexedukáció, biztonságos családi életre nevelés a közoktatási intézményekben Egészséges büfé program

Ami megtörtént… Szexedukáció és biztonságos családi életre nevelés: -Programok szakmai értékelése -Kiadvány: Meglévő és működő modellprogramok, valamint az iskolai szexedukációs események értékelése Egészséges büfé program: -Regionális munkaértekezletek pedagógusoknak, büféseknek stb. -Iskolai bemutatók gyerekeknek, pedagógusoknek, büféseknek -Kiadvány: Tippek, fortélyok az egészséges iskolai büfék kialakításához

Szeptembertől Szexedukáció a közoktatásban - HIV/AIDS prevenció, az ifjúság biztonságos szexuális életre nevelése (iskolai programok) - Pedagógusképzés -Kutatás: ismeret és igényszint felmérés Büféprogram - Szakmai támogatás a megvalósításhoz Közétkeztetési reform - Kísérleti program kistelepüléseken (Eg. Tel. Alap.) Iskolai egészségfejlesztési programok ajánlása - Konferencia (egészségfejlesztési programok bemutatása)

Kiindulási alap (OM rendeletek) I. 28/2000. Az osztályfőnöki órába, évfolyamon min. 10 tanóra eg. életre nevelés 48/2003. Az iskola egészségnevelési és környezeti nevelési programját kell elkészíteni 32/2005. Oktatási intézményben működő élelmiszerárusító üzlet (büfé) reformja Az osztályfőnöki órát nem kötelező megtartani… Az elkészült tervek megvalósulását senki nem ellenőrzi… Ez viszonylag jó előkészítés után általában működik (ellenőrzés is van)

Kiindulási alap II. Iskolás korú gyermekek egészségmagatartása (HBSC) kutatás (2006-ban megtörtént az adatfelvétel) Az iskolák (diákok, pedagógusok) felől érkező igény

2006/2007-es tanév: marad a tűzoltás Szexedukáció: kutatás > ismeret és igényszint, pedagógusképzés > akkreditált, programok futtatása > szakmai szempontok alapján (EüM támogatás) Egészséges büfé: a közétkeztetés reformja nem várható, ezért a büféprogramot kell folytatni és egyre jobb eredményeket elérni (Közös munka az ETA-val > kistelepülési táplálkozási program) Pedagógus-konferencia: egészséges étlap összeállítása > táplálkozás, testmozgás, drog, dohányzás, szexualitás, környezetvédelem, közlekedésbiztonság-gyermekbalesetek megelőzése, iskolaérettség (TÉT platform támogatásával?)