With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Actual Challenges of Pedagogy - Worldwide crisis and crisis of the pedagogic culture - Looking for the solutions for a long time - Development opportunities - Lesson-world building’s pedagogic cultural - Standard with a holistic view - The succesful educators very important ability - Directing of process of learning - Creating an ideal motivational network - The aims and items of a new research - New holistic pedagogic culture (Dr. József Nagy) Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis The „Seven Conflict Model” WITH NATURE – Fire – water – earth – air. WITH HUMANITY – – 1900 – – 2011 WITH HISTORY – Changing of the paradigm. WITH GOD – „The God has died” – Nietzsche. WITH TALENTS – Why were you born? WITH AIMS – What is your Mission? WITH MIND – Who are you? What happened? What will be in the Future?
Experience of world-building or darkness of the wordless - Strategic educational goal to provide solutions - Viable alternatives - Adults with autonomy - Integrity physically, emotionally and spiritually - Freely, responsibly and with a higher degree of love - Who may save the world? - Or represent the paradigm of a new world order? - Dperceptional thinking - Creating a new world in the School Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Research of the Quality - Background and foreground - Wold-view of constructive drama pedagogy - Introduce the complex pedagogical model - The teaching-learning situation - The most ideal motivational network - An empirical search programme - The CTQ factor - Culture of Teaching-Learning Quotient - The world-building level of the lesson Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Components of the Culture of Teaching-Learning - Universal factor of the teaching-learning process - The four main variables - To the analogy of the three space and one time dimensions - Educational knowledge of the teacher - Learning process of the students - Inter-communicational components - Atmosphere of the lesson – the ”time experience” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Educational knowledge of the teacher - Planning - Teaching - Teacher - Material - Student - Learning - Teaching aides Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Learning process of the students - Entering - Wold-building - Narratives - Changing of the understanding - Deepening - Reflectivity - Exiting Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Inter-communicational components - Usage of space - Usage of time - Performers - Relations - Antecedents - Manifestations - Motivations Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Atmosphere of the lesson – the ”time experience” - Flow - Boredom - Distress - Apathy Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
„A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” CTQ measurement samples Reasunts of teacher and student tests: Name of teacher: X.Y. Class headcount: 21 fő Subject: Hungarian literature Grade: 5 th grade Cummulative CTQ result average: 79,855 Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
„A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 1. Teaching procedure in the classroom assessment test Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
„A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 2. Learning procedure in the classroom assessment test Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
„A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 3. Communication situation in the classroom assessment test Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
„A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 4. Atmosphere in the classroom assessment test (time experience, flow levels) Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
„A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” CTQ values Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Measuring the Level of Pedagogical Culture - The solution-centric viewpoint - Representative surveys - The patented formula - Serious IT background service - Pilot study - Wide-range distribution Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis
Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” „LUX LUCET IN TENEBRIS” „The Light lights in the Darkness” THANK YOU FOR YOUR ATTENTION! Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis