Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Advertisements

A időszak végrehajtási intézményrendszere
Norvég Alap Zöld ipari innováció. Célok – Zöld ipari innováció Zöld vállalkozások versenyképességének erősítése, meglévő iparágak zöldebbé tétele, zöld.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
HELYI VIDÉKFEJLESZTÉSI STRATÉGIA FELÜLVIZSGÁLATA 2013.
Baranya Megyei Önkormányzat
Kiss Pál /04/05 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése április 17.
Fenntartható termelési és fogyasztási szokások ösztönzése akcióterv Szántó Szilvia Környezetfejlesztési Főosztály Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
dr. Szaló Péter helyettes államtitkár szeptember 24.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A regionális fejlődés perspektívái a ROP-ok tükrében Dr. Kolber István államtitkárFIT „Régiók félúton” konferencia.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Galovicz Mihály, IH vezető
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
MTA Regionális Kutatások Központja Regionális fejlesztéspolitika régiók nélkül? Pálné Kovács Ilona MTA RKK MTA Regionális Kutatások Központja.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
A projektkiválasztás eljárásai
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Turizmusfejlesztési prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
„Kistérségi integrált projekttervek ” Szombathely,
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális gazdaságfejlesztés prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A es NYDOP akcióterv előkészítése. Várható ütemezés  Végleges módszertan: március  Főbb változások, újítási szándékok jelzése, egyeztetése:
Új Magyarország fejlesztési terv Területi együttműködés, kistérségek szerepe Bajnai Gordon fejlesztéspolitikáért felelős kormánybiztos.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
A strukturális alapok (ROP) menedzsmentjének tapasztalatai ( ) Molnár Beáta PhD hallgató, PTE-KTK BGF KKFK
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
A Kistérségi Koordinációs Hálózat szerepe a roma integráció elősegítésében Székely Andrea főosztályvezető NFÜ Központi Fejlesztési Programiroda.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
TOP vas megyei aktualitásai
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
Előadás másolata:

Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség

Nyugat- Dunántúl Nyugat-dunántúli OP: kb. 140 Mrd Ft 7 évre ~ évente 20 Mrd Ft kb. 140 Mrd Ft 7 évre ~ évente 20 Mrd Ft Az összes operatív programból: kb. 700 Mrd Ft a 7 évre kb. 700 Mrd Ft a 7 évre

Ágazati Operatív Programok Gazdaságfejlesztési OP 674 Mrd Ft Közlekedésfejlesztési OP 1721 Mrd Ft Társadalom megújítása OP 933 Mrd Ft Társadalmi infrastruktúra OP 539 Mrd Ft Államreform OP és Elektronikus közigazgatás OP 40 Mrd Ft 99 Mrd Ft Környezet és energia OP 1053 Mrd Ft Új Magyarország Vidékfejlesztési Program 1250 Mrd Ft

Pályázatok meghirdetése Új Magyarország Fejlesztési Terv (Európai Bizottság) Operatív Programok elfogadása (EB) Akciótervek (RFT, Kormány) Pályázati felhívások

Pályázatok meghirdetése  I. kör: március  II. kör: április vége – I. NFT-ben már működött, pozitív EB visszajelzés (RFT március 19.)  III. kör: június – EB általi jóváhagyás után (RFT június 4.)

Projektkiválasztás módszerei Végrehajtást szabályozó rendeletek: 255/2006. Korm rendelet 16/2006. MEHVM-PM rendelet A projekt kiválasztás minden konstrukció esetében a következő eljárások egyike szerint történhet: 1.Nagyprojekt 2.kiemelt projekt 3.kétfordulós pályázat 4.egyfordulós nyílt pályázat 5.(a) közvetett támogatás, (b) pénzügyi eszközök

Kiemelt projekt  Kiemelt projektnek, illetve nagyprojektnek az akciótervben történő előzetes nevesítésére javaslatot tehet a) az érintett miniszter, b) az érintett regionális fejlesztési tanács, c) az NFÜ.  RFT (vagy miniszter) 30 napon belül véleményt küld azokról a javasolt kiemelt projektekről, illetve nagyprojektről, amelyek előzetes nevesítésére nem maguk tettek javaslatot.  A kiemelt projekt, illetve nagyprojekt előzetes nevesítése nem jelent garanciát a projekt támogatására  Kiemelt projekt projektgazdája költségvetési szerv, 100%-os állami tulajdonban lévő szervezet, önkormányzat, önkormányzati társulás vagy önkormányzati intézmény, illetve egyház lehet.

Kiemelt projekt kiválasztási eljárás Projektkezdeményezés (miniszter, RFT, NFÜ) Értékelés, regisztráció (NFÜ) Előzetes megval. tanulmány (pr. gazda) Előzetes értékelés Részletes projektterv Támogatási döntés 1. állásfoglalás –régiók, miniszter 2. értékelés – tanácsadó cég 3. bizottság: NFÜ, IH, Min., RFT, PM, FIT, külső szakértő 4. AT nevesítés

Kétfordulós eljárásrend  a projektgazda költségvetési szerv, 100%-os állami tulajdonban lévő szervezet, önkormányzat, önkormányzati társulás vagy önkormányzati intézmény, illetve egyház,  a támogatási konstrukció keretében adott évben támogatandó projektek várható száma nem több mint 25,  az egyes projektek támogatási igénye meghaladja a 250 millió forintot (indokolt esetben eltérhet),  a projektek fejlesztéséhez a közreműködő szervezet - a projekt javaslat kidolgozására nem kiterjedő - ingyenes szakmai iránymutatást ad,  a projekt kiválasztás időigénye nem veszélyezteti a program határidők szerinti megvalósítását;

Irányító hatóság (IH)  ROP IH (vezetője: Mosonyi Balázs)  Nemzeti Fejlesztési Ügynökség önálló szervezeti egységeként működik Feladata:  Koordináció, tervezés  KSZ-ek felügyelete, ellenőrzése  Monitoring Bizottság (MB) működtetés  Végső jóváhagyás  EB kapcsolattartás

Közreműködő Szervezet (KSz)  Projektek befogadás, értékelése  Támogatási szerződések megkötése  Projektek megvalósításának nyomonkövetése, kifizetések  Projektek ellenőrzése  Közreműködik a pályázati kiírások és támogatási szerződések mintáinak elkészítésében (IH, minisztériumok).  Negyedéves beszámoló az IH felé  Tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos feladatok ellátása, az NFÜ által elfogadott éves kommunikációs terv alapján.

KSz-ek a ROP esetében Munkaváltozat:  1- 4 prioritás esetében : Regionális Fejlesztési Ügynökség  5. prioritás (Humán közszolgáltatások infrastruktúrája): VÁTI Kht.

Döntési folyamat - értékelés  50 millió Ft feletti projektek esetén 2 független értékelő  Csökkentésre javaslat (max. 25%)  Regionális program esetében a KSz a projekt javaslatokat az RFT elé terjeszti. Az RFT a projekt javaslatokat a régió fejlesztési stratégiájához való illeszkedés szempontjából 20 napos határidővel véleményezi, véleményét a közreműködő szervezetnek megküldi.

Döntési folyamat - bírálat  Bíráló bizottság felállítása (5-7 fő) – NFÜ  A bíráló bizottság elnökét az NFÜ - vagy az NFÜ felkérése esetén a közreműködő szervezet -, titkárát a KSz jelöli. Tagot jelölhet:  a közreműködő szervezet,  a miniszter és  az NFÜ,  nem-kormányzati szakmai szervezet - egy tag – NFÜ biztosítja  regionális program esetében az RFT,  az RFT által delegált tag. Az RFT álláspontját képviseli. Az RFT az általa delegált tagnak kötött mandátumot adhat.

Döntési folyamat – speciális esetek  Amennyiben a projekt javaslat javasolt támogatása meghaladja az 1 milliárd forintot, a KSz a teljes projekt javaslatot megküldi a miniszternek, valamint az érintett RFT-nek. A miniszter és az RFT a projekt javaslatot - a közzétett értékelési szempontok alapján - 20 napos határidővel külön értékelővel értékeltetheti, értékelését a közreműködő szervezetnek megküldi. A miniszter - valamint a regionális programok esetében az RFT - és az NFÜ egyetértésének hiányában az NFÜ kéri a Kormány jóváhagyását.  Amennyiben a projekt javaslat javasolt támogatása meghaladja az 5 milliárd forintot, az NFÜ előterjesztésére a Kormány hagyja jóvá a döntést.

Monitoring Bizottság (MB)  finanszírozott műveletek kiválasztási kritériumainak jóváhagyása  felülvizsgálja az operatív program konkrét céljainak megvalósítása felé tett előrelépést;  megvizsgálja a végrehajtás eredményeit;  Jelentések, ellenőrzések,  Javaslat az OP felülvizsgálatára Felépítése:  Elnöke: FIT tag (Kolber István), tagok száma max. 35  Tagok legalább fele nem kormányzati  RFT min. 1 tagot delegál

Akcióterv (AT) horizontális tervezési kérdések

Pénzügyi ütemezés  IH álláspontja: az első 5 évben a források több, mint 5/7-ének lekötése  Ez kb Mrd Ft 2011-ig  Első időszakban a nagyobb infrastruktúra projektek számbavétele, ütemezése  Első 1-2 évben nagyobb arányú források a biztosan felhasználható konstrukciók irányába

Zászlóshajó projektek  NFÜ készíti elő, félkész állapotban vannak (19 db)  Projekteket is tartalmaznak, amelyeket az AT-kben nevesíteni kell/lehet  Esetleg minimális forrásallokáció egy-egy célra  Jelentősebben: hátrányos térségek (28), pólus, 21. század iskolája, Lépj egyet előre  ROP-ot érintő főbb zászlóshajók: 21. század iskolája, termál, kulturális, Balaton

Balaton helye  Egyeztetések politikai és szakértői szinteken – félúton  Adott, BFT által kiválasztott konstrukcióban (2.3 intézkedés) önálló forrás, vagy kiemelt projektek finanszírozása  A többi nem, alapvető konstrukcióban előny, kiemelt projektek  Bíráló bizottságba tag delegálása  BFT-vel projektek véleményeztetése  BFT és BFÜ Kht. javaslatot dolgoz ki

Hátrányos térségek 2 szint az OP-ban:  leghátrányosabbak esetén gazdaság (vállalkozások + infra), közszolgáltatások, városi központok (esetleg öko és aktív turizmus), elérhetőség  Hátrányosak esetén: közszolgáltatások, városi központok, elérhetőség, gazdaság (vállalkozások) Módja lehet:  Forráselkülönítés  Előnyben részesítés (többletpontok)  Támogatás-intenzitás növelés (hátrányos települések esetében mindenképpen javasolt)