TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR-2010-0011. TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Advertisements

1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Informatikai alkalmazások a Széchenyi István Egyetemen – DPR Szakmai Klub I. – Közösségi weboldalak és alumni szervezetek.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
A diplomások jellemzőiről és előre- menetelükről készített felmérés Olaszországban prof. Andrea Cammelli Bolognai Egyetem AlmaLaurea igazgatója Konferencia.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
PALLÓ Felnőttképzési Tájékoztató Szolgálat A Debreceni Művelődési Központ új felnőttképzési szolgáltatása TÁMOP 3.2.3/09/
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Budapest XIII. kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat felmérése család bevonásával készített kérdőív kiértékelése.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A BA/BSc végzettség hasznosíthatóságának vizsgálata a Debreceni Egyetemen és Nyíregyházi Főiskolán végzett fiatalok körében Seres Edina
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
2004. január 27. Felmérések felhasználása, kapcsolatrendszere Szabó Imre BME Diákközpont igazgató.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
DPR és a Karrier Iroda kapcsolata Koreferátor: Bolgár Zsolt Június 10. Hallgat ó i é s int é zm é nyi szolg á ltat á sfejleszt é s a Szegedi Tudom.
Pannon Egyetem A pályakövetési vizsgálatok jövője a Pannon Egyetemen a TÁMOP pályázat fényében Veszprém, március 11.
Alumni tevékenység és diplomás pályakövetés a Budapesti Corvinus Egyetemen Andrási Monika.
Széchenyi István Egyetem, Győr
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A regionális tudomány társadalmasítása Kedvezményezett: MTA Regionális Kutatások Központja.
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Technical University of Budapest
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
A diplomás pályakövetés lehetséges céljai és intézményi szolgáltatások kialakítása: INNOVÁCIÓ vagy IRRITÁCIÓ? Volume 2 Andrási Monika – Majó Zoltán 2009.
Királyné Kerék Anikó programvezető OFA Hálózat – Nyugat-dunántúli Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
A munkanélküliség problémája Szabadkán - frissen végzettek álláskeresési problémái - Szekció: Társadalmi problémák a városokban Előadó: Kovács Krisztina.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Statisztikák. TáTK-n végzettek munkaadó cégformája szerint (ELTE Diplomás pályakövetés adatai 2010)
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Szegedi Tudományegyetem DPR programjának eredményei és tapasztalatai.
Fiatal építészek Rostás Zoltán a felmérők felmérése fiatal építészek
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Hallgatói juttatási rendszer
a felmérők felmérése fiatal építészek
Hallgatói juttatási rendszer
Előadás másolata:

TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR

TÁMOP 4.1.1: első intézményi pályakövetési eredmények, tapasztalatok A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak 5 éves „jubileumi” felmérése

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR DPR a Corvinus Egyetemen decembertől (2004-ben végzettek) nyár (2005-ben végzettek) decembertől (2006-ban végzettek) ősz (2007-ben végzettek) tavasz (2005-ben végzettek „jubileumi” ) tavasz (2009-ben végzettek) Online önkitöltős kérdőívek (Karrier Iroda /Alumni) Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Andrási Monika DPR a Budapesti Corvinus Egyetemen

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése A kérdőív felépítése I. A képzésre vonatkozó adatok (kar, szak, szakirány, oklevél szintje, diploma minősítése) és A képzéssel kapcsolatos vélemények (hasznosság, erősségek, gyengeségek, emlékek) II. A munka világa (státusz, kereset, munkaórák, munkaviszony jellege, munkabeosztás, telephely, tulajdoni forma, foglalkozás, időtartam, munkakörök és munkahelyek száma, elégedettség, előrelépés, mellékfoglalkozás, hierarchia, munkaadó árbevétele, cégméret, megbecsültség, külföldi munka, munkanélküliség, válság-érintettség, - első álláskeresés kimaradt!) III. Továbbtanulás, továbbképzés (képzési forma, intézmény, szak) IV. Személyes adatok (nem, kor, lakóhely településtípusa) V. Öregdiák (Alumni) aktivitások (Új) VI. (Elérhetőségek, kapcsolat) 172 kérdés item (+/- 20 módosult)

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése Egykori hallgatók elérése Karok 2005-ben végzettek nevei Neptunból Összes e- mail cím Neptun + telefonos gyűjtés Értékelhető választ adott kitöltők %-a végzettekhez képest kitöltők %-a kiküldöttekhe z képest Emlékezete szerint kitöltötte 2007-ben is Élelmiszertudományi Kar ,38405 Gazdálkodástudományi Kar ,0330,1545 Kertészettudományi Kar ,74 2 Közgazdaságtudományi Kar ,1920,179 Közigazgatástudományi Kar ,4924,1913 Tájépítészeti Kar ,3614,541 Társadalomtudományi Kar ,3519,2318 Összesen: ,8624,7893

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR A BCE képzés erősségei 2 évvel a végzés után 1.Diploma magas presztizse 2.Felkészült oktatók 3.Kapcsolatépítés 4.Korszerű elméleti megalapozás 5.Alapos módszertani alapozás 6.Nemzetközi mobilitás 5 évvel a végzés után 1.Diploma magas presztizse 2.Elméleti megalapozás 3.Kapcsolatépítés 4.Alapos módszertani alapozás 5.Probléma-megoldás fejlesztése 6.Nemzetközi mobilitás Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Álmaid megvalósulásához hozzájárult? Ha tehetnéd újra a Corvinusra jelentkeznél? Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Ajánlanád-e a BCE-t? 2 évvel a végzés után5 évvel a végzés után Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Élményegyetem! Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR A munka világa 1. 2 évvel a végzés után  81% alkalmazott  3% vállalkozó  7% nappalin tanul  2 fő munkanélküli, 1 fő htb, 8 fő GYES  87,3% végez kereső munkát  Átlagosan havi 146 órát dolgoznak 5 évvel a végzés után Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése 87% alkalmazott 4% vállalkozó 1% nappalin tanul 4% GYES 4% nem válaszolt  95% végez kereső munkát  Átlagosan havi 180 órát dolgoznak

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR A munka világa 2. 2 évvel a végzés után  6,8 % külföldön dolgozik  77,4% budapesti munkahely  Átlagosan napi 1 órát utaznak a munkájuk miatt  23,5% nem közölt jövedelmi adatot  Átlag kereset: bttó Ft/hó 5 évvel a végzés után Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése  11% külföldön dolgozik  70% budapesti munkahely  Átlagosan napi 1 órát utaznak a munkájuk miatt  20% nem közölt jövedelmi adatot  Átlag kereset: bttó Ft/hó  83%: van természetbeni juttat.

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR A munka világa 3. 2 évvel a végzés után  38% előrelépett  Kínálkozik előrelépés? –60% igen –22% nem tudom  Nem váltana: 34,4% 5 évvel a végzés után Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése  58% előrelépett a munkahelyén  Kínálkozik előrelépés? –52% igen –31% nem tudom  Nem váltana: 65%  27% már dolgozott külföldön (átlagosan: 15 hó)  26% volt már munkanélküli (16% reg.mn is volt, 6% ellátást kapott)  1/3-át érintette a g.válság

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR A munka világa 4. 2 évvel a végzés után: 5,9 és 5,7 5 évvel a végzés után: 6,4 és 6,2 Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Élethosszig tartó tanulás 2 évvel a végzés után  2/3 továbbtanult  Ebből 1/3 másoddiplomás képzésben  63,4 % tovább akarja képezni magát (31,1% nem tudja)  Nem tudja, hol akar tanulni: 61%  A BCE-n akar tanulni: 12,9% 5 évvel a végzés után Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése  3/4 továbbtanult  Ebből 40% másoddiplomás képzésben  58% tovább akarja képezni magát (27% nem tudja)  Nem tudja, hol akar tanulni: 69%  A BCE-n akar tanulni: 2%

Karrier Iroda TÁMOP 4.1.1/A-0/2/KMR Andrási Monika A BCE 2005-ben végzett hallgatóinak „jubileumi” felmérése Alumni  38% részt vett a végzés óta valamilyen egyetemi rendezvényen  42% tartja rendszeresen a kapcsolatot társaival, 3% a tanáraival  Az egyetemről szóló híreket 9% követi rendszeresen, 22% odafigyel rájuk  38% -a érdeklődik egyetemi rendezvények iránt