A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
Alsóerdősori Ének-zene Tagozatos Általános Iskola és Gimnázium
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Jót, s jól! Ebben áll a nagy titok!”
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadás másolata:

A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő

Előzmények Megváltozott társadalmi elvárások az alapfokú neveléssel-oktatással szemben. Felkészítés az egész életen át tartó tanulásra. Nemzetközi méréseredmények. Oktatásirányítók törekvései. NAT felülvizsgálata, átdolgozása. Hangsúly a kulcskompetenciák fejlesztésén van.

Biztos alap, biztos jövő Előzmények Borsod megyében több, mint 35% az általános iskolát be nem fejezett munkanélküliek aránya. Ez az arány a szakmával rendelkezők esetében 20%. Munkanélküliek száma a településen: 2003-ban 68 fő 2004-ben 76 fő 2005-ben 81 fő Erősödik az igény a hatékony, színvonalas oktatás iránt. A fenntartónak egyre nagyobb anyagi terhet jelent az intézmények működtetése az alacsony gyermeklétszám mellett.

Biztos alap, biztos jövő Előzmények Előzetes felmérés – szeptember

Biztos alap, biztos jövő Adatok a 8. osztályosok beiskolázásáról

Biztos alap, biztos jövő HEFOP ben az 1.NFT keretein belül kiírásra került Humán Erőforrás Fejlesztés Operatív Programhoz (HEFOP) tartozó 3. intézkedés pályázati csomagja. Ezen belül a kiírás: „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” Ez a pályázat közoktatási intézményeknek szól, akik vállalkoznak a kifejlesztett kompetencia alapú oktatási programcsomagok, módszertani eljárások, digitális tartalom befogadására és a bevezetésükkel kapcsolatos feltételrendszer megteremtésére, új pedagógiai eszközök, eljárások elsajátítására, azok alkalmazására.

Biztos alap, biztos jövő A pályázat hosszú távú céljai A kompetencia-alapú oktatás bevezetésével az egész életen át tartó tanulás megalapozása. A programban részt vevők munkaerő-piaci esélyeinek növelése.

Biztos alap, biztos jövő A projekt céljai Pedagógusok továbbképzése. Korszerű nevelési-oktatási tartalmak közvetítése, új módszerek alkalmazása,a kompetencia-alapú programcsomagok adaptálása. A program megvalósításához szükséges informatikai eszközök beszerzése. A tapasztalatok átadása.

Biztos alap, biztos jövő Kompetencia-alapú oktatás A kompetencia azon elvárható ismeretek, képességek, magatartási- és viselkedésjegyek összessége, amely által a személyiség képes lesz egy adott feladat eredményes teljesítésére. Kompetencia-alapú oktatáson a készségek, képességek fejlesztését, az alkalmazásképes tudást középpontba helyező oktatást értjük.

Biztos alap, biztos jövő Megvalósult programelemek 2 fő óvodapedagógus és 6 fő iskolában tanító pedagógus mindegyike elvégzett egy 2*30 órás alaptanfolyamot (Kompetencia-alapú oktatási programcsomaghoz kapcsolódó szaktárgyi és az SDT továbbképzést), valamint 2*30 órás módszertani továbbképzést. - tanuló megismerési technikák - osztályzat nélküli értékelés - kooperatív tanulás - interaktív programok - interkulturális nevelés - óvoda-iskola átmenet Az intézmény vezetője egy 30 órás változásmenedzsment, és egy 30 órás informatikai képzésen vett részt.

Biztos alap, biztos jövő Megvalósult programelemek Az óvodában a középső-nagy csoportban 2006 szeptemberében bevezettük az óvodai kompetencia- alapú programcsomagot. Az iskolában 2006/2007-es tanévben 1., az 5. és a 7. osztályban vezettük be a kompetencia-alapú oktatást - olvasás-szövegértés - matematika-logika és - életpálya-építés kompetencia területeken.

Biztos alap, biztos jövő Megvalósult programelemek Programcsomagok átvétele Informatikai eszközök beszerzése Kapcsolat a TIOK-kal Belső továbbképzések Kistérségi bemutatók – óvodában, iskolában Szakmai konferencia Tájékoztató kiadvány Folyamatos kapcsolat az OKM Támogatáskezelő Igazgatóságával

Biztos alap, biztos jövő Köszönöm megtisztelő figyelmüket!