Pályázati lehetőségek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
MegyeVersenysport (fő)Amatőr sport(fő) Baranya Bács-Kiskun 38 Nincs adat Békés 26 Nincs adat Borsod-Abaúj-Zemplén Budapest Csongrád.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Aktuális pályázati lehetőségek
Egyedi támogatási lehetőségek
1 A Közlekedés Operatív Program keretében megvalósítandó kerékpárutak, pályázati lehetőségek augusztus 1.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
műszaki osztályvezető
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
EKOP Elektronikus levéltár
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Dél-alföldi régió Országos adatok Itt!!! Bezárás
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Borbély Tibor Bors szakmai tanácsadó Budapest, március HEF OP „Képződj, hogy segíthess” Foglalkoztatás és szociális.
2009. év rendezvényeinek összefoglalója február 8-16.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
Galovicz Mihály, IH vezető
A büntetés-végrehajtási szervezet részvétele
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Adathozzáférési, illetve adatszolgáltatási, valamint díjmentességi igény felmérése az Építésügyi Dokumentációs és Információs Központ illetve az Országos.
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Szektorok közötti együttműködések
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
2. Az egészségközpontú gyógyítás programja
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
VPOP Jövedéki Igazgatóság
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Változások és eredmények a GINOP 5. 2
A magyarországi K+F politika
2017. július 5..
Készítette: Koleszár Gábor
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A Közlekedés Operatív Program keretében megvalósítandó kerékpárutak, pályázati lehetőségek

Pályázati lehetőségek Pályázati lehetőségek kerékpárút építésre 2006-ig Regionális Operatív Program Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázatai Pályázati lehetőségek kerékpárút építésre 2007-2013 között Regionális Operatív Programok + Balatoni Kiemelt Üdülőkörzet Közlekedés Operatív Program A különböző pályázati lehetőségek közötti eltérés Jelenlegi kerékpárút hálózat Közúti fejlesztések mellett, közlekedésbiztonsági helyzetet javító kerékpárutak – NIF Zrt. Jó napot kívánok. Hartmann Tamás vagyok a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtól. Előadásom témája a 2007-20013 között, a Közlekedés Operatív Program keretén belül megpályázható kerékpárút építési lehetőségek ismertetése. 2006-ig kerékpárút építésre a Regionális Operatív Program és a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázatai biztosítottak lehetőséget. A 2007-től kezdődő időszakra nézve ez annyiban változott, hogy a minden régiónak külön operatív programja van, illetve a Közlekedés Operatív Program további lehetőséget biztosít. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázatai megmaradtak. Az egyes pályázati lehetőségek közötti eltérés a lehetséges pályázók körben, a támogatott műszaki tartalomban, területi lehatárolásban és a támogatási intenzitásban mutatkozik meg. A területi lehatárolásban fontos szerepet játszik Magyarország jelenlegi kerékpárút hálózata, az országon keresztülmenő 6-os és 11-es EuroVelo nyomvonal, illetve egy 2007-ben végzett felmérés, tanulmány alapján azok a helyek, ahol a közlekedésbiztonsági szempontok fokozottan érvényesülnek.

Kerékpárút építési lehetőségek a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázataival Pályázati kiírások 1993 - 2004 között évente 2 alkalommal 2000 - 2003 között évente +1 alkalommal 2006 - 2008 között évente 2 alkalommal 2008. március, 2 fordulóban 2 x 1 mrd. Ft. forrással Pályázható műszaki tartalom Kerékpárút építése - tervezés, kivitelezés Pályázók köre: önkormányzatok, vízügyi igazgatóságok Eddigi eredmények 1993 - 2007 Beérkezett: 1382 db. Nyertes: 685 db. Pályázatok összköltsége: 13,6 mrd. Ft. Támogatás összege: 8,5 mrd. Ft. Kerékpárutak hossza: 1018 km A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium a Kerékpáros Magyarország Program keretében központi forrásból támogatja a kerékpárút fejlesztési pályázatokat. A legújabb pályázat 2008. márciusában jelent meg, a 2008-as évre két fordulóban 1-1 mrd. Ft. áll rendelkezésre. 1993-tól kezdődően 685 pályázat kapott támogatást összesen 8,5 mrd Ft. értékben. Ez 1018 km kerékpárút megépítését teszi lehetővé.

Kerékpárút építési lehetőségek a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázataival Átfogó cél Biztonságos kerékpározás hivatásforgalmú és turisztikai forgalom esetében A kerékpáros forgalom biztonságos feltételeinek megteremtése kerékpárút építések támogatásával Egészséges életmód, idegenforgalmi, környezetkímélő közlekedést szolgáló beruházások megvalósulása OTrT-ben szereplő EuroVelo kerékpárút engedélyezési tervének készítése, engedélyeztetése és építése 1, 2, 3 számjegyű országos utak mentén közlekedésbiztonsági célú kerékpárút engedélyezési tervének készítése, engedélyeztetése és építése Jelenlegi ÚME-nak nem megfelelő, rossz állapotban lévő kerékpárút átépítése A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által kiírt pályázat legfontosabb célja a kerékpáros forgalom biztonságos lebonyolítása mind a hivatásforgalmú, mind a turisztikai forgalom esetében. Ezt a célt az infrastrukturális feltételek megteremtésével, kerékpárút építésekkel kívánja elérni. Mind az EuroVelo nyomvonalán, mind az országos 1-2-3 számjegyű főutak mentén épülő új kerékpárutak megvalósítása kaphat támogatást. Ezen kívül, a több, mint 10 éve épült kerékpárutak felújítása is lehetséges. Ebbe beletartozik a burkolat szélesítése és megerősítése is. A támogatás nem csak az építésre szólhat, hanem annak előkészítésére is, hiszen az engedélyezési tervek elkészítése és az engedélyezési eljárás is támogatott tevékenység.

Kerékpárút építési lehetőségek a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium pályázataival Pályázók köre Önkormányzatok Önkormányzati társulások Többcélú kistérségi társulások Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok Kül- és belterület Források: 1.0-1.0 mrd. Ft. 2008, 2009 évre Támogatási intenzitás 80–95%, építési pályázatoknál 30–45%, burkolat-megerősítés, -szélesítés 50%, tervezés Pályázóként a helyi önkormányzatok, önkormányzati társulások, kistérségi társulások és árvízvédelmi töltésen épülő kerékpárút esetében az illetékes Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóságok nyújthatnak be pályázatot. Fontos megemlíteni, hogy a kerékpárút mind külterületen, mind belterületen építhető. A pályázati kiírásra összesen 2.0 mrd. Ft. forrás áll rendelkezésre a 2008-2009 évre. A támogatás vissza nem térítendő támogatásnak minősül. Nincs meghatározva, hogy ebből mennyi fordítható tervezési és mennyi kivitelezési pályázat megvalósítására. A támogatási intenzitás meghatározása függ a pályázott szakasz kül-, belterületi jellegétől, illetve attól, hogy a térség elmaradott térségnek minősül-e.

Kerékpárút építési lehetőségek a Közlekedés Operatív Program keretén belül A KözOP-ban a kerékpárút építés a régiók elérhetőségének javítása, a társadalmi és területi kohézió erősítésének egyik eszközeként jelenik meg. A kerékpárút építés a „Térségi elérhetőség javítása” című prioritáson belül, az egyes régiók elérhetőségének javításaként, a társadalmi és területi kohézió erősítésének egyik eszközeként jelenik meg. Finanszírozása a strukturális alapokból történik, ami rögtön meg is határozza, mely régiók nyerhetnek támogatást.

A KözOP kapcsolata a ROP-okal beavatkozások lehatárolása 1, 2, 3 számjegyű főutak külterületi szakaszok kivéve KMR Mint jeleztem, a GKM és a különböző Operatív Programok más-más feltételek alapján finanszírozzák a beruházásokat. Erre azért kell figyelmet ordítani, mert nem mindegy, hogy a pályázat melyik felhívásra kerül benyújtásra. Látható, hogy a „térségi elérhetőség javítása” c. prioritáson belül a KözOP az 1, 2, 3 számjegyű főutak mentén támogatja a kerékpárút építéseket, kizárólag a külterületi szakaszokon. Mivel a prioritás finanszírozása a strukturális alapokból történik, így a Közép-magyarországi Régió nem kaphat támogatást. A KözOP-ban kerékpárút építésre 52.0 millió euró -14.0 mrd Ft.- került meghatározásra a 2007-2013-as időszakra.

A KözOP kapcsolata a ROP-okal beavatkozások lehatárolása KözOP ROP A „Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése” c. prioritás keretén belül szintén lehetőség van kerékpáros infrastruktúra fejlesztésre, ami leginkább más pályázatok kiegészítéseként, de természetesen önálló pályázatként is beadhatóak. Az elővárosi vasút B+R parkolók, kerékpártárolók kialakítása támogatott tevékenység, tervezéséhez a GKM által kidolgozott paraméterkönyv nyújt segítséget.

Jelenlegi kerékpárút hálózat OKA2000 adatok alapján A következő térkép az Országos Közúti Adatbankban szereplő kerékpárutakat mutatja, illetve a következő táblázatok a megyénkénti és régiónkénti bontást mutatják.

Jelenlegi kerékpárút hálózat OKA2000 adatok alapján Baranya m. 29,9 Bács-Kiskun m. 96,9 Békés m. 176,5 Borsod-Abaúj-Zemplén m. 32,0 Csongrád m. 104,0 Fejér m. 22,0 Győr-Moson-Sopron m. 107,0 Hajdú-Bihar m. 69,7 Heves m. 22,6 Komárom-Esztergom m. 12,8 Pest m. 24,8 Somogy m. 58,1 Szabolcs-Szatmár-Bereg m. 35,1 Jász-Nagykun-Szolnok m. 41,5 Tolna m. 14,0 Vas m. 27,2 Veszprém m. 18,3 Zala m. 18,6 Összesen: 911,0 Dél-alföldi régió 377,5 Dél-dunántúli régió 102,0 Észak-alföldi régió 146,3 Észak-magyarországi régió 54,6 Közép-dunántúli régió 53,0 Közép-magyarországi régió 24,8 Nyugat-dunántúli régió 152,8 Összesen: 911,0 Nógrád megye kerékpárútjait a táblázat nem tartalmazza, OKA2000-ben nincsenek adatok erre a megyére vonatkozóan. Vannak kerékpárutak, de azok önkormányzati kezelésben, nem főutak mentén.

Jelenlegi kerékpárút hálózat OKA2000 adatok alapján A kerékpárutak hosszát régiónként összesítve jól látszik, hogy az egyes régiók között lényeges különbségek vannak.

Jelenlegi kerékpárút hálózat OKA2000 adatok alapján A kerékpárutak hosszát megyénként megbontva látszik, hogy az egyes megyék között is lényeges különbségek vannak.

Jelenlegi kerékpárút hálózat 2007. felmérés alapján Egy 2007-es felmérés szerint Magyarországon a térképen látható helyeken található kerékpárút.

Kerékpáros balesetek 2004 - 2007 A következő térkép a 2004-2007 között bekövetkezett kerékpáros baleseteket mutatja. Érdemes összevetni a jelenlegi kerékpárút hálózattal. Megjegyzendő, hogy a balesetek és kerékpárutak helyének összevetése mélyebb vizsgálatot igényel, hiszen pl. az út egyik oldaláról a másikra való áthaladáskor is történhet baleset. (A kocsma mindig a másik oldalon van, mint a kerékpárút.)

Közlekedés Operatív Program Pályázati kiírás: 2008. április 15. Beadási határidő: nincs, folyamatos elbírálás Általános célok: Hivatásforgalmi és közlekedésbiztonsági célkitűzéseknek megfelelő kerékpáros létesítmények létrehozása, előkészítési munkáinak finanszírozása. A regionális közúthálózat elemeivel párhuzamos kerékpárutak kiépítése. A kerékpáros létesítmények fejlesztése, a közlekedés biztonság növelése és a hivatásforgalmi kerékpározás elterjesztése. A helyközi, hivatásforgalmi kerékpárutak, kerékpáros létesítmények kiépítése, a régió kerékpáros közlekedési infrastruktúrájának kialakítása, bővítése, a nemzetközi és az országos kerékpárút-hálózatokhoz való csatlakozás biztosítása, a már meglévő elemek hálózatba szervezése. Kerekes-székkel és a babakocsival közlekedők akadálymenetes közlekedésének megteremtése, biztosítása A Közlekedés Operatív Program keretén belül, a „Térségi elérhetőség javítása” prioritás pályázataként 2008. április 15-én „Kerékpárút hálózat fejlesztése” címmel, kerékpárút építésre és előkészítésre megjelent a pályázati felhívás. Beadási határidő nem került meghatározásra, az elbírálás folyamatos, a Bíráló Bizottság meghatározott időszakonként, vagy megfelelő számú beérkezett pályázat esetén ül össze. Céljai között hivatásforgalmi és közlekedésbiztonsági célkitűzéseknek megfelelő kerékpáros létesítmények létrehozása és azok előkészítésének finanszírozása szerepel. A hangsúly a hivatásforgalmú és biztonságos kerékpározáson van.

A következő térképen a közúthálózat azon szakaszai kerültek feltüntetésre, ahol a GKM felkérésére, egy 2007-ben a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ által végzett tanulmány szerint indokolt lenne kerékpárút építése. Ez a felmérés képezte alapját a NIF Zrt. által megvalósítandó kerékpárutaknak.

Rendelkezésre álló forrás: 14 mrd. Ft. (2007-2013) Pályázók köre: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Önkormányzatok és társulásaik Rendelkezésre álló forrás: 14 mrd. Ft. (2007-2013) Területi lehatárolás: Magyarország területe, kivéve Közép-magyarországi Régió Támogatás mértéke: NIF Zrt. – 100% Önkormányzatok – 80-90% Támogatás intenzitás A pályázott szakasz külterület belterület Elmaradott kistérség v. település 90% Igen Önerőből 85% Nem Nem foglalkozik vele 80% A KözOP pályázati felhívására pályázatot nyújthat be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., települési önkormányzatok és társulásaik. A 2007-2013-as időszakra allokált 14.0 mrd. Ft. nincs éveke lebontva, és mint azt már említettem, a felhasználása a Közép-magyarországi Régió kivételével egész Magyarország területén lehetséges. Amennyiben a NIF Zrt. nyújt be pályázatot, úgy a pályázat elszámolható költségei 100%-os támogatásban részesülnek, önkormányzatoknál a támogatás 80-90% között mozoghat. Egyes, a KözOP végrehajtását részletesen leíró Akciótervben szereplő projektek esetében lehetséges, hogy a területileg illetékes önkormányzatok a NIF Zrt.-vel együtt pályázzanak. Ennek feltétele, hogy a kerékpárút a közútfejlesztéssel együtt valósuljon meg.

Projektcsatorna eljárás Kormányhatározat Akciótervről (projektlista) Pályázó Pályázó Pályázó RFÜ NFÜ Szaktárca Projektcsatorna eljárás Kormányhatározat Akciótervről (projektlista) Adódik a kérdés, hogyan lehet egy projektet a NIF Zrt. által benyújtandó pályázatok közé felvenni, így 100%-os támogatással megvalósítani. A NIF Zrt. a KözOP-hoz kapcsolódó Akciótervben szereplő projekteket nyújthatja be pályázatként. Az Akciótervbe az ún. projektcsatorna eljárás után –ami a projektötletek előzetes értékelése– kerülhetnek be a projektek. A szaktárca, a Regionális Fejlesztési Ügynökségek és az NFÜ ajánlhat projektet a projektcsatorna eljárásba, pozitív elbírálás után a projekt megjelenik az Akciótervben, amit Kormányhatározat formájában hoznak nyílvánosságra.

Támogatás formája: vissza nem térítendő támogatás Támogatott tevékenység: Kivitelezés – 50 - 450 mFt. között Előkészítés – 1 - 7 mFt. között EuroVelo nyomvonalán   Önkorm. Víz. Ig. Egyéb turisztikai kerékpárút  Önkorm.  Önkorm.  Hivatásforg., Közlek. bizt. 1, 2, 3 sz. főutak NIF Zrt. Önkorm.   alsóbbrendű utaknál Kült. Belt. KözOP GKM ROP A területi lehatárolásnál fontos megemlíteni, hogy a KözOP nem támogatja az EuroVelo nyomvonalán létesítendő kerékpárutak megvalósítását, hiszen az inkább turisztikai célokat szolgál és nem közlekedésbiztonsági szempontokat. Az EuroVelo nyomvonal a Duna és a Tisza vonalán halad végig. Látható, hogy átfedések vannak a támogatási források között, de ez valószínűleg meg fog szűnni.

Támogatható tevékenységek Előkészítés - Kivitelezés Tervezés Hatástanulmány elkészítése Engedélyezési terv, építési terv elkészítése Terület előkészítés Lőszermentesítés Régészet Közműkiváltás Közbeszerzési eljárás Építés A kivitelezési pályázatnak jogerős építési engedéllyel kell rendelkeznie, ezt a Bíráló Bizottság ülésének időpontjáig kell benyújtani. Kommunikációs feladatok Az előkészítési és kivitelezési pályázatok külön-külön pályázatként kerülhetnek beadásra, de a pályázati kiírás egyben jelenik meg.

Előkészítés - projektgenerálás Cél: kerékpáros létesítmények kiépítését szolgáló háttéranyagok (tervek, engedélyek, stb.) előkészítésének társfinanszírozása A projekt hozzájárul a KözOP 3. prioritás céljainak megvalósításához adatlap Figyelembe vették az adott fejlesztésekre meghatározott műszaki kritériumokat, stratégiai irányelveket Egyértelmű, mérhető és elérhető célokkal rendelkezik Létrehozták a projektmenedzsment szervezetet, működési feltételei biztosítottak, a felelősségi, döntési hatáskörök meghatározottak A pályázat benyújtását megelőzően lefolytatott beszerzési eljárások során a pályázó betartotta a Kbt. rendelkezéseit és ezt bizonyítani tudja nyilatkozat Elszámolható költségek nem haladják meg a rendelkezésre álló támogatási forrásokat és megfelelnek a kritériumoknak Figyelembe veszik a közösségi politikák érvényesítését, úgymint esélyegyenlőség, környezeti fenntarthatóság Felhívnám a figyelmet arra, hogy a projekt előkészítésre benyújtott pályázat értékelési szempontjai közül az értékelés során mid a hét kritériumot teljesíteni kell. Mivel nincs meghatározva, hogy a benyújtott pályázat megvalósításának eredményeként mi az a minimális eredmény (pl. építési engedély megszerzése, hiszen az a kivitelezési konstrukcióban is támogatott), amit el kell érni, ezért az ebben a konstrukcióban benyújtott pályázatok minimális kiinduló adattal benyújthatóak, akár projektgenerálásra is felhasználhatóak.

Monitoring mutatók Kivitelezés Megépített kerékpáros utak hossza – km Átlagos napi forgalom – kerékpáros/nap Kerékpáros forgalom növekedése a beavatkozás területén – % Előkészítés az előkészítési projekt keretében kidolgozott szükséges dokumentumok száma – db

Nem támogatható tevékenységek Lakott területen kívül a legalább 6 m burkolatszélességgel rendelkező kisforgalmú utakkal párhuzamos, A kisforgalmú utakkal összekötött települések között önálló vonalvezetésű kerékpárút kiépítése, ahol a jelenlegi átlagos napi forgalom két irányban nem haladja meg az 1500 járművet, Meglévő kerékpárutak, sávok, kerékpáros létesítmények felújítása A nem támogatható tevékenységek közül az alábbiakra szeretném felhívni a figyelmet. Itt is megfigyelhető, hogy a kizáró kritériumok a közlekedésbiztonsági elvet követik.

Pályáztatási rendszer EU Irányító Hatóság KözOP IH Szerződést ellenjegyzi Pályázati kiírás Közreműködő Szervezet KIKSZ Támogatási Szerződés Pályázat beadása A Támogatási Szerződést a Közreműködő Szervezet köti meg a Kedvezményezettel, az Irányító Hatóság a szerződést ellenjegyzi. Fontos megemlíteni, hogy az Európai Unió a pályázat sikertelensége esetén a Kedvezményezettől várja el a támogatás visszafizetését. Kedvezményezett NIF Zrt., önkormányzatok

Legfontosabb jogszabályok 1063/2007. (VIII. 15.) Korm. határozat – kiemelt projektek listája 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet – a támogatások felhasználásának általános szabályairól A jogszabályok közül kettőre hívnám fel a figyelmet. A 1063/2007-es Kormányhatározat a kiemelt projektek listáját határozza meg, míg a 16/2006-os MeHVM-PM együttes rendelet a pályáztatási rendszert –értékelés, támogatási döntés, szerződéskötés menete– határozza meg.

Köszönöm szíves figyelmüket Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ www.kertam.hu – KKK kerékpáros honlap www.nfu.hu – Nemzeti Fejlesztési Ügynökség www.kiksz.eu – Közreműködő Szervezet Hartmann Tamás Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ 3368-288 tamas.hartmann@kkk.gov.hu Köszönöm szíves figyelmüket, várom kérdéseiket. A kertam.hu honlapot mi szerkesztjük, az ott található „Ügyfélszolgálat” menüben feltett kérdéseket közvetlenül megkapjuk. A honlapon PDF formátumban elérhető az EuroVelo nyomvonala, DOC formátumban az OTrT jelenlegi és módosításra ajánlott útvonala is. Az NFÜ honlapján megtalálható a KözOP pályázati felhívásának teljes anyaga és amennyiben kérdésük van, a közreműködő szervezethez is, mint a pályázat kiírójához is fordulhatnak.