munkakör a tanirodai gyakorlatban Kereskedelmi munkakör a tanirodai gyakorlatban
A munkakörben ellátandó feladatok PR tevékenység Beszerzési feladatok Értékesítési feladatok
PR feladatok A PR célja az egyének, a szervezetek és a környezetük közötti kommunikációs kapcsolatok alakítása A PR olyan tervszerű és folyamatos tevékenység, melynek célja, hogy a szervezet és közönsége között megértést, bizalmat építsen ki A PR a bizalom stratégiája, 90%-ban tégy helyesen és 10%-ban beszélj róla! A PR a HÍRNEVET (Image-t) gondozza, hogy megértést és támogatást nyerjen és befolyásolja a véleményt és a viselkedést
A PR célja a szervezet belső környezetével és a szervezet külső környezetével való kapcsolattartás, kommunikáció A PR tevékenység gyakorlati feladatai Szakmai irányítási (terv, költségvetés, tanácsadás…) Belső PR (újság, fogadóóra, munkásgyűlés sz.) Rendezvényszervezői (kiállitás, konferencia, üzemlátogatás) Sajtószervezés (sajtótájékoztató, sajtófigyelés..) Produkciós feladatok (CD, honlap, film, fénykép…)
A PR tevékenység eszközei Tv - rádiós eszközök Informatikai eszközök PR filmek Sajtókapcsolatok Nyomtatványok Rendezvények Road show
Egyéb PR eszközök Külső PR Teleinformációs szolgálat PR ajándékok Belső PR Ötletdoboz Nyitott ajtó azonosító eszközök, embléma, logó, színek, betűtípus, tipográfiai rendszer szórólap, használati utasítás, garancia jegy, csomagolási címkék, matricák levelezési anyagok, névjegy, számlák, kültéri információ hordozók, beltéri információ hordozók egyenruha, munkaruha, szállítóeszközök, kiállítási standok
A BESZERZÉS feladatai Potenciális szállítók felkutatása, szállító törzs kialakítása Ajánlatkérés Kimenő megrendelések elkészítése, nyilvántartása Beérkezett számlák tartalmi, formai ellenőrzése, majd átadása a pénzügynek teljesítésre Beérkezett és ellenőrzött szállító levelek vagy számlák alapján a termék készletre vétele (készlet bevételezési bizonylat, készletnyilvántartó lap) Hónap végén feladás a tárgyhavi beszerzésekről a könyvelésnek Raktározás Indokolt esetben mennyiségi, minőségi reklamáció kezelése
ÉRTÉKESÍTÉS feladatai Az ÉRTÉKESÍTÉS feladatai Potenciális vevők felkutatása, vevőtörzs összeállítása Ajánlat tétel Beérkezett megrendelések fogadása, nyilvántartása Megrendelések teljesítése – raktári kivételezés (készlet kivételezési jegy, készletnyilvántartó lap) Számla (szállítólevél) kiállítása, elküldése a vevőnek Feladás a készlet kivételezésről és az értékesítésről a könyvelésnek Leltározás Esetleges reklamációk kezelése
Kötelezően használt bizonylatok Vevő és Szállító törzs (nyilvántartás) Kimenő és beérkező megrendelések nyilvántartása Készlet bevételezési és Készlet kivételezési jegy Készletnyilvántartó lap Számla (szállítólevél) Feladás a készletmozgásokról, beszerzésekről, értékesítésről Leltár
Kapcsolat a többi munkakörrel Munkaügy (dolgozói vásárlások) Ügyvezetés Beszerzés – Értékesítés - Marketing Pénzügy (beérkező és kimenő számlák nyilvántartásba vétele, pénzügyi teljesítése) Titkárság (beérkező – kimenő ajánlatkérés, ajánlat, megrendelés, számla, szállítólevél, reklamáló levelek) Könyvelés (feladások adatainak rögzítése)