C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban TÁMOP /2 –
Alcím mintájának szerkesztése Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Humán TISZK PR, marketing munkacsoport. TÁMOP /1-2F
Gundel Károly Térségi Integrált Szakképző Központ TÁMOP / január „Jó szakma- biztos jövő”
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
TÁMOP / június 26. Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
 Moduláris képzési módszertan kidolgozása.  Hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódók szakképzésbe való bevonása.  Módszertan.
Tehetségpont létrehozása
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
Csepel TISZK PR-csoport tagjai :
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
PÁLYÁZATI LEHETŐSÉGEK A HUMÁNERŐFORRÁS OPERATÍV PROGRAMOKBAN
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat július 02. Tóthné Jachimovits Magda szakmai vezető A TISZK rendszer.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Záró konferencia TAMOP-2.2.3/B-09/
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Szakmai munkánk a pályázatban
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt indikátorai Az Európai Unió támogatásával, az Európai.
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Szakiskolai fejlesztési program
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

C s e p e l T I S Z K Nyitó konferencia A projekt címe: a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) „A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása – TISZK rendszer fejlesztése a közép-magyarországi régióban” konstrukció keretében a „Csepel – TISZK a Dél-pesti régió korszerű piacképes szakképzési központjának fejlesztési projektje” A pályázat kódszáma: TÁMOP-2.2.3.B-09/1-2009-0002

Projekt adatai: Pályázó: Budapest Főváros Önkormányzata Projekt kedvezményezettje: Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, mint a Csepel TISZK központja Megvalósulás helyszínei: Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Fodor József Szakképző iskola és Gimnázium, a Keleti Károly Közgazdasági Szakközépiskola, a Pesterzsébeti Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola, a Pestszentlőrinci Közgazdasági és Informatikai Középiskola,a Pogány Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építészeti, Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium, és a Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakközépiskola Időbeli ütemezése: 2010.09.01 – 2011.08.31. Elnyert összeg: 124.397.430 Ft

Iskolák elhelyezkedése: Csepel-Sziget Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Fodor József Szakképző iskola és Gimnázium Keleti Károly Közgazdasági Szakközépiskola Pesterzsébeti Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Pestszentlőrinci Közgazdasági és Informatikai Középiskola Pogány Frigyes Két Tanítási Nyelvű Építészeti, Informatikai Szakközépiskola és Gimnázium Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakközépiskola

Projekt céljai: A társiskolák együttműködése szakmai integráció irányítási rendszer kialakítása, korszerűsítése hátránykompenzációs programok kidolgozása a képzési rendszer, a képzési tartalmak és szolgáltatások kidolgozása, fejlesztése az erőforrásokat koncentráló, differenciáltan működő TISZK működtetése az informatikai, elektrotechnikai, gépész, kereskedelmi és marketing és közgazdasági szakmák oktatása közösségi szolgáltatások biztosítása

A projekt közvetlen célcsoportjai: Hét iskola vezetői, koordinációs testülete Résztvevő pedagógusok és egyéb dolgozók Hátrányos helyzetű tanulók Az oktatási rendszerből lemorzsolódott tanulók Felnőttképzésben részt vevő tanulók

A projekt közvetett célcsoportjai A projekt közvetett célcsoportját a projektben kifejlesztett és átadott módszertanok alapján a TISZK intézményeinek képzésébe bevont tanulók és azok családjai alkotják. A célcsoport tagjai elsősorban a csepeli, a dél-pesti, dél- kelet-pesti és a környező térségből kerülnek ki, de kollégiumunk lehetőséget teremt a KMR egészében. Az életkor szerint a 14év feletti tankötelesek, illetve lehetőleg növekvő mértékben felnőttek beiskolázására számítunk. Iskolai végzettség szempontjából a 8 általánost és 10 osztályt végzetteket, valamint az érettségizetteket célozzuk meg, de a felzárkóztató oktatással esélyt teremtünk a 8 általánost be nem fejezetteknek is. A munkanélküliek számára is megfelelő szakképzést szervezzünk. Vissza kell juttatnunk őket a munkaerő-piacra, ennek érdekében felzárkóztató programokat indítunk. A környező munkaerőpiac

A projekt fő tevékenységei: TISZK szervezetfejlesztés Képzési igényfeltárás, igényfelmérés módszertani kialakítása Moduláris képzési módszertan kidolgozása Speciális célcsoport szakképzési bevonása, munkavállalói kompetenciájának fejlesztése Tananyagfejlesztés, képzési módszertan kialakítása Képzési program adaptálása, kidolgozása, pedagógusok, gyakorlati oktatók továbbképzése Pályaválasztási- és pályaorientációs tanácsadás Közösségi funkciók kiépítése Monitoring funkciók kialakítás TISZK marketing stratégia kialakítása Disszemináció Az eredmények szeles körű terjesztése Tudásszintfelmérés módszertani kidolgozás

Képzési program adaptálás, kidolgozás, pedagógusok, gyakorlati oktatók továbbképzése I. Szervezetfejlesztés – 4 modulos képzés a társintézmények felső, közép vezetői és szakemberei számára – 112 fő részére, összesen 72 órában Igényfeltárás módszertan - 2 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 25 fő részére, összesen 30 órában. Speciális modulrendszer - 4 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 50 fő részére, összesen 60 órában Hátrányos helyzetű célcsoportok - 4 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 50 fő részére, összesen 72 órában

Képzési program adaptálás, kidolgozás, pedagógusok, gyakorlati oktatók továbbképzése II. Önálló tanulású informatika - 4 modulos kísérleti képzés a hátrányos helyzetű célcsoport számára – 15 fő részére, összesen 100 órában Speciális pedagógus továbbképzés - 4 modulos képzés a társintézmények szakemberei, gyakorlati oktatói számára – 112 fő részére, összesen 80 órában Pályaorientáció - 2 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 112 fő részére, összesen 50 órában Gyermekvédelem - 2 modulos képzés a társintézmények szakemberei számára – 8 fő részére, összesen 270 órában Gyakorlati oktatók képzése - 2 modulos képzés a gyakorlati oktatók számára – 30 fő részére, összesen 40 órában

A vezetői koordinációs testület

Kibővített munkacsoport megbeszélés

MUNKACSOPORTOK Nyomonkövetési PR Tananyagfejlesztési Szakképzési koordinációs Közösségi funkció Oktatásfejlesztési

Koordinációs megbeszélés

Kibővített vezetőségi ülés

Várható eredmények I. Az irányítási rendszer korszerű kialakításával az integráció új szintjei jönnek létre, kialakul az intézményi szakképzési együttműködés új gyakorlata. Korszerű elméleti és gyakorlati képzés biztosítása. A munkaerő-piaci igények differenciált kielégítése. Hátrányos helyzetű munkaképes népesség bevezetése a munka világába, ill. a munkaerő-piaci reintegrálódás biztosítása. TISZK összes tanulólétszáma 3203 fő Kidolgozott, továbbfejlesztett tananyagok, továbbképzési tematikák száma 11db A pályaorientációs, pályaválasztási és karrier tanácsadási szolgáltatást igénybe vevők száma 1100 fő Kialakított közösségi funkciók száma 4 db

Várható eredmények II. Támogatott intézményekben tanulók közül a munkahelyi gyakorlati képzésben résztvevők számának növekedése 40 fő Felnőttképzésben résztvevők száma 40 fő Szakképzést sikeresen befejezők aránya 90% A bevont hátrányos helyzetű tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya 70% A bevont, az oktatási rendszerből lemorzsolódott tanulók közül a képzést sikeresen befejezők aránya 90% Oktatói képzésbe, továbbképzésbe bevont tanárok, szakoktatók száma 112 fő Az oktatói képzést/ továbbképzést sikeresen befejezők aránya 90% A menedzsment képzést sikeresen befejezők aránya 95% Szakképzésből kilépők és tovább nem tanulók közül a szakmájukban elhelyezkedők aránya (pályakövetési rendszer alapján) 70% Családpedagógiai szolgáltatás működtetése

Tájékoztatási kötelezettség Tájékoztatási tábla (C) Nyomtatott sajtó (cikkek, interjúk) Internet (banner) Nyitórendezvény Záró-rendezvény Egyéb rendezvény, konferencia Sajtótájékoztató Sajtóközlemény Szórólap, vagy egyéb nyomdai kiadvány Önálló internetes honlap Reklámtárgy Sajtómegjelenések összegyűjtése, elemzése Fotódokumentáció készítése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Herczeg Mária CSEPEL TISZK projektmenedzser E-mail: herczeg_maria@chello.hu