Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ EPICT TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS HATÁSVIZSGÁLATA IKT-METRIA FELVÉTELEK ALAPJÁN Az IKT-metria mérőeszköz.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Szervezetfejlesztési Program
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
Matematika - 5. évfolyam © Kačmárová Fordította: Balogh Szilveszter.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Az egészségmagatartás gazdasági-társadalmi meghatározottsága
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Hyperuricaemia és hypertonia Hypertonia Központ Óbuda, Budapest
POLYCYSTÁS OVÁRIUM SZINDROMÁS CSALÁD
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
Kvantitatív módszerek
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
Híres magyar nők.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Társadalmi háttér és mobilitás Educatio – DPR Február 8. Budapest.
Festményei 1. Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Szerkezeti fa szilárdság szerinti osztályozása
Szerviztevékenység jövedelmezősége Ausztriában Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia, május 20.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
A 2012-es év eseményei. 1, Olvasás népszerűsítő program Alsomocsolád 2012-ben hét alkalommal tartottak könyvklubot, alkalmanként fő részvételével.
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
7. Házi feladat megoldása
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
Megoldások az együttműködés segítségével AGP – Mezőgazdasági Konferencia június Harkány Hogyan reagáljunk a sertéságazatot érintő mai kihívásokra?
Százalék számítás - 1. feladat
20).7-es szint Rákóczi 2. sz. barlang előtt
Kutatási eredmények és fehér foltok a migránsok munkaerő-piaci beilleszkedésének kutatásában Kováts András MTAKI.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
MENETREND HASZNÁLATÁNAK GYAKORLÁSA Feladat: autóbusz, villamos, trolibusz, fogaskerekű, HÉV menetrend gyakorlása El szeretnénk jutni a Selyemrét megállóból.
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
2013. számadatai A VSA kapcsolatba kerülők száma 1348 fő (ISZM: 44 fő, hozzátartozó: 41 fő) 1248 fő kliens Nő/férfi 307 fő / 977 fő 24 % nő, 76 % férfi.
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
TÁRSADALOMSTATISZTIKA Sztochasztikus kapcsolatok II.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
Készítette: Keresztes Balázs Naszály.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
Kvantitatív módszerek
VI/1. dia Az etoricoxib tolerálhatósági profilja.
Mikroökonómia gyakorlat
2011/2012 tanév félévi statisztikai adatai. Hiányzások, mulasztások a tanév során (az első 20) Osztály Egy főre eső igazolt órák száma Egy főre eső.
Csonka János Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Előadás másolata:

Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék

Elégedettség, boldogság Hogyan teljesedik ki a személyiség? Mérhető-e kardinális hasznosság? Milyen a jó kormányzás? Hogyan mérjük a boldogságot? filozófia pszichológia közgazdaságtan politológia Mi az élet értelme?

Munkával való elégedettség

Pályakezdés Életesemények meghatározzák a munkával való elégedettséget. Pályakezdés: egzisztenciális kihívások, nagy aspirációk.

Minta, módszerek Elemzésbe vontMaradékÖsszesen Életkor26 év30,4 év29,6 év Nő59,3%68%63,1% BA/BSc24,7%34,1%32,2 MA/MSc3,8%9,1%8,0 Osztatlan képzés3,6%2,0%2,3 Régi egyetemi42,1%24,9%28,5 Régi főiskolai25,7%25,4%25,5 Nem válaszol4,50%0% 3,60% Munkapiaci státusz Alkalmazott 100,0% 62,4%70,2% Önfoglalk., vállalk. — 4,8%3,7% Munkanélküli — 9,8%7,8% Diák — 12,6%9,9% Inaktív GYED — 6,8%5,4% Nem válaszol — 3,6% 2,8% N

EREDMÉNYEK

Célváltozók DPR 2011DK2010 V=55% V=51,1% Szakmai presztízs 0,82 0,83 Szakmai előmenetel, karrierépítés 0,81 0,8 Munka szakmai, tartalmi része 0,75 0,73 Munka személyi körülményei 0,70 0,78 Munka tárgyi körülményei 0,68 0,75 Jövedelem és juttatások 0,660,72 A munkával való elégedettség megbízható változó (idői, szerkezeti).

Háttértényezők hatása Magyarázó változó†1. modell szakközépből-0,05** anya diplomás0,04* Kibocsátó család anyagi helyzete-0,04* Képzési terület: gazdasági0,15** Képzési terület: informatikai0,11** Képzési terület: jogi, igazgatási0,09** Képzési terület: orvosi-0,04* Hány hónapja van ebben a munkakörben?-0,10** Vezető-e?0,11* R 2 =0,06 A modell egészének kicsi a magyarázó ereje. munkakör képzési terület családi háttér

A pénz boldogít R 2 =0,13 A modell egészének nő a magyarázó ereje. Jövedelem önálló hatása jelentős. A képzési terület hatása leesik. A családi háttéré is csökken. Magyarázó változó†1. modell2. modell Nem-0,010,03 szakközépből-0,05**-0,02 elit gimnáziumból0,030,00 anya diplomás0,04*0,02 Kibocsátó család anyagi helyzete-0,04* Képzési terület: gazdasági0,15**0,08** Képzési terület: műszaki0,04-0,02 Képzési terület: agrár0,010,02 Képzési terület: informatikai0,11**0,05* Képzési terület: jogi, igazgatási0,09**0,08** Képzési terület: orvosi-0,04*-0,03 Képzési terület: pedagógus0,020,05** Képzési terület: társadalomtudományi0-0,01 Képzési terület: természettudományi0,02 Képzési terület: egyéb-0,020,00 Hány hónapja van ebben a munkakörben?-0,10**-0,12** Vezető-e?0,11*0,06** Jövedelem (Ln)—0,29**

A tevékenység (is) örömmel tölt el R 2 =0,23 A modell egészének jelentős a magyarázó ereje. Jövedelem és kompetencia hatása külön-külön is jelentős! Magyarázó változó†1. modell2. modell3. modell4. modell5. modell Kibocsátó család anyagi helyzete-0,04* -0,04** Képzési terület: műszaki0,04-0,02-0,06** Képzési terület: orvosi-0,04*-0,03-0,10**-0,11**-0,10** Hány hónapja van ebben a munkakörben?-0,10**-0,12**-0,13** Vezető-e?0,11*0,06**0,04** Jövedelem (Ln) —0,29**0,25** Horizontális illeszkedés ——0,10**0,030,02 Túlképzettség ——-0,25**-0,21**-0,17** Alulképzettség ——0,01 Képességek használata ———0,15**0,14** Diplomás munka ————0,06* R2R2 0,060,130,220,23

Következtetések A munkával való elégedettség megbízható és érvényes változó a pályakezdők helyzetének leírásában. A munkával való elégedettség alapvetően a jövedelemtől és a képzettség horizontális illeszkedésétől függ. A horizontális illeszkedés hatásának jelentős részéért a fejlesztett kompetenciák kihasználása felel.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!