II. RÉSZ MIÉRT VÁLTOZOTT MEG? MIVEL MAGYARÁZHATÓ, AMI TÖRTÉNIK?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Energia – történelem - társadalom
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
AZ ITC PIAC FEJLŐDÉSE EGY KÖZGAZDÁSZ SZEMÉVEL Dr. Bőgel György CEU Business School április 7.
FORDULÓPONT AZ ÜZLETI INFORMATIKÁBAN? Dr. Bőgel György CEU Business School november 7.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
Business Process Outsourcing © Arthur Andersen 2001 Szolgáltató központok a harmadik évezredben Várnai Éva partner Andersen, Vezetési tanácsadás.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
IVSZ IT piaci felmérés, 2006 Sajtótájékoztató december 6.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
Elektromos mennyiségek mérése
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Stratégiai menedzsment
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
szakmérnök hallgatók számára
Kérdések a második zh-hoz
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Honnan származik a pozitív nettó jelenérték? Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, fejezet McGraw Hill/Irwin Copyright.
Bauer András - Berács József:
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
III. RÉSZ HOGYAN VÁLTOZIK TOVÁBB? A JELEN ÉS A JÖVŐ KÉRDŐJELEI.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Termék & Márka Kopcsay László.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
Energetikai gazdaságtan
Magyar Controlling Egyesület Nyíregyháza, 2006 október Debreceni Egyetem Agrártudományi Centrum Mezőgazdasági Kar MCE Konferencia 2006 A controlling.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
SAP Tanfolyam 2015 Sóskuthy Zalán március 3.
December 1. IKT piaci tendenciák, várható trendek Kátai Szabolcs IVSZ.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Előadás másolata:

II. RÉSZ MIÉRT VÁLTOZOTT MEG? MIVEL MAGYARÁZHATÓ, AMI TÖRTÉNIK?

MILYEN LOGIKÁK MŰKÖDNEK A SZINERGIA FÁZISÁBAN? Haladás az innovációs cikluson A piacok fejlődésének logikája A tömegcikkesedés logikája A terjedés logikája A versenyzés logikája A piaci struktúrák logikája A konszolidáció logikája A globalizálódás logikája

A PIACOK FEJLŐDÉSÉNEK LOGIKÁJA: A BEÉRÉS TÜNETEI TERMÉK ELSŐ VÁLTOZAT TERMÉKVONAL SZOLGÁLTATÁS MÁRKA DIVER- ZIFIKÁLÁSA GYENGÉK KISZŰRÉSE ÁRBEVEZETŐ PIACI RÉSZ. MAXIMALIZ. VERSENYÁRCSÖKKENTÉS TERÍTÉSCÉLZOTTTERJEDŐINTENZÍVSZELEKTÍV REKLÁM FIGYELEM, KIPRÓBÁLÁS TÖMEG ÖSZTÖNZÉSE MEGKÜLÖNB. MÁRKA MEGTARTÁS VÁSÁRLÁS ÖSZTÖNZÉS KIPRÓBÁLÁSTÖMEGES KÜLÖNBSÉGEK, ELŐNYÖK MEGTARTÁS MARKETING CÉLOK FIGYELEM, KIPRÓBÁLÁS MAXIMÁLIS PIACI RÉSZESEDÉS MAXIMÁLIS NYERESÉG ARATÁS BEVEZETÉS NÖVEKEDÉS ÉRETTSÉG HANYATLÁS

ÁRCSÖKKENÉS: MOORE TÖRVÉNYE ÉS A PIAC Gordon Moore

M Az árcsökkenés beépül a piaci várakozásokba

A TÖMEGCIKKESEDÉS LOGIKÁJA - STRATÉGIAI REAKCIÓK - ►ÚJ PIACI SZEGMENSEKET KELL FELKUTATNI ►EGYRE TÖBB ÁRENGEDMÉNY ►NÖVEKVŐ REKLÁMKIADÁSOK, ERŐTELJES MÁRKAÉPÍTÉS ►HEVESEBB HARC A TERÍTÉSI CSATORNÁKÉRT ►TÖBB K+F, MINŐSÉGJAVÍTÁS, ÚJABB TEMÉKFUNCIÓK ►CSÖKKENŐ PROFITHÁNYAD ►PIACI SZELEKCIÓ ÉS KONSZOLIDÁCIÓ

ÚJ PIACOK: PÉLDÁUL AFRIKA… …kisvállalkozások, idősek, fiatalok, kormányhivatalok…

BEÉRŐ PIACOK + TECHOLÓGIAI KONVERGENCIA = = TRIPLE PLAY

A TERJEDÉS LOGIKÁJA - AZ ÚJÍTÓKTÓL A KÉTKEDŐKIG - Innovátorok („techies”) Korai elfogadók (vizionálók) Korai többség (pragmatikusok) Késői többség (konzervatívok) Lemaradók (kételkedők) A fő piac AKAR ÉS KÉPES TECHNOLÓGIAI SZAKÉRTELMET SZEREZNI KEVÉSBÉ VAGY EGYÁLTALÁN NEM AKAR…

ÉLETKORI CSOPORTOK RÉSZVÉTELE ONLINE TÁRSASÁGI TEVÉKENYSÉGEKBEN (USA, az online felhasználók %-ában) Életkor Tevékenység Alkotás: honlapkészítés, blogírás, videózás 34%37%30%19%12%7%5% Kritizálás: kommentálás, rangsorolás, címkézés 24%37%34%25%18%15%11% Információgyűjtés: RSS használat, címkézés 11%16%18%16%15%16%11% Kapcsolatépítés: társasági hálók használata 51%70%57%29%15%8%6% Megfigyelés: blogok olvasása, videónézés, letöltés 49%59%54%41%31%26%19% Passzív szociális magatartás online kapcsolattal 34%17%21%42%54%61%70% Forrás: Forrester Research, június

A VERSENYZÉS LOGIKÁJA: VERSENYELŐNYBŐL INDULÁSI FELTÉTEL Minden ember halandó. Szókratész ember. Szókratész halandó. Tömegcikk nem ad versenyelőnyt. Az IT-ből tömegcikk (közüzem) lesz. Az IT nem ad versenyelőnyt. Nicholas Carr

PÁRHUZAMOK: KÖZÜZEMMÉ VÁLÁS

AZ ÁTALAKULÁS JELEI ÉS TÜNETEI (?) „Közüzemmé” válás Eszközök szabványosodása (hardver, szoftver) Módszertanok, folyamatok, eljárások szabványosodása Utility computing Software on demand Webes szolgáltatások „Lego” álom, tömeggyártás, SOA Kiszervezés…

VIGYÜK TOVÁBB A HASONLATOT? MERRE VÁNDOROL A PROFIT?... ELEKTROMOS ENERGIA TERMELÉSÉHEZ ÉS TOVÁBBÍTÁSÁHOZ ESZKÖZÖKET GYÁRTÓ VÁLLALATOK (GE, WESTINGHOUSE) ELEKTRO- MOS ENERGIÁT TERMELŐ ÉS ELOSZTÓ VÁLLALATOK AZ ELKTRO- MOSSÁGOT FELHASZNÁLÓ VÁLLALATOK (A FORTUNE 500 NAGY RÉSZE) FOGYASZTÓK IPARÁGI ÉRTÉKLÁNC

A PIACI STRUKTÚRÁK LOGIKÁJA - VERTIKÁLIS HELYETT HORIZONTÁLIS PIAC - Kompatibilitási játszmák

A KONSZOLIDÁCIÓ LOGIKÁJA - PIACOK ÉS VÁLLALATOK ÖSSZEOLVADÁSA - 1,6 1,4 1,2 1,0 0,8 0,6 0,4 0,2 0 ITWO J.D. EDWARDS PEOPLESOFT ORACLE SIEBEL SAP APPLICATION LICENCE REVENUES, billion $ JAN ’02 APR ’02 JUL ’02 OCT ’02 JAN ‘03

M Nem állt meg…

EGY ELKÉPZELÉS A KONSZOLIDÁCIÓ ÉS A TERJESZKEDÉS LOGIKÁJÁRÓL Stratégiai döntési szint Operatív irányítási szint Működési szint SzállítóGyártóDisztribútorKiskereske- dő Végső felhasználó Chopra – Meindl 2001

A KONSZOLIDÁCIÓ ÉS A TERJESZKEDÉS MOTÍVUMAI ÉS IRÁNYAI Konszolidáció és terjeszkedés Felfelé az értékláncon: „megoldásszállító” Integráció – több funkció Konvergáló iparágak felé Méretgazdaságosság Diverzifikálás előre / hátra Földrajzi terjeszkedés „Global sourcing”…

PÁRHUZAMOS KONSZOLIDÁCIÓ? Dog eat dog / Sloan Hatás az IT-intenzív iparágak konszolidációjára Hatás az IT-intenzív iparágak kereskedelmi forgalmára

A GLOBALIZÁLÓDÁS LOGIKÁJA - TEVÉKENYSÉGEK ÉS MUNKAKÖRÖK VÁNDORLÁSA - Outsourcing aránya (%)Válaszadók aránya (%) Az outsourcing aránya az IT költségvetésben CIO FELMÉRÉS, 2006, EGYESÜLT KIRÁLYSÁG (KPMG, Harvey Nash, 519 válaszadó különböző szektorokból

TÜKÖRKÉP A TANÁCSADÓI PIACON Management Consultancies Association, 2005 Tanácsadási bevételek tevékenységek szerint

MI MOTIVÁLJA A KISZERVEZÉST? Az üzleti igények jobb kielégítése Költségek csökkentése Teljesítmény növelése Válaszképesebb szolgáltatás Élvonalbeli technológia használata

A KONSZOLIDÁCIÓ ÉS A TERJESZKEDÉS MOTÍVUMAI ÉS IRÁNYAI Hogyan változik tovább? Hatás a termelékenységre A Web 2.0 jövője Az „on demand” modell versenyképessége A „utility” modell fejlődése A fogyasztói piac hatása Az „open source” modell versenyképessége A CIO pozíció jövője